• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • annaa83

Va kul med lite framgångar här med ägglossning =) 
    Jag kunde för första gången ana en svag linje på ägglossningsstickan! Känns bra, tror den kommer bli starkare!! 

• themorethemerrier
    jonie skrev 2012-07-15 19:10:50 följande:
    Hoppas på det! Vore kul om vi båda lyckas plussa samtdiigt sen för plussa ska vi banne mig göra nu i juli! Skrattande

Det hade inte jag hört, att luteafasen alltid är lika lång! Men vad bra i såna fall, för jag har känt att jag inte haft nån aning om när jag kan förvänta mig BIM den här gången!

Men då borde jag ha BIM först den 29/7 eftersom jag i alla fall tidigare haft ÄL på dag 13 och en cykel på 28 dagar... Det skulle i såna fall ge mig en cykel på 32 dagar den här gången... Drygt att behöva vänta så länge... Men sist plussade jag på ÄL+12 så jag lär ju tjuvstarta nu Flört Då hoppas jag på ett glatt besked 26/7 Glad
    Ja nu ska vi plussa och får... tja vad blir det, aprilbebisar va? Vårbarn, det är trevligt det. :)

Faktum är att jag är rätt säker på att även om lutealfasens längd är väldigt olika från person till person så ska den alltid vara densamma för samma person. Jag ska försöka hålla mig från att tjyvtesta i förväg men vi får väl se hur det går... Tänker iaf absolut inte testa innan onsdagen 25.
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-15 20:58:14 följande:
    Härligt!!! Håller tummarna för er:) själv är det min tur på fredag:) tror jag kommer få glad gubbe på torsd el fredag så då blir det en 3 dagars :) och nu ska det bli en bebis !!!!
    Lycka till! Och håll oss uppdaterade, hoppas de blir glatt till helgen för dig! :)
    annaa83 skrev 2012-07-16 09:01:29 följande:
    Va kul med lite framgångar här med ägglossning =) 
    Jag kunde för första gången ana en svag linje på ägglossningsstickan! Känns bra, tror den kommer bli starkare!! 
    Spara testen eller gör som jag och fota dem varje morgon, det är mycket lättare att se om strecken blir starkare när man kan jämföra testerna med varandra! Håller tummarna!
  • Anonym (Längtan)

Får se om tant röd dyker upp i morgon.
    Magkänslan säger mig att den kommer att göra det.
    Har inte vågat testa då jag inte alls känner några vidare G-symtom sedan förra onsdagen.
    Har väl kanske haft "Mensvärk" i rygg.
    Men har lurat i mig att det är vad jag bruka känna en vecka innan mens.

• jonie

Kul att det är fler som börjar närma sig ÄL! Håller tummarna för er allihop att det snart är dags och att vi alla plussar :D

Längtan: Har du BIM imorrn? Har du testat nåt innan idag? Håller tummarna för dig!

• Anonym (Tessan)

Ja tänk om vi får vårbebisar:) !!! Har väldiga mensvärkar så jag anar att ägglossning är på g:) fick en rund ring idag men fortsätter alla dagar denna vecka och känslan säger att den glada gubben dyker upp på fredag:) Längtan: åhh va spännande jag hade inte kunnat håller mig:) håller tummarna att du får ditt fina + i morgon!!! Och ni andra håller jag också tummarna för både med kommande ägglossning och vackra starka + !!!

• Anonym (Längtan)
    jonie skrev 2012-07-16 11:21:55 följande:
    Kul att det är fler som börjar närma sig ÄL! Håller tummarna för er allihop att det snart är dags och att vi alla plussar :D

Längtan: Har du BIM imorrn? Har du testat nåt innan idag? Håller tummarna för dig!
    Yes jag har BIM i morgon.
    Har inte testat då jag redan gett upp hoppet om att de skulle hänt något denna gången.
    Skulle vara otroligt om de hade gjort de. Varför skulle man ha sådan tur direkt efter ett missfall.
    Tar väl ett år till nu säkert.
  • jonie

Jag känner också så ibland, kanske man gör det för att skydda sigsjälv? Men jag har hört om fler som lyckas bli gravida direkt efter mf än som inte gör det. Jag tänker hoppas in i det sista :) Det är ju inte alls säkert att man känner likadant när man plussar andra gången som första.

• Anonym (Längtan)
    jonie skrev 2012-07-16 13:45:14 följande:
    Jag känner också så ibland, kanske man gör det för att skydda sigsjälv? Men jag har hört om fler som lyckas bli gravida direkt efter mf än som inte gör det. Jag tänker hoppas in i det sista :) Det är ju inte alls säkert att man känner likadant när man plussar andra gången som första.
    Jo de kan ju vara så. Man vill ju inte bli knäck igen.
    Graviditeterna är ju olika varandra så det är ju inte helt omöjligt.
    Ska försöka hålla hoppet uppe en stund till kanske!
Svar på tråden längtar efter + efter missfall