• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Fidelis ad urnam
    Wilmis07 skrev 2012-08-30 21:28:21 följande:
    Mitt kör jag i någon halv minut tycker det blir bra då,en smaksak kanske?
    Ja det är absolut en smaksak. Bara nämnde hur länge jag kokar mitt så att de som vill testa har i åtanke att man kan prova sig fram. Gillar man inte det "ris" som blir när man kokar i några sekunder kan man prova att koka längre nästa gång
  • Wilmis07
    Fidelis ad urnam skrev 2012-08-30 21:41:32 följande:
    Ja det är absolut en smaksak. Bara nämnde hur länge jag kokar mitt så att de som vill testa har i åtanke att man kan prova sig fram. Gillar man inte det "ris" som blir när man kokar i några sekunder kan man prova att koka längre nästa gång
    Javisst.
    Brukar du göra blomkålsmos också,jag har inte testat de.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Fidelis ad urnam
    Wilmis07 skrev 2012-08-30 21:52:33 följande:
    Javisst.
    Brukar du göra blomkålsmos också,jag har inte testat de.
    Gör det ibland men är inte döförtjust i det. 
  • Smilla1976

Sådär ja, nu är en vecka gjord och vågen visade -2,2kg, jag är mkt nöjd! Hur går det för er andra?

• mamaciiita

Går lite trögt för mig.. Jag hade ju 31 points i början och nu har jag 29.. men äter ändå ofta ca 31-32 pp per dag.. Har planerat måltider för hela nästa vecka nu med 6 points till frukost 10 till lunch 2 till mellanmål och sen 11 points kvar till middag (som jag inte har planerat)..

Jag har ju iof inte vägt mig än (väger mig på måndagar) men det känns inte som att jag har gått ner så mkt den här veckan. Men jag har iaf kommit igång med spinning, promenader och lite styrketräning :)

Den senaste veckan så har jag dessutom fått ont i magen efter att jag ätit.. inte så kul, har ingen aning om vad det beror på!

• Mollan77

Bra jobbat smilla och wilmis!!! Så kul när det går neråt
    Jag tappade 1 kg förra veckan (väger på torsdagar). Det diffar lite mellan min våg hemma och den på möteslokalen så det blir lite olika resultat beroende på om jag väger mig hemma eller går på möte... Min favoritvåg är den på BVC/MVC. Den visar allra minst
    Idag är jag extra stolt över mig själv (även om jag sällan eller aldrig fuskar). Vi har haft besök och det har fikats och ätits både glass och pizza. Men jag har tom kvar poäng eftersom jag hållit mig ifrån allt
    Vi hade som tur var en bit lax i kylen som jag tog ist för pizzan...
    Det där blomkålsriset måste jag testa. Låter jättesmarrigt!!

• YummyMami
    Jag har gått ner massor igen! JIPPIE! Tror jag vet vad som gör det. Det är dessa eländiga grönsaker, nu drygar jag i mig åtminstone en paprika till varje måltid. Förra gången hade jag ju gått ner bara pyttilite, och gången innan hade jag gått ner mer, sambandet är intaget av grönsaker till varje måltid!
    Lite grönsaker = lite viktnedgång
    och
    mycket grönsaker = mycket viktnedgång
  • mamaciiita

-0,3 den här veckan.. Det går ju neråt i alla fall :) Hoppas dock på mer minus nästa vecka!!

YummyMami skrev 2012-09-03 21:23:08 följande:
    Jag har gått ner massor igen! JIPPIE! Tror jag vet vad som gör det. Det är dessa eländiga grönsaker, nu drygar jag i mig åtminstone en paprika till varje måltid. Förra gången hade jag ju gått ner bara pyttilite, och gången innan hade jag gått ner mer, sambandet är intaget av grönsaker till varje måltid!
    Lite grönsaker = lite viktnedgång
    och
    mycket grönsaker = mycket viktnedgång

grattis :)

Jag satsar också på mer grönsaker den här veckan, får se om jag håller mig mätt längre och inte småäter!

• Discostella

-4 kg på två veckor! Nu är ju inte vår våg den mest stabila och bästa men jag väljer att tro på det ;) Nu ska jag bara hålla fast vid att följa pp, trots att jag ska på semester nästa vecka! Men att första målvikten på 70 kg är inom räckhåll känns peppande (74 nu)!

Svar på tråden Några fler viktväktare?