• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • Anonym (Längtan)
    jonie skrev 2012-07-16 14:00:18 följande:
    Jag hejar på dig! :)
    Tack vad snällt!{#emotions_dlg.flower}
  • jonie

Fick hem massa tester på posten idag :) Beställde innan jag hade ÄL så nu har jag gott om både ÄL-tester och gravtester. Med andra ord har jag "slösmarginal" och lär ju inte vänta två veckor ;)

• 8185

Hej brudar!
    Det var längesedan jag skrev nu. Men vad roligt att ni har kommit igång med äl och fått plus! Stort grattis!
    Jag har inte provat med äl-test för att jag inte vill bli "stressad", men det funkade inte riktigt...haha. Självklart blev jag bara mer stressad över att leta symtom. Jag hade äl i helgen (tror jag). Men sen mitt mf så har jag haft väldigt kraftiga äl-smärtor. Är det någon anna som kännt av äl mer efter ert mf? Jag började känna molande värk redan i måndags, men äl-sekretet kom först på fredag. Så på kvällen blev det mys. Men sen har jag haft så kraftig smärta att det inte gått att ha sex. Idag har jag inga äl-flytningar och den värsta smärtan var igår kväll.
    Hur känner ni vid äl?   

• jonie

Det låter jobbigt! Själv känner jag fortfarande inte av när jag har ÄL. Gjorde inte det innan missfallet heller.

• 8185

Kände du av när ägget blev befruktat?
    Hur snabbt fick du gravsymtom? 

• jonie

Minns inte att jag kände nåt vid tiden för befruktningen men efter 6-7 dagar började jag få ömma bröst. På ÄL+10 var de riktigt ömma och större och så var jag jättetrött. Så om några dagar lär jag ju börja leta symptom fast jag inte vill egentligen...

• 8185

Nej, jag förstår vad du menar. Man försöker intala sig att man ska ta det som det kommer. Men det slutar med att man analyserar minsta lilla....haha. Hur långt efter äl är du?

• jonie
    8185 skrev 2012-07-16 15:53:37 följande:
    Nej, jag förstår vad du menar. Man försöker intala sig att man ska ta det som det kommer. Men det slutar med att man analyserar minsta lilla....haha. Hur långt efter äl är du?
    Precis! Jag vet hur jag funkar, haha. Kommer gå och klämma på tuttarna sen så dom kommer bli ömma vare sig jag är gravid eller inte Skrattande Jag hade ÄL i lördags så jag är bara på ÄL+2 idag. Lååååång väntan!
    ♥ Första försöket efter MF i juni ♥ ÄL14/7 ♥ BIM 29/7 ♥
  • Anonym (Tessan)

8185 : jag känner av mer nu efter missfallet , har väl alltid känningar när jag har ägglossning men nu känns det sårbar dagar i förväg , ska ju intw ha förrän tills helgen men har redan ont i magen , kraftiga mensvärkar:(

Svar på tråden längtar efter + efter missfall