• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • YummyMami
    Fidelis ad urnam skrev 2012-08-24 20:25:20 följande:
    -0,6 blev det för mig. Går långsamt neråt, tror att jag har hamnat på en platå, bara att rida ut den. 

Över halv kilo är liksom inte dåligt. En Bregott, stor sån.
    Veckans vägning var UNDERBAR! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • jossposs

hEJ alla :)

Nu har jag i ett par månader velat fram och tillbaka hur ja skall försöka bli av med mina tolv äckliga överflödskilon som måste bort till jul. GIck ner en del i våras med bra mat och motion, men de har sakta smygit sig på under sommaren, så här är jag på ruta noll igeen.

Har nu  bestämt mig för att köra VV; dt VET jag fungerar för mig, då ja körde  för några år sedan.
    Har igår köpt restaurangguiden samt checklista och butiksguiden, och i morgon bitti är det jag som står på vågen och startar mitt nya liv. Nästa tor, den 6 sep, åker jag och makeen, barnfria, till NY i fem dagar, och där blir de nog lite extra att äta, men käner ändå att ja vill börja nu INNAN resan, så ja slipper moffa två veckor till innan jag tar tag i det :D Hoppas jag får hänga med er här, återkommer i morgon vad den hemska vågen sa :D 

• Mollan77

Idag är en stor dag.. Enligt BMI så är jag inte längre fet utan "bara" överviktig
    Kunde inte hålla mig från att väga mig en extra gång, trots att jag har vägdag på tors. Har tappat 14,5 kg nu och har 20,5 kvar till målvikten.
    Så duktiga vi är

• YummyMami
    Mollan77 skrev 2012-08-27 11:13:55 följande:
    Idag är en stor dag.. Enligt BMI så är jag inte längre fet utan "bara" överviktig

Kunde inte hålla mig från att väga mig en extra gång, trots att jag har vägdag på tors. Har tappat 14,5 kg nu och har 20,5 kvar till målvikten.

Så duktiga vi är

Oj oj! Grattis!
    Veckans vägning var UNDERBAR! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • mamaciiita
    Mollan77 skrev 2012-08-27 11:13:55 följande:
    Så duktiga vi är
    Grattis :) Har också precis kommit under den gränsen och det känndes verkligen skönt!

För mig visade vågen bara -0,1 idag (-7 kg totalt). Men jag har varit lite slarvig den här veckan.. jag har nästan ätit upp alla bonuspointsen pluss att jag nog har uppskattat en del mat fel också, det har blivit några restaurangbesök.. Sen så har jag nallat lite från min sons mat också som jag inte har skrivit upp.. Men nu blir det nya tag! 
  • YummyMami

Var på vägning idag. Har gått ner "bara" 200g men å andra sidan så har jag ingen sköldkörtel så det var bara väntat att det ska gå trögt. Förra veckans minskning var bara ren flax eller nåt!

Svar på tråden Några fler viktväktare?