• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • Anonym (Tessan)

Molande värk fortsätter med ryggont i svanken, Jonie: kan du dra dina symtom nu före du testade:) ?

• jonie
    Tessan: Självklart :)

ÄL+4: Kände nån sort molande känsla i magen en kort stund men visste inte om jag bara inbillade mig.
    ÄL+6: Tycker det "stramar" lite i magen en sväng. Upptäcker en tjock, vi flytning. (har sällan flytningar annars och upptäckte samma sak förra graviditeten, på samma dag. Dock bara EN sån flytning.) 
    ÄL+8: Känner av en konstig form av illamående "i halsen" precis innan lunch. Typ jättehungrig och samtidigt lite illamående. (Samma sak hände på samma dag förra graviditeten.) Går över när jag får äta. Somnar på soffan på eftermiddagen, tröttheten är här!
    ÄL+9: Känner mig småyr och lite illamående till och från. Tuttarna börjar ömma lite. Får en stor "yrselattack" i affären. 
    De senaste två dagarna har jag nog varit lite moody också Flört Lite kort stubin sådär och lättirriterad. 

I stort sett liknar det förra graviditeten väldigt mycket. Skillnaden är nog att jag inte är lika småfinnig som jag blev sist. Sen återstår det att se nu om tuttarna kommer börja ömma lika mycket som sist. Dom var grymt ömma och svällande (haha, gillade att dom blev större!!) från 3+5 ungefär. 
    ♥ Gravid igen efter mf i juni ♥ BF april 2013 ♥
  • Anonym (nervös)

Stort Grattis Jonie!!!! Så kul

Men var det första ÄL efter MF??? Hade du inte fått en mens efter???
    Nyfiken då jag själv inte har fått nån mens efter mitt andra MF, å hoppas på att det kan ta sig iallafall =)

Jag säger bara LYCKA TILL och njut =)

Hoppas det är som themorethemerrier säger: "Jag hoppas att det här är någon slags tur-tråd! ;)"

• jonie
    Anonym (nervös) skrev 2012-07-24 11:32:14 följande:
    Stort Grattis Jonie!!!! Så kul

Men var det första ÄL efter MF??? Hade du inte fått en mens efter???
    Nyfiken då jag själv inte har fått nån mens efter mitt andra MF, å hoppas på att det kan ta sig iallafall =)

Jag säger bara LYCKA TILL och njut =)

Hoppas det är som themorethemerrier säger: "Jag hoppas att det här är någon slags tur-tråd! ;)"
    Tack fina! 
    Jajamensan, det var första ÄL efter mf. Ingen mens emellan Glad Testade negativt snabbt efter mf och ÄL kom igång ganska fort! (Fyra dagar senare än vanligt bara) Så det kan absolut ta sig direkt!! 
    När hade du ditt senaste mf då?

Jag ska verkligen försöka njuta och inte anta det värsta. 
    Håller tummarna för er alla andra!!!! {#emotions_dlg.flower}
    ♥ Gravid igen efter mf i juni ♥ BF april 2013 ♥
  • 8185

Idag är ingen bra dag. Börjar tvivla på mig själv och mina symtom. Nu känns det mer som att mensen är på gång :(
    Jag känner mig skakis, svettig och fumlig. Precis som de första dagarna vid mensen.
    Gravtesten kom idag också, nej idag har jag ingen bra dag...
    Förlåt för det negativa inlägget. Behövde få ur mig lite bara.

• Anonym (m)
    8185 skrev 2012-07-24 12:11:09 följande:
    Idag är ingen bra dag. Börjar tvivla på mig själv och mina symtom. Nu känns det mer som att mensen är på gång :(
    Jag känner mig skakis, svettig och fumlig. Precis som de första dagarna vid mensen.
    ge inte upp hoppet, kramar
  • Anonym (Längtan)
    Skulle mensen komma så är det bara att ladda om och börja om.
    Tungt men så är de ju. Man kan inget göra.
    Precis haft min andra mens efter mitt senaste MF.
    Ändå rätt skönt att veta att kroppen fungerar och är redo för att kunna ta hand om ett frö.

Blir det inte denna omgången så kommer snart din tid då du får bära runt på ett växande fröHjärta
  • themorethemerrier
    Kram! Jag känner precis som du. Känner mig också som före mensen och min magkänsla, som brukar vara pålitlig, är helt tyst. Tror inte jag är gravid. Önskar mensen kunde komma redan idag så jag kan få vända blad om börja om på nytt istället!
  • 8185

Ni har rätt, det är bara att ta nya tag nästa månad. Då ska det äl-testas och sexas på :) en majbebis är inte heller fel ð??? tack för att ni finns ❤

Svar på tråden längtar efter + efter missfall