• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • lillamillan

Mmm det skulle man kanske prova, blir mindre pp oxå då. Å godare med cili con carnen än riset ju

• Wilmis07

Andra vägningen för min del,det resulterade i -2,4 kg. Måste tipsa om blomkålsris,så gott och mättande.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Fidelis ad urnam
    Wilmis07 skrev 2012-08-30 10:40:20 följande:
    Andra vägningen för min del,det resulterade i -2,4 kg. Måste tipsa om blomkålsris,så gott och mättande.
    Det brukar jag också göra, riktigt gott och enkelt. 
  • Smilla1976
    Wilmis07 skrev 2012-08-30 10:40:20 följande:

Vad är blomkålsris? Glad låter smarrigt...

Är ny i tråden, startade VV online i söndags, många år sedan jag viktväktade, har ca10kg att gå ned. Ska bli se om jag har gått ned ett endaste gram på söndag, hehe... men det har gått bra och jag har hållit mig till mina PP Flört
  • Wilmis07
    Smilla1976 skrev 2012-08-30 14:50:51 följande:

Vad är blomkålsris? Glad låter smarrigt...

Är ny i tråden, startade VV online i söndags, många år sedan jag viktväktade, har ca10kg att gå ned. Ska bli se om jag har gått ned ett endaste gram på söndag, hehe... men det har gått bra och jag har hållit mig till mina PP Flört
    Ingredienser (tillbehör för 2 vuxna+2 barn+2 matlådor)

2 stora blomkålshuvuden eller 3 mindre
    vatten
    Gör så här: Häll vatten i en kastrull, låt koka upp. Skölj blomkålshuvudena ordentligt, i kallt rinnande vatten. Skär av blasten/bladen. Riv blomkålshuvudena på den grova sidan, på rivjärnet (riv både buketterna & stammen). Vänta till precis innan servering. Häll ner blomkålsriset i vattnet. Låt dem ligga i det kokande vattnet 10-15 sekunder (om Du vill ha lite tuggmotstånd, annars förlänger Du koktiden med 10 sek). Häll av i ett durkslag. Servera direkt!
    Jag brukar ha det till lite såsigare mat som korvstroganoff,köttfärssås eller bara vanliogt kött med tex brunsås till. Mättar riktigt bra.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Fidelis ad urnam

Jag kokar mitt "ris" i 6 minuter och tycker att det då blir bra tuggmotstånd. 

• Smilla1976
    Wilmis07 skrev 2012-08-30 16:33:04 följande:
    Ingredienser (tillbehör för 2 vuxna+2 barn+2 matlådor)

2 stora blomkålshuvuden eller 3 mindre
    vatten
    Gör så här: Häll vatten i en kastrull, låt koka upp. Skölj blomkålshuvudena ordentligt, i kallt rinnande vatten. Skär av blasten/bladen. Riv blomkålshuvudena på den grova sidan, på rivjärnet (riv både buketterna & stammen). Vänta till precis innan servering. Häll ner blomkålsriset i vattnet. Låt dem ligga i det kokande vattnet 10-15 sekunder (om Du vill ha lite tuggmotstånd, annars förlänger Du koktiden med 10 sek). Häll av i ett durkslag. Servera direkt!
    Jag brukar ha det till lite såsigare mat som korvstroganoff,köttfärssås eller bara vanliogt kött med tex brunsås till. Mättar riktigt bra.
    Tack, det ska testas Tungan ute
  • Wilmis07
    Fidelis ad urnam skrev 2012-08-30 16:45:20 följande:
    Jag kokar mitt "ris" i 6 minuter och tycker att det då blir bra tuggmotstånd. 
    Mitt kör jag i någon halv minut tycker det blir bra då,en smaksak kanske?
Svar på tråden Några fler viktväktare?