• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • Lajsa82

i morse ringde gynläkaren...Äntligen Hon sa att mitt hcg värde sjukit kraftigt och att man kan så gott som utesluta utomkveds, men för säkerhets skull ska jag ta ett nytt prov på måndag om en vecka...Så hon utgick ifrån att jag har en cysta som skall kollas upp i oktober och att så fort jag får min mens och att värderna visar på 0 så får vi köra på igen och cystan skulle inte vara ngt hinder...
    Enligt menskoll skall jag ha min mens nu idagarna om man utgår från min cykel, men den kommer troligtvis senare, men man kan ju alltid hoppas

Så nu inväntar vi mensen och hoppas på det bästa

Grattis till ni som +:at och vi andra kämpar vidare

Tessan: köp ett digitalt, jag tog ett digitalt bim -3 och där stod det klart och tydligt gravid, så slipper man tolka sina streck, jag tog med kvällsurin... Lycka till vi håller tummarna.

ღLisa och Williamღ
  • Anonym (Tessan)

Lajsa : tack för stödet men tror inte det är något litet liv denna gång , men har ett digitalt som jag ska ta på torsdag och då borde det visa .. Bara ladda om igen :) va skönt för dig att det sjunkit och att ni kan börja om igen :)

• Anonym (Tessan)

Vårväntan ; tog ett i morse, kanske kan ana något väldigt väldigt svagt , men nu för nån timme sen har jag fått ännu mer mensvärk och blivit väldigt dålig i magen ( förlåt ) :) så nu är det säkert mensen som kommer komma :( .. Har inte mensen kommit innan torsdag så testar jag då med digitalr sen ger jag upp för denna gång ;) hi hi ,, nä nu drar jag iväg och spinner ett tag ;) tänka på något annat :) Vi får ta ett till närmare lördag :)

• Anonym (Mia)
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-30 09:59:48 följande:
    8185: kan ju hoppas :) tack :) än lever jag på hoppet:) Mia; tack håller tummarna för dig också , hur vet du att det är kört ?

Vi har inte sexat så värst mycket denna månad och säkerligen missat ägglossninge också. Campingsemester i en vecka med en massa barnfamiljer ger inte många chanser till intimtumgänge :) Så därför är jag övertygad om att det är kört.

Grattis till er som plussat :) 
  • Vårväntanochlängtan
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-31 16:38:45 följande:
    Vårväntan ; tog ett i morse, kanske kan ana något väldigt väldigt svagt , men nu för nån timme sen har jag fått ännu mer mensvärk och blivit väldigt dålig i magen ( förlåt ) :) så nu är det säkert mensen som kommer komma :( .. Har inte mensen kommit innan torsdag så testar jag då med digitalr sen ger jag upp för denna gång ;) hi hi ,, nä nu drar jag iväg och spinner ett tag ;) tänka på något annat :) Vi får ta ett till närmare lördag :)
    Ja vi får väl göra det och hålla tummarna åt varandra!! {#emotions_dlg.flower}
  • jonie
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-31 16:38:45 följande:
    Vårväntanochlängtan skrev 2012-07-31 16:32:57 följande:
    Mina gravtest kom idag och jag tog ett test nu precis vilket såklart visade negativtRynkar på näsan jaja än är det ju inte försent BIM-4 idag
    Jag vill se er i gravidtråden så jag håller alla tummar och tår jag har!!! Skrattande Hjärta
    ♥ BF 5 april 2013 ♥
  • Anonym (Längtan)

Tog aldrig något test. Tänker inte ta något heller.
    Tror min kropp spelar mig ett sjukt spratt.
    Tänkte ett tag att jag kanske blev gravid direkt efter mensen förra veckan.
    Hatar min kropp och min hjärna just nu.
    Konstigt att det blir så här...Gråter

• jonie
    Anonym (Längtan) skrev 2012-07-31 20:18:02 följande:
    Tog aldrig något test. Tänker inte ta något heller.
    Tror min kropp spelar mig ett sjukt spratt.
    Tänkte ett tag att jag kanske blev gravid direkt efter mensen förra veckan.
    Hatar min kropp och min hjärna just nu.
    Konstigt att det blir så här...Gråter
    Om du tar ett test får du ju i alla fall ett svar och kan gå vidare därifrån. Eller? Du gör som du vill förstås. Om du blev gravid EFTER mensen förra veckan visar det ju inget än men om du blev gravid tidigare och blödningen var en genombrottsblödning så visar ett test nu ett säkert svar.
    ♥ BF 5 april 2013 ♥
  • Anonym (Längtan)
    jonie skrev 2012-07-31 20:20:50 följande:
    Om du tar ett test får du ju i alla fall ett svar och kan gå vidare därifrån. Eller? Du gör som du vill förstås. Om du blev gravid EFTER mensen förra veckan visar det ju inget än men om du blev gravid tidigare och blödningen var en genombrottsblödning så visar ett test nu ett säkert svar.
    Jag tänkte det att om jag blev gravid förra veckan så är det ju för tidigt att testa ändå.
    Bättre att vänta.
    Mensen som var måste ju varit en riktigt mens.

Blir bara inte klok på detta.

Det är ju tur man har en sambo att luta sig mot. Utan honom hade jag inte orkat med detta.
    Hade ju inte heller lyckats bli gravid utan han heller ;P
Svar på tråden längtar efter + efter missfall