• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • HååGe

Elin - var kräsen! Det är klart att man vill ha fina grejer till bebben! Fast jag håller med om att det är jättesvårt när givaren tittar på.
    Kaffe? Latte? Jag vågar fortfarande inte inmundiga denna underbara dryck! Längtar verkligen, men får väl vänta en månad till eller så. Vår kille är superkinkig ikväll. Bara gråter och gapar trots att han är mätt och nybytt. Inte ont i magen tror vi, men kanske övertrött. Pappan bär honom i selen nu och ljudet är HÖGT! Han skall på attjour snart och då är vi ensamma!

I like Surfer och Esther too.
    Jag var också tokig i bröllopstidningar och av att kika på klänningar på nätet. Hela förra året var först bröllopshysteri och sedan gravvohysteri (ni till exempel) och nu kommer heminredningshysterin som ett brev på posten.

Flinx? Anything?
    Jag vill fika nu i veckan!

• flinx

Jag har decaf hemma men väntar lite till med min detox!

Fika - gärna innan värkar! Imorgon? Tisdag? Surfer? Esther?

• Timisen

28 februari kl 20.00 i 3:an!!! Ett helt program om HUNDAR!! Dags för mig att skaffa DVD m inspelningsfunktion...

• Tant T

Elin, börjar din vikarie redan?!! Det låter jädrigt lyxigt! På mitt jobb har de nog redan glömt att jag ska vara föräldraledig... Om jag påminner dem så kanske, kanske de börjar försöka sprida ut mina arbetsuppgifter på befintlig personal ett par veckor efter jag gått hem!!

Jag har precis kommit hem från yogan, den är bara sååå skön, inget mantrarabblande och finnatredjeögat där inte, utan andning, avslappning, fokusering och små enkla fysiska övningar! Idag fick vi ex.vis öva oss att sätta oss och sitta på huk, bra för underredet inför förlossningen, minskar risken för klittsprickning och kan göra förlossningen lättare iom att huden, musklerna och allt annat redan är lite uttänjt!! Smart va?!

Nu blir det morotssoppa!

• Surfergirl

Munters morotssoppa verkar göra succé! Får testa den i veckan.

Var är Munter förresten?

• esther williams

Surfer: Tvärtom alltså, svärmor kollar på bebisen jämt. Hon äääääääälskar bebisen! Det är det riktigt stora i hennes liv just nu. Maken menade att hon kollar på bebisen så ofta att hon nu får hitta på nya anledningar att komma hit. Häromveckan erbjöd hon sig att stryka vår tvätt. Nu var det nybakta bullar. Allt för att få hänga med bebisen liksom. Jag tror att hon är lite rädd att tränga sig på helt enkelt. Men jag ska tillägga att vi umgås mycket, mer än vad nån annan jag känner umgås med sina svärpäron, vi äter t ex middag där typ två gånger i veckan. Svärmor är snäll och dessutom väldigt försiktig med att klampa på så jag är helnöjd. Våra barn kommer nog hänga rätt mycket med sin farmor så jag är bara glad och tacksam att vi går bra ihop. Och så bakar hon goda bullar!

Elin, jag håller med HG: var kräsen, men var det diskret! Det är jätteskönt att få kläder till bebisen men av det ärvda har jag velat använda kanske 25% - fast det har varit helt tillräckligt!

Insåg just att jag har bröstmjölksstänk på glasögonen. Undrar om det betyder att jag kvalar in i gruppen "har rikligt med mjölk"?

• esther williams

Morotssoppa, det hade jag glömt bort, det är ju supergott! Något för morgondagen tror jag.
    Och det finns en med sötpotatis och kikärter också som är super! Hm. är jag hungrig igen?

• flinx

På glasögonen!
    Förresten Esther - vad sägs om date nu snart? Jag är ju liksom angelägen om tidigare än senare i veckan men ni mödrar får bestämma när och vart. Än så länge är jag liksom flexibel. Lunch? Det kanske passar dig bäst Surfer?

Svar på tråden Midsommargänget III