• Anonym (cissi16)

16 år och GRAVID !

Igår fick jag veta att jag är gravid, har inte alls misstänkt det då jag varit stressad ett tag och jag inser nu att mina stresstecken är graviditetstecken ! :D
    Jag är så glad, har alltid viljat bli ung mamma och nu är jag gravid , i vecka 6 !!

Någon mer ?:) 

• Svar på tråden 16 år och GRAVID !
  • Soolrosen
    Anonym (mamma) skrev 2012-07-04 22:18:51 följande:
    Någon nämde ungmamma men jag känner ju spontant att man blir äldre och tröttare när man blir förälder så det där unga försvinner, du blir äldre i förtid. Jag tror inte åldern i sig påverkar att orka, tror snarare att det är lättare att tröttna på allt man är bunden till om man får ett barn så tidigt, jag blir tom bitter nån gång och saknar friheten och jag är 31 och har levt mitt roliga liv. Jag tycker ändå det är synd för livet blir ALDRIG detsamma efter dom små liven kommit, hade inte kunnat föreställa mig att ha missat hela tonåren och 20-årsåldern med plugg, fester, semstestrar, nya killar, nya kompisar och VELANDET av vad man vill. Kanske stämmer dock "det man inte vet har man inte ont av?"

Fortfarande är alla människor olika.. Alla kanske inte vill festa eller byta pojkvänner titt som tätt.. Dessutom mognar alla olika fort. Det är ju absolut ingen här inne som vet vad ts har för livserfarenheter..... Bara för att man är 16 innebär det inte att man inte kan eller vet någonting. Och till er andra.. När man är 16 är man inget barn! Man är en ungdom.. Det är faktiskt en liten skillnad.
  • Anonym (my)

Hur ska du försörja dig och barnet? Och snälla du sig inte "bidrag". Samhället behöver inte mer bidragstagande. 

• Julibebisen12

jag tycker att det är ungt att skaffa barn då, detta då jag tycker att man bör gå klart skolan... men det kanske du hinner ändå :)

men jag anser med att det är upp till var och en :) det är du som kanske går miste om vissa saker, men samtidigt får du något underbart tillbaka

så låt ingen trycka ner dej! räkna med motgångar och en massa skit, prata med studiehandledaren om hur du kan göra med skolan efter barnet kommit och ställ pappan mot väggen (kommer han vara med eller inte? antingen eller annars blir jag arg på dej haha ;) ne haft sturl med min så därför)

skickar dej massor med lyckoönsknigar!

ps! prata med ditt mvc, dem brukar ha grupper för unga mammor och råder dej att gå med där :) du kan få många nya vänner som kan stötta dej :)

kram!!
    angel med 12 dagar till bf

• MMMR
    Anonym (my) skrev 2012-07-04 22:27:45 följande:
    Hur ska du försörja dig och barnet? Och snälla du sig inte "bidrag". Samhället behöver inte mer bidragstagande. 
    Rör det dig? 

Jag blir så ARG. VARFÖR är det så svårt att glädjas åt någon annan?
    Nej, då ger man sig själv rätten att ifrågasätta någon som endast hade som syfte med sin tråd att träffa andra unga föräldrar. 
    I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • Anonym (my)
    Rättar mig själv, fler ska det självklart stå. Inte mer. 
  • Anonym (my)
    MMMR skrev 2012-07-04 22:31:25 följande:
    Rör det dig? 

Jag blir så ARG. VARFÖR är det så svårt att glädjas åt någon annan?
    Nej, då ger man sig själv rätten att ifrågasätta någon som endast hade som syfte med sin tråd att träffa andra unga föräldrar. 
    Ja, det rör mig. Det är mina och andras pengar som hon och ungen kommer leva på. Klart som fan det rör mig! Kan man inte försörja sitt eget barn ska man inte skaffa barn heller och då är det kondom, annat preventivmedel eller abort som gäller. Blir så förbannat trött på alla dessa parasiter som ska leva på andra. 
  • Soolrosen

Du kanske inte ska säga så mycket.. Rätt va det är så står du där och behöver bidrag.. Kan man aldrig veta. Då står du där med lång näsa.. Tänk på det.
  • NiklaasKaroliine

Ja klart man är ung när man är 16, men det är ingen här inne som ska berätta för henne vad som är rätt eller fel, eller försöka påverka, jag tror nog hennes föräldrar / anhöriga klarar av det, och har hon tagit sitt beslut så är det ju faktiskt bara att gratulera. Ja man kan ta många snedsteg i den åldern, men bara för att man är 16 så betyder det inte att alla är likadana, hon kan vara väldigt mogen för sin ålder ,eller också inte, men vi ska inte avgöra det, lägg ner den energin på era egna liv / problem istället..Och väljer hennes föräldrar att ta hand om barnet om en sådan situation skulle uppstå så är det ju upp till dom, sådant får man ju göra klart innan isf var man står någonstans och vad man kan hjälpa till med. Hon bad inte om att vi skulle tycka till om hennes ålder eller liknande, så återigen ... Grattis TS!

• Anonym

Ts tycker bara du ska strunta i alla tanter som predikar över vad dom anser är rätt och fel. 
    Blir så trött på sånt.

Jag blev gravid när jag var 19 fick barnet när jag fyllt 20, hade precis tagit studenten, hann inte jobba mer än två månader så fick lägsta fp.  Jag bodde fortfarande hemma, hade inga sparade pengar. Trots det bor jag nu i en egen lägenhet, en trea, jag har ingenting begagnat till mitt barn, jag har ett fullt möblerat hem, jag har bil, jag har alltid mat på bordet och vet du/ni vad? Ingenting av det här har soc hjälp mig med. Har aldrig gått till soc. Inte har mina föräldrar någonsin hjälpt mig heller.

Jag klarade mig, och mitt barns pappa har inte funnits med i bilden sedan i mitten av graviditeten.

SÅ det går TS och det spelar ingen roll om du skulle behöva hjälp av soc, för det finns 40 åriga tanter som skaffar barn  och få leva på soc. 

Kämpa på TS, sålänge du tänkt igenom det så  får jag ta och säga GRATTIS! 
    Det är en stor lycka att få barn, trots att det inte alltid är en dans på rosor.
    Stort lycka till!  

• MMMR
    Anonym (my) skrev 2012-07-04 22:35:03 följande:
    Ja, det rör mig. Det är mina och andras pengar som hon och ungen kommer leva på. Klart som fan det rör mig! Kan man inte försörja sitt eget barn ska man inte skaffa barn heller och då är det kondom, annat preventivmedel eller abort som gäller. Blir så förbannat trött på alla dessa parasiter som ska leva på andra.  
    Oavsett får hon barnbidrag - "dina" pengar. 
    Har du barn så får du också barnbidrag - du lever på "mina" pengar.

Hon var inte ute efter DIN eller något annans åsikt om hurvida hon ska försörja sig själv och sitt barn. 
    Jag börjar nästan hoppas att du rätt som det är står och själv behöver hjälp i form av bidrag, så folk kan börja hoppa på dig från höger och vänster om hurvida du lever på deras pengar när dom inte ens vet anledningen till att du behöver hjälpen.

Lägg av förfan. 

I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
Svar på tråden 16 år och GRAVID !