• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Wilmis07
    GladaFrun skrev 2012-08-28 21:54:01 följande:
    Smarriga recept Fidelis

Har ni sett den nya konceptboken som sälja på VV möten nu? Den innehåller allt om VV historia, hur propoints beräknas, hur ämnesomsättningen fungerar, tar hål på lite myter och goda recept. 150 spänn om man beställer den nu, tjock inbunden fin bok!

Gick upp 0,9 denna vecka... var med polarna på fest hela helgen, hmmm...
    Min mamma beställde den och fick en rabattcheck på en gåva tror det var en butiksguide och restaurangguide.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Mallas

Bra kämpat alla! Tänk vad grymt att ni orkar kämpa och att det ger resultat när man följer kostprogrammet. Jag vägde in mig igår och har stått still nu en period men har inte heller räknat pp utan bara försökt äta sunt. Håller mig fortfarande från godis och ska nu skära ner på andra onyttigheter också. Sen måste jag få till lite motion igen!

• Luckiest

Tack för recepten!
    Jag älskar också att laga mat men har aldrig varit något fan av lightprodukter. Kanske därför man ser ut som man gör, hahaha! Nämen skämt åsido men det jag tycker är svårt är att hitta ersättningsprodkter åt exempelvis crème fraiche. Turkisk yoghurt funkar kanske i bland men har en rätt sur eftersmak tycker jag, främst i varma rätter.
    Nä, blir nog till att fortsätta med fullfeta produkter men minska portionerna ännu mer.

• lillamillan
    Fidelis ad urnam: Vet du om det finns små burkar av 3,5% turkisk yoghurt? Hittade bara en enorm hink på ica i dag, så får prova med vanligt matlagningsyoghurt 8% istället. Är det föresten skillnad i smaken på turkisk och vanlig matlagningsyoghurt?
  • Fidelis ad urnam
    lillamillan skrev 2012-08-29 14:55:17 följande:
    Fidelis ad urnam: Vet du om det finns små burkar av 3,5% turkisk yoghurt? Hittade bara en enorm hink på ica i dag, så får prova med vanligt matlagningsyoghurt 8% istället. Är det föresten skillnad i smaken på turkisk och vanlig matlagningsyoghurt?
    Jag har tyvärr inte hittat några små. 
    Det blir ju en del över men jag kan varmt rekommendera att ta valfri mängd yoghurt, valfri mängd nötter som du hackar upp och strör över yoghurten och att du sedan ringlar över valfri mängd flytande honung. Det är sanslöst gott och enkelt att styra pointsmässigt. Gott som mellanmål eller kvällsmys.
    Annars finns det 8 % eller 10 % i mindre förpackningar. Tror också det finns en laktosfri och laktosfri innehåller så gott som alltid mindre points.  
  • lillamillan

Men kan man byta ut den turkiska mot vanligt matlagningsyoggi? Har aldig smakat på den turkiska så vet inte skillnaden.

• Fidelis ad urnam
    lillamillan skrev 2012-08-29 16:07:48 följande:
    Men kan man byta ut den turkiska mot vanligt matlagningsyoggi? Har aldig smakat på den turkiska så vet inte skillnaden.

Det kan man säkert göra.
  • lillamillan

Provade i dag att göra cili con carne utan bönor.....mycket god , åt den med ris och det blev 5 portioner istället för 4. Kommer att göra den fler gånger, så gott med kakao i !!!

• Fidelis ad urnam
    lillamillan skrev 2012-08-29 20:01:47 följande:
    Provade i dag att göra cili con carne utan bönor.....mycket god , åt den med ris och det blev 5 portioner istället för 4. Kommer att göra den fler gånger, så gott med kakao i !!!
    jag brukar ha strimlad vitkål till ist för ris och det är bara sååå gott
Svar på tråden Några fler viktväktare?