• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • sextiotrekg

Hej! Får man vara med här? Jag har vvat i Sex v och tappat 5.9kg :D skulle vara skönt att prata lite med andra :) började blogga lite i söndags (sextiotre.blogg.se) men där får man inte lika snabba svar :) hihi

• sextiotrekg
    YummyMami skrev 2012-09-04 21:16:50 följande:
    En kilo i veckan och andra guldstjärnan nästa vecka, inte illa!

Hihi nej super stolt faktiskt :)
  • Cornelia 873

Hej, gick med i Viktväktarna online i lördagskväll, efter att jag varit på kalas o träffat min älskade syster som gått ner 15kg på 7månader bara genom att minska rejält på socker o fett.

Själv har jag försökt o försökt så många gånger utan att lyckas något vidare. Har fyra barn och några kilo för mycket. Så nu har jag satt upp som mål att gå ner 9kg till våren/sommaren 2013.
    Har inte en aning om hur lång tid det tar att gå ner i vikt med hjälp av Viktväktarna o lite lite träning.

• mamaciiita
    sextiotrekg skrev 2012-09-04 21:14:30 följande:
    Hej! Får man vara med här? Jag har vvat i Sex v och tappat 5.9kg :D skulle vara skönt att prata lite med andra :) började blogga lite i söndags (sextiotre.blogg.se) men där får man inte lika snabba svar :) hihi
    Välkommen :) Jag har också 63 kg som mål och startade på 98 kg (har gått ner 7,3 kg på 7 veckor)! 

Har haft 2 dåliga dagar då jag varit lite deppig (PMS!?) o ätit vad jag känt för.. Men nu ska jag plocka upp tråden igen och fortsätta! Tror ändå på minus på måndag! Vill komma över -10kg sträcket nu men det går trögt! 
  • sextiotrekg
    mamaciiita skrev 2012-09-05 15:04:20 följande:
    Välkommen :) Jag har också 63 kg som mål och startade på 98 kg (har gått ner 7,3 kg på 7 veckor)! 

Har haft 2 dåliga dagar då jag varit lite deppig (PMS!?) o ätit vad jag känt för.. Men nu ska jag plocka upp tråden igen och fortsätta! Tror ändå på minus på måndag! Vill komma över -10kg sträcket nu men det går trögt! 

Va roligt! :) PMS är hemskt! Fast för mig är mensveckan ännu värre :/

Men de är ju snittat över 1kg i veckan de är super bra! :D
  • sextiotrekg
    Luckiest skrev 2012-08-29 01:37:00 följande:
    Tack för recepten!

Jag älskar också att laga mat men har aldrig varit något fan av lightprodukter. Kanske därför man ser ut som man gör, hahaha! Nämen skämt åsido men det jag tycker är svårt är att hitta ersättningsprodkter åt exempelvis crème fraiche. Turkisk yoghurt funkar kanske i bland men har en rätt sur eftersmak tycker jag, främst i varma rätter.

Nä, blir nog till att fortsätta med fullfeta produkter men minska portionerna ännu mer.

Milda mat lätt 4% är toppen! Ja ersätter grädde med den tex gräddsås gör jag med milda mat lätt och buljong (kött) och bara kokar ihop de, super lätt och gott :)
Svar på tråden Några fler viktväktare?