• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • OZgirl

Värst vad ni var snackiga såhär på kvällskvisten!

Själv ska jag så smått göra mig redo för JohnBlund vilket innebär: packa lunch till morgondagen; kolla om det går att träna innan jobbet och lägg isf fram träningsgrejor; ta upp allt som ligger på köksbordet; töm diskmaskinen och stoppa in den skitiga disken; ta fram lax till middagen imorron; dammsug litegrann uppe; se till att jobbväskan är färdig att bara ta med sig, ev sätta igång en tvättmaskin med handdukar som jag kan tumla imorron bitti när jag går...
    Alltså kommer jag inte att komma i säng förrän om ett par timmar! Men vafan, I can sleep when I'm dead, right!? Det är nog snart det med det här tempot!

• flinx

Chill OZ!
    Skit i allt det där - ta en kopp varm choklad - strunta i tvätt och ät hämt-mat imorgon!

Lunch tisdag! Jag röstar FÖR! Stället med goda getosten!?

• flinx

Just det! Det blir lööööv-lunch! 14:e - Romantic!

• Rally

Innan jag kryper till kojs vill jag bara berätta att vi hade en helt underbar dag i skidbacken igår! Blå himmel, mellan 5-10 minusgrader och solsken! Första två timmarna dessutom med minimalt med folk! Härlig snö i välpreppade backar som helt enkelt var mycket bättre än vad vi hade kunnat föreställa oss när vi åkte dit. Varför gör man inte sånt oftare?

• OZgirl

Najs Rally! Låter verkligen kanon!

Flinx, börjar ny regim imorron - no more hämtmat! Så det går inte, fast det låter så ackarns skönt!

Checklist:
    Klart: kolla om det går att träna innan jobbet och lägg isf fram träningsgrejor; töm diskmaskinen och stoppa in den skitiga disken; dammsug litegrann uppe.
    Oklart: packa lunch till morgondagen; ta upp allt som ligger på köksbordet; ta fram lax till middagen imorron; se till att jobbväskan är färdig att bara ta med sig, ev sätta igång en tvättmaskin med handdukar som jag kan tumla imorron bitti när jag går...

• HååGe

Jag har inte hängt med Oz, men det låter som om du har en superwoman-strategi framför dig. Jag har liknande. Eftersom jag skall slagga själv med spädbarnet inatt så har jag preppat taktiskt. Han ligger just nu på badrumsgolvet på favoritplatsen och skrattar och jag har sprungit runt i lägenheten och lagt nappar på rätt ställen, bäddat hans sovhörna, tagit fram nattblöjor och lagt så att jag skall slippa dona så mycket som möjlgt, ställt fram vattenglas och sådant. Nu är killen nybadad och luktar mysbebis och är jättecharmig. Typiskt. Han kommer säkert inte att sova en blund på hela natten...

Esther - var hittar man INTE bröstmjölk? Alternativt bröstmjlkskräkföäckar?

Har tajta jeans på mig och magen hänger verkligen utanför. Det var bättre förr!

• Rally

Heja Oz! Ta fram laxen låter inte så svårt! Gör det NU så kan du pricka av det med!

Själv ska jag bädda ned mig och titta på femmans sanslösa program á la Big Brother/Paradise hotel med diverse konstiga amerikanska kändisar. Jag trodde aldrig att jag skulle säga det här, men Marcus Schenkenberg framstår som den enda normala i hela huset och dessutom genuint trevlig, alltså så får han inte vara med så mycket. Jag som annars inte ser på tv överhuvudtaget råkade se en snutt av det förra söndagen och på något sätt fångade det mitt intresse. Jag gillar att förfasa mig över andra på TV!

Natti natti!

Svar på tråden Midsommargänget III