• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • Anonym (m)
    Anonym (Villju) skrev 2012-08-02 19:22:43 följande:

Vi är jämn du o jag, ja hade BIM i söndags..

Tänkte göra ett nytt digitalt på måndag för o se om veckorna gå åt rätt håll
    när tänk du testa igen!?
    det är vi

jag tänkte testa igen på nästa helg, om jag kan hålla mig så länge  
  • Anonym (m)
    Anonym (nyhär) skrev 2012-08-02 19:40:10 följande:
    Hej,
    Förstår att tråden hållt på ett tag men den verkar fortfarande aktiv. Jag hade en MA (missed abortion) och fick medicinsk hjälp i början av juni i år. Jag längtar så efter barn men senaste grav.testerna (senast imorses) har varit negativa. BIM är dock beräknad på lördag enligt ägglossningskalendern. Jag har inte gjort något ägglossningstest. Kan jag ändå vara gravid?

Jag har känt mig tröttare än vanlig och annorlunda/stickande och lätt öm i brösten senaste dagarna, dessförrinnan besvär med illamående, det är dock mindre markant nu. Jag har varit väldigt orolig och ledsen senaste dagarna, kan ju också vara PMS men vanligt är att jag är arg och mer stridslysten då vilket jag nu inte har någon energi för nu :( Oro efter missfall är förstås vanligt, just nu orkar jag inte prata om det med vänner, känner mig bara tung av det så min sambo är mitt största stöd, han är ju också lite orolig och längtar så vi kan dela dessa känslor. Hur har ni det?

Jag upplever att detta är svårt att prata om därför skriver jag här.
    /The new girl

har ägglosningen kommit igång så kan du ha blivit gravid, ska hålla tummarna
  • Anonym (Villju)
    Anonym (m) skrev 2012-08-02 20:49:54 följande:
    det är vi

jag tänkte testa igen på nästa helg, om jag kan hålla mig så länge  

oj kan du hålla dig sååååå länge!!!
  • Anonym (m)
    Anonym (Villju) skrev 2012-08-02 20:51:56 följande:

oj kan du hålla dig sååååå länge!!!
    det har vi inte sätt än men jag tänkte försöka
  • Anonym (nyhär)
    Anonym (m) skrev 2012-08-02 20:51:03 följande:
    har ägglosningen kommit igång så kan du ha blivit gravid, ska hålla tummarna
    Tack, jag hoppas att det hjälper  Jag försöker ha lite tålamod nu och ska inte testa på några dagar... Förstått på inläggen här att det är svårt att hålla sig 
  • Anonym (Längtan)
    Anonym (m) skrev 2012-08-02 19:15:39 följande:
    det kan inte vara så att äl är lite senare denna månad än vad den brukar vara? jag tror inte man kan bli gravid direkt effter mens, jag tror inte slemhinnan är tillräkligt tjock då ( vill poängtera att det är vad jag tror, inte vet )

hade jag varit dig så hade jag avvaktat tills bim eller i alla fall dag 14.

lycka till    
    Fast om ägglossningen blir senare denna månaden så borde min mens bli sen också då?
    Tekniskt sett så borde man väl kunna bli gravid efter mens.
    Ägglossningen "förbereds" väl redan under mensen.
    Beror väl lite på hur lång cykel man har.
    Har man kort cykel så borde de vara möjligt.

BIM har ju redan varit. så jag får ju vänta ett tag till
  • Gumman1980

Hej alla!
    Var ett tag sen jag var här inne och läste men tänkte skriva och fråga en sak,
    I tisdags den 31 Juli hade jag en riktig ägglossningskänsla i kroppen, någon här inne som vet om man kan ha ägglossning redan 3 veckor efter MF?

Blev iaf glad för förra ggr jag blev gravid och hade ägglossning så kändes de exakt detsamma men blir lite osäker. :)

Tacksam för svar =)    

• jonie

Gumman1980: Jag fick mf 28/6 och fick ÄL 14/7 utan mens emellan Blev gravid igen och går snart in i vecka 6. Så det går absolut!

• Anonym (Tessan)

Vårlängtan ; nej va tråkigt:( själv väntar jag in min mens också , har sånna mensvärkar nu så det känns som om den är runt hörnet nu:( ,, vi tar nya tag nu i augusti :)

• Gumman1980

Åh vad kul, GRATTIS! =)
    Tur vi har myst dessa dagarna då och hoppas på ett plus om några veckor. :)

De enda jag har funderat på om man blir gravid innan man hunnit få tillbaka mensen efter MF:et hur räknar då barnmorskan ut i vilken vecka man är i? =)

Iaf lycka till och hoppas allt går kanon denna gång. =)        

Svar på tråden längtar efter + efter missfall