themorethemerrier skrev 2012-07-15 18:59:33 följande:
Tack! :) När jag blev gravid nu senast så fick jag positivt på ÄL-test, vi hade sex samma kväll men sen inget mer och då tog det sig. Så nu hoppas och ber jag om att det ska funka så enkelt även denna gång!
Haha, jo jag har tagit en bild varje morgon istället för att spara själva testen, lite kul att se utvecklingen och sen är jag kontrollfreak så jag gillar att ha allt i tydliga scheman. ;) När har du BIM? Jag har hört att lutealfasen (mellan ÄL och mens) ALLTID är densamma. Om jag utgår ifrån när jag senast fick pos ÄL-test och när jag fick plus på stickan så borde jag kunna testa mig den 27/7.
Hoppas på det! Vore kul om vi båda lyckas plussa samtdiigt sen för plussa ska vi banne mig göra nu i juli!
Det hade inte jag hört, att luteafasen alltid är lika lång! Men vad bra i såna fall, för jag har känt att jag inte haft nån aning om när jag kan förvänta mig BIM den här gången!
Men då borde jag ha BIM först den 29/7 eftersom jag i alla fall tidigare haft ÄL på dag 13 och en cykel på 28 dagar... Det skulle i såna fall ge mig en cykel på 32 dagar den här gången... Drygt att behöva vänta så länge... Men sist plussade jag på ÄL+12 så jag lär ju tjuvstarta nu

Då hoppas jag på ett glatt besked 26/7