• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • Emzz

Jonie: det var i slutet på november. Så har tagit sin lilla tid att få till det igen. Om vi nu lyckats. Just nu väntar jag på att testet ska bli klart.
    Hör av mig om en liten stund

• jonie

O så spännande!! Nu håller jag tummarna för dig och väntar med spänning :)

Själv hoppades jag på glad gubbe på CBs ÄL-test idag men icke. Fick det förra månaden på dag 12 men det kanske är mycket att begära direkt efter mf.. Letandet efter ÄL fortsätter :)

• Emzz

Det var ett plus! Jag är helt chockad! 8 månaders försök och denna månad tog det sig

• jonie

Stort GRATTIS!!!! Härligt Emzz!! Nu är det bara att njuta :D

• aj 378

Hur länge visade ert test positivt efter missfall? Fick ju mitt andra ma förra månaden och skrapades den 14/6. Testade nån vecka efter och då var de svagt positivt. Idag 3v och 3dagar efter så testade jag positivt på två test. Jag hoppas verkligen att det är en ny graviditet och inte bara hcg som är kvar i kroppen..

• xexa

Hade MF 5/4 och det visade tydligt positivt på tester 4v efteråt, sen kom mensen 5v efter MF. Efter mensen så visade det negativt på testerna igen. Har låtit kroppen få ha 3 menscyklar efter MF, nu i juli så ska vi försöka igen. Hoppas på ett + i början på augusti, har BIM då.

• jonie

aj378: Jag började blöda en torsdag och var hos läkaren måndagen efter och då visade det negativt redan..

• xexa

Fick alltså MF i v12 då kan det visa positivt i några veckor. Ett tidigt MF försvinner ett + ganska snabbt antar jag.

• jonie

Ja så är det nog. Jag började blöda på 5+5 så mf var alltså i skarven mellan vecka 6 och 7 för mig..

Svar på tråden längtar efter + efter missfall