• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • jonie
    Vårväntanochlängtan skrev 2012-07-12 19:35:35 följande:
    Och här trodde jag att mensen var igång och så försvann den lika snabbt igen och återgick till rött på pappret Obestämd Ringer väl kvinnokliniken och rådfrågar lite om den inte kommer snart.
    Jag känner precis som er andra att jag snart vill vara gravid igen. Kikade runt lite på kläder idag och jag känner att jag lever inte i nuet utan tänker åh en sån skulle jag köpt om jag var gravid, så fin jag hade varit i den som gravid m.m Blä! Jag vill ha en bebis i magen, dumma dumma MA 
    Konstigt... Hoppas kroppen börjar bete sig som den ska snart! :) Har du ringt och rådfrågat och fått några bra svar?
    Jag känner precis som du! Jag hann köpa mammabyxor innan mf och dom ligger och hånar mig nu känns det som.. Hoppas vi snart får använda gravid-kläder! {#emotions_dlg.flower}
    annaa83 skrev 2012-07-13 08:48:40 följande:
    Jonie: Hurra!  så skönt när det kommer en glad gubbe =) Hoppas ni får en trevlig myshelg! 

Är det någon som testat med stickor från familjevaruhuset? Beställde hem ett paket från dom igår med 20 ältest o 20 gravtest för 199kr, tog en av varje igår bara för att se om dom gav spökstreck men såg inget. men dom är så smala o tunna! 2 mm breda typ!  
    Ja äntligen var gubben glad! Glad Har redan myst en gång och mer blir det i helgen Flört
    Jag har inte testat dom tyvärr. Dom låter ju jättesmå!! Skumt. Har du nån bild?
    ♥ Första försöket efter MF i juni ♥ ÄL14/7 ♥ BIM? ♥
  • themorethemerrier
    jonie skrev 2012-07-13 08:41:30 följande:
    ÄNTLIGEN en glad gubbe på CB ÄL-test!! (På dag 16, jättesent) Nu irriterar det mig dock att vi inte har haft sex sen i tisdags... När jag plussade hade vi sex fem dagar på raken fram till ÄL... Men får se till att få till det idag och imorgon helt enkelt.
    Åh vad härligt, grattis! Hoppas det tar sig nu!

Själv tycker jag att dagens ÄL-test var starkare än de tre senaste dagarna så nu börjar jag få lite hopp igen om att faktiskt ha ÄL i helgen! 
  • jonie

themorethemerrier: Härligt! Då blir det massa mys för oss i helgen :)

• themorethemerrier
    jonie skrev 2012-07-13 19:27:48 följande:
    themorethemerrier: Härligt! Då blir det massa mys för oss i helgen :)
    Hehe, japp! Vi har redan tjuvstartat under veckan, det är lite krångligare såhär på semestern men vill man så hittar man en lösning. ;)

Annars har idag varit en tung dag, oftast känns det helt okej men idag känner jag mig ledsen och orolig. Känner en dubbelhet inför en ny graviditet. Jag har två barn tidigare, bägge för tidigt födda, så jag vet sen innan att jag kommer vara väldigt orolig i slutet av graviditeten. Och nu ska jag vara väldigt orolig i börja också? Vet inte riktigt när det ska finnas tid för glädje.... :( OM det ens blir någon graviditet, just nu känns det som att jag vill för mycket och bara därför kommer det skita sig. 
  • jonie

Förstår din oro absolut. Svårt att släppa den förstås. Jag känner att jag kommer vara jättenojig i början om/när vi vi får ett plus. Blir också nervös att det inte kommer bli för att man så gärna vill men vi får försöka att tänka positivt! Klart vi ska få våra små så småningom!

• gedansk

Fan så inne ihelvete jag gick in för att köpa strumpor till min son och tänkte inte på alla söta kläder för nyfödda. usch jag blev så ledsen, jag som trodde att det hade lugnat sig. Min man sa -men gå inte in där då, men det är ju lite svårt att missa och att isolera sig också.

• Vårväntanochlängtan
    jonie skrev 2012-07-13 11:44:47 följande:
    Konstigt... Hoppas kroppen börjar bete sig som den ska snart! :) Har du ringt och rådfrågat och fått några bra svar?
    Jag känner precis som du! Jag hann köpa mammabyxor innan mf och dom ligger och hånar mig nu känns det som.. Hoppas vi snart får använda gravid-kläder! {#emotions_dlg.flower}

Ja äntligen var gubben glad! Glad Har redan myst en gång och mer blir det i helgen Flört
    Jag har inte testat dom tyvärr. Dom låter ju jättesmå!! Skumt. Har du nån bild?
    Jag ringde KK idag och hon sa att hon tyckte att det lät helt normalt för en första mens efter missfall eftersom det kan ta ett tag för kroppen att ställa om sig.
    Hon sa att eftersom jag fått negativt på gravtest så är det inga rester kvar att vara orolig för och hon sa att hon tyckte jag kunde räkna detta som mens. Skönt att veta det i alla fall även om jag hade önskat att allt fungerade som vanligt{#emotions_dlg.flower}
    Åh, jag hoppas verkligen att det snart är vår tur! Lycka till med helgens mysFlört
  • Vårväntanochlängtan
    Emzz skrev 2012-07-12 23:40:41 följande:
    Hej flickor <3

sitter här och gråter för er skull som inte plussat än. Det känns så orättvist att jag ska få vara så här lycklig men inte ni Gråter 

Ni ska veta att jag tänker på er varje dag och håller tummarna för er alla! 
    Tack vännen men var inte ledsen för vår skull utan njut för fullt av din graviditet{#emotions_dlg.flower} Det unnar vi dig verkligen!
  • Zira

Fick missfall 11/6 och går nu och väntar på första mensen efter detta, men det går trögt... Haft ont i brösten för en vecka sen men det har nu gått över, har även varit yr och konstant hungrig! Har flera ggr sedan missfallet testat med testlagrets stickor för att se om hcg nivån sjunkit och bara efter några dagar kunde man inte ens ana ett litet streck vilket var skönt! Men testade idag även denna gång med testlagrets stickor och ett svagt svagt rosa streck skymtar där, även sambon ser det, men för svagt att ta det på allvar! Suck! Hur länge kan man få vänta på mensen?, när kan jag lita på min kropp igen?

• Anonym (ingen trea)
    Zira skrev 2012-07-13 22:34:55 följande:
    Fick missfall 11/6 och går nu och väntar på första mensen efter detta, men det går trögt... Haft ont i brösten för en vecka sen men det har nu gått över, har även varit yr och konstant hungrig! Har flera ggr sedan missfallet testat med testlagrets stickor för att se om hcg nivån sjunkit och bara efter några dagar kunde man inte ens ana ett litet streck vilket var skönt! Men testade idag även denna gång med testlagrets stickor och ett svagt svagt rosa streck skymtar där, även sambon ser det, men för svagt att ta det på allvar! Suck! Hur länge kan man få vänta på mensen?, när kan jag lita på min kropp igen?
    Men, då låter det ju som att du är gravid igen?
Svar på tråden längtar efter + efter missfall