• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • jonie
    themorethemerrier skrev 2012-07-12 13:58:38 följande:
    Nu har jag ÄL-testat tre dagar i rad och hittills ingen direkt skillnad i teststrecket men så vet jag att det brukar vara. Nu när jag blev gravid senast så var det inget teststreck ena dagen och sen nästa jättestarkt och positivt! Så jag har fortfarande lite hopp om ÄL i helgen men som du säger så har jag inte heller någon aning om hur min kropp kommer reagera på missfallet.

Vill ju bli gravid snabbt igen, blir så stressad av alla nygravida runt omkring mig och alla som säger till mig att "ja men ni vill ju säkert ha ett till", vill ju svara "jaaa och vi skulle redan haft en på väg" men det blev ju inte så. :( 
    Jag har testat med CB i åtta dagar nu, fortfarande inget... :( Har läst i lite trådar där tjejer fått ÄL på dag 18 istället för det vanliga 13, nån som fått ÄL två veckor senare än vanligt, nån som fått två veckor efter negativt gravtest. Jag har verkligen INGET tålamod! Vill, precis som du, bli gravid fort igen men det är ju svårt när ÄL lyser med sin frånvaro... Får väl fortsätta att hålla tummarna för att det kommer i helgen... Det värsta är att jag verkligen börjar se sex enbart som ett måste bara för att bli gravid. Inget jag njuter av längre. Hm. Deppdag, sorry. 
    ♥ Första försöket efter MF i juni ♥ ÄL? BIM? ♥
  • gedansk

jag går och väntar på att kroppen ska komma igång igen fick mitt MA 1juli. Ska bli skönt när kroppen kommer ifas igen med Äl och mens.

• Vårväntanochlängtan

Och här trodde jag att mensen var igång och så försvann den lika snabbt igen och återgick till rött på pappret Obestämd Ringer väl kvinnokliniken och rådfrågar lite om den inte kommer snart.
    Jag känner precis som er andra att jag snart vill vara gravid igen. Kikade runt lite på kläder idag och jag känner att jag lever inte i nuet utan tänker åh en sån skulle jag köpt om jag var gravid, så fin jag hade varit i den som gravid m.m Blä! Jag vill ha en bebis i magen, dumma dumma MA 

• gedansk

Jag kommer att lägga undan alla mammakläderna. Jag pendlar mellan att vilja bli gravid nu och det bästa att vänta tills att kroppen och tiden är lite bättre. Planen är att börja försöka igen till hösten/vintern.

• Anonym (Tessan)

Känner samma som er.. Går jag i affärer halkar jag oftast in på babyavdelningen och kollar på nyfödds kläder som jag hade gått och drömt mig bort i innan jag fick mitt missfall, jag svävade verkligen på moln innan och drömde mig bort att min lilla baby skulle ha dom kläderna!! Åhh jag vill verkligen bli gravid igen!!! Ägglossning nästa helg och BIM runt den 5-6 augusti och jag fyller den den 6 så vilken födelsedagspresent om jag nu förmodan skulle + då;) önsketänkande !!!!!

• Emzz

Hej flickor <3

sitter här och gråter för er skull som inte plussat än. Det känns så orättvist att jag ska få vara så här lycklig men inte ni Gråter 

Ni ska veta att jag tänker på er varje dag och håller tummarna för er alla! 

• Anonym (Tessan)

Emzz : inte ska du känna så , njut av att du plussat :) våran tur kommer också!! Förhoppningsvis! Hoppas o hoppas att det blir min tur och alla andras tur också!

• Emzz

Kan inte låta bli.

Men vad konstigt jag ser bara halva mitt meddelande från mobilen :o

Skrev det förra på datorn.

Jag håller iaf alla tummar jag hittar för er :)

• jonie

ÄNTLIGEN en glad gubbe på CB ÄL-test!! (På dag 16, jättesent) Nu irriterar det mig dock att vi inte har haft sex sen i tisdags... När jag plussade hade vi sex fem dagar på raken fram till ÄL... Men får se till att få till det idag och imorgon helt enkelt.

• annaa83

Jonie: Hurra!  så skönt när det kommer en glad gubbe =) Hoppas ni får en trevlig myshelg! 

Är det någon som testat med stickor från familjevaruhuset? Beställde hem ett paket från dom igår med 20 ältest o 20 gravtest för 199kr, tog en av varje igår bara för att se om dom gav spökstreck men såg inget. men dom är så smala o tunna! 2 mm breda typ!  

Svar på tråden längtar efter + efter missfall