• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • Zira
    Vad tror ni om detta?,  jag och min sambo anar något ytterst svagt..
    Ska man ta detta som negativt eller kan det finnas hopp?

• jonie

Det brukar ju synas mer i verkligheten men jag ser tyvärr inget...

♥ Första försöket efter MF i juni ♥ ÄL14/7 ♥ BIM? ♥
  • Anonym (Tessan)

zira: ser tyvärr inget jag heller:(

• Emzz

Zira: jag vill inte ge dig falska förhoppningar men jag anar ett svaaaagt streck på den understa av bilderna. Testa med morgonurin imorn?

Jag kan ha fel! Ingen annan ser ju.

• themorethemerrier
    Zira skrev 2012-07-15 14:22:20 följande:
    Vad tror ni om detta?,  jag och min sambo anar något ytterst svagt..
    Ska man ta detta som negativt eller kan det finnas hopp?

Jag är bra på att se svaga streck men tyvärr ser jag inget på dina, hoppas att det bara är för tidigt! :)
  • themorethemerrier

Sitter här med magont nu, åh vad jag är GLAD över det! Jag brukar aldrig ha symtom vid ÄL men missfallet verkar ha ändrat på det för idag gjorde det sååå ont när mitt yngsta barn kastade sig över min mage. Testade i morse och trodde att ÄL var på g och nu fick jag det bekräftat när jag nyss tog ett till test! HURRA! Jag är verkligen superglad, kroppen funkar som den ska. Har sagt åt min man att han inte ens får jogga ikväll, han ska ladda inför att göra en ny liten bebis med mig. Fullt ös, både idag och imorgon. ;) Håll tummarna är ni snälla! :)

• jonie
    themorethemerrier skrev 2012-07-15 18:31:01 följande:
    Sitter här med magont nu, åh vad jag är GLAD över det! Jag brukar aldrig ha symtom vid ÄL men missfallet verkar ha ändrat på det för idag gjorde det sååå ont när mitt yngsta barn kastade sig över min mage. Testade i morse och trodde att ÄL var på g och nu fick jag det bekräftat när jag nyss tog ett till test! HURRA! Jag är verkligen superglad, kroppen funkar som den ska. Har sagt åt min man att han inte ens får jogga ikväll, han ska ladda inför att göra en ny liten bebis med mig. Fullt ös, både idag och imorgon. ;) Håll tummarna är ni snälla! :)

Yeay och hurra!! {#emotions_dlg.flower} Haha, du låter som jag när det är dags för ÄL, då ska sambon sköta sig och fokusera på en sak! Flört Idag sa han att han kanske vill basta och jag sa Ok då eftersom ÄL är över för den här gången, haha. 
    Kul att se ditt bildcollage! Glad Håller tummarna stenhårt, mys på Skrattande
  • themorethemerrier
    jonie skrev 2012-07-15 18:35:28 följande:
    Yeay och hurra!! {#emotions_dlg.flower} Haha, du låter som jag när det är dags för ÄL, då ska sambon sköta sig och fokusera på en sak! Flört Idag sa han att han kanske vill basta och jag sa Ok då eftersom ÄL är över för den här gången, haha. 
    Kul att se ditt bildcollage! Glad Håller tummarna stenhårt, mys på Skrattande
    Tack! :) När jag blev gravid nu senast så fick jag positivt på ÄL-test, vi hade sex samma kväll men sen inget mer och då tog det sig. Så nu hoppas och ber jag om att det ska funka så enkelt även denna gång!

Haha, jo jag har tagit en bild varje morgon istället för att spara själva testen, lite kul att se utvecklingen och sen är jag kontrollfreak så jag gillar att ha allt i tydliga scheman. ;) När har du BIM? Jag har hört att lutealfasen (mellan ÄL och mens) ALLTID är densamma. Om jag utgår ifrån när jag senast fick pos ÄL-test och när jag fick plus på stickan så borde jag kunna testa mig den 27/7.
  • jonie
    themorethemerrier skrev 2012-07-15 18:59:33 följande:
    Tack! :) När jag blev gravid nu senast så fick jag positivt på ÄL-test, vi hade sex samma kväll men sen inget mer och då tog det sig. Så nu hoppas och ber jag om att det ska funka så enkelt även denna gång!

Haha, jo jag har tagit en bild varje morgon istället för att spara själva testen, lite kul att se utvecklingen och sen är jag kontrollfreak så jag gillar att ha allt i tydliga scheman. ;) När har du BIM? Jag har hört att lutealfasen (mellan ÄL och mens) ALLTID är densamma. Om jag utgår ifrån när jag senast fick pos ÄL-test och när jag fick plus på stickan så borde jag kunna testa mig den 27/7.
    Hoppas på det! Vore kul om vi båda lyckas plussa samtdiigt sen för plussa ska vi banne mig göra nu i juli! Skrattande

Det hade inte jag hört, att luteafasen alltid är lika lång! Men vad bra i såna fall, för jag har känt att jag inte haft nån aning om när jag kan förvänta mig BIM den här gången!

Men då borde jag ha BIM först den 29/7 eftersom jag i alla fall tidigare haft ÄL på dag 13 och en cykel på 28 dagar... Det skulle i såna fall ge mig en cykel på 32 dagar den här gången... Drygt att behöva vänta så länge... Men sist plussade jag på ÄL+12 så jag lär ju tjuvstarta nu Flört Då hoppas jag på ett glatt besked 26/7 Glad
  • Anonym (Tessan)

Härligt!!! Håller tummarna för er:) själv är det min tur på fredag:) tror jag kommer få glad gubbe på torsd el fredag så då blir det en 3 dagars :) och nu ska det bli en bebis !!!!

Svar på tråden längtar efter + efter missfall