• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • flinx

"bjuda hem och dela ut manus" well put Timisen! Känner igen ett par nick i den tråden.

• Timisen

Guuud vad jag är kaffesugen! Nån som dött om de inte fått veta det?

• flinx

Startade med en latte imorse men nu när du säger det kanske det är läge för en kopp till.... kan vänta med de-cafen...

• esther williams

Skönt att Timisen är här (och där) och ställer i ordning lite! Och det är BARA fakta och ingen sarkasm.

Vi kanske kan öva in några körlåtar till Surfurs bryllop, eller vad säger ni andra? Femton gastande donnor i megahöga klackar och kortkort som går loss totalt. Inte?

Jag tror att jag är glad att ni är förvånade över mina amerikanska bröllopssiter. Tack! Jag såg dem lite som glassiga tidskrifter ungefär och blev en smula beroende under mitt halvår av bröllopsplanerande. Men OBS! jag är botad nu!
    Och Esther likes Surfur tillbaka!

Jag har fortfarande inte fått klarhet i vad jag får i föräldrapenning. Kan bli alltifrån lägsta lägsta basbeloppet till en hyfsad slant baserad på min lön under hösten. Vem vet? Jag törs inte räkna med nåt.
    Skickade in de pappren i början av december men sen var det jul = försäkringskassan halkade efter och sen i mitten av januari kom ett brev om att de behövde komplettering på några siffror = ytterligare fördröjning. Tur att jag hade buffrat lite under hösten. Så... klokt att avvakta, Flinx, även om ditt ärende säkert är bra mycket enklare än mitt (som har typ hundra intyg).

• esther williams

Nu kommer svärmor strax hit med nybakta kanelbullar. Maken kommenterade kallt: "nu har hon börjat ställa sig och baka bullar för att ha en anledning att komma hit och titta på bebisen". Happ, så kan det vara i världen ibland!

Nu sätter också jag på kaffe!

• Surfergirl

Vill inte svärmor titta på bebisen utan bullar? Jeez. Svärmödrar...

Timisen i högform och styr upp lite i andra trådar! Gôtt mos.

• ElinPeelin

Lasangen står i ugnen. Hem kommen från sambons syster (hysteriska familjen BTW) och fick med oss en stoooor kasse med spädbarnskläder. En del skräp, men jag vågade inte vara kräsen när hon såg på, så jag sorterar en extra gång innan de åker in i tvätten.

• ElinPeelin

köpte en väska idag som jag hade tänkt ha som skötväska sen till sommaren, det blev en camo i gråskala. Ett riktigt fynd, 99kr!

• ElinPeelin

imorgon börjar min vikare jobba hos oss, jag är lite nervös, för jag vill inte att hon ska vara "för bra"...

Svar på tråden Midsommargänget III