• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • MimmiSthlm
    Sister Morphine skrev 2012-09-27 19:56:15 följande:
    Lite kul grej, vad tror ni tjejer att eran bebis kommer få för hår och ögonfärg? :)
    Jag är naturligt blond och har grönblågråa ögon med lite guld i typ, pappan till bebis har väldigt mörkbrunt,nästan svart hår och bruna ögon :)
    Jag tror bebisen får väldigt mörkt brunt hår som nyfödd som kanske blir mer mellanbrunt när bebis blir större och stora fina bruna ögon :)

Jag är naturligt tråk-mellanblond med lite guldig ton och har mörkblå ögon. Min fästman har mörkbrunt hår och bruna ögon han också, så vi tror att det blir en bebis med gyllenbrunt, ljust hår och bruna ögon för att sen bli en brunhårig och brunögd vuxen :)
  • Emmut
    MimmiSthlm skrev 2012-09-28 10:00:32 följande:

Vad lustigt att vi alla verkar ha killar med bruna ögon och brunt hår! :)

Min kille är mörkblond med blå ögon i alla fall Flört (han var dock superduperblond när han var liten och med självlockar, gulligt!)

Tror vårat barn kommer bli blond med blågröna ögon (då jag har gröna), och hoppas på att självlockarna slår igenom om det blir en flicka Skrattande
  • Erya
    Lite kul grej, vad tror ni tjejer att eran bebis kommer få för hår och ögonfärg? :) Jag är naturligt blond och har grönblågråa ögon med lite guld i typ, pappan till bebis har väldigt mörkbrunt,nästan svart hår och bruna ögon :) Jag tror bebisen får väldigt mörkt brunt hår som nyfödd som kanske blir mer mellanbrunt när bebis blir större och stora fina bruna ögon :)

Med 90% chans så mörkt, vågigt hår och bruna ögon. Men det finns 50% chans till blå ögon, och en chans till en liten rödhårig buse. Tittar jag på brorsan å hans barn så blev första pågen en kopia av pappan, mörkbrunt hår, bruna ögon, lite mörka hy än ljus. Andra pågen fick mammans färger, blond, blå ögon, ljus hy. Så det e svårt att veta ;)
  • Erya
    Anma skrev 2012-09-28 08:03:02 följande:
    Men oj det låter ju inte så bra, får du nån hjälp för depressionen? 

Pratat av mig. Och inte tänka på jobbet, det är det som gör mig deppig... Men känns ok efter alla samtal igår, får lite ångest om jag tänker på att gå tillbaka till där jag jobbar just nu, men vi får se
  • Erya
    MimmiSthlm skrev 2012-09-28 10:00:32 följande:
    Vad lustigt att vi alla verkar ha killar med bruna ögon och brunt hår! :)

Sambon är mellanblond med blå ögon, så här står jag för de mörka dragen (fast hans mamma har brunt hår å bruna ögon)
  • MimmiSthlm
    Emmut skrev 2012-09-28 11:11:23 följande:

Min kille är mörkblond med blå ögon i alla fall Flört (han var dock superduperblond när han var liten och med självlockar, gulligt!)

Tror vårat barn kommer bli blond med blågröna ögon (då jag har gröna), och hoppas på att självlockarna slår igenom om det blir en flicka Skrattande

Gud så sött med lite lockar! Själv har jag hår som är rakare än en penna, och fästmannen har inte mycket självfall att hänga i granen heller. Men kanske, kanske om vi har tur! Finns några i våra familjer som har jättehärligt självfall nämligen :)
  • MimmiSthlm
    Erya skrev 2012-09-28 13:57:56 följande:

Sambon är mellanblond med blå ögon, så här står jag för de mörka dragen (fast hans mamma har brunt hår å bruna ögon)

Mina systrar och föräldrar har alla blåa ögon och ljust hår, och min fästmans ena bror pch pappa är mörka. Hans andra bror har dock alldeles isblåa ögon som deras mamma, så det finns ju faktiskt en chans att vi får ljusa barn också :) Även om de mörka dragen är dominanta. Så intressant det där, ska bli så spännande att se sen hur bebisen ser ut!!
  • MimmiSthlm

Kom på att jag har glömt att berätta en sak! :) I förrgår efter jobbet köpte vi dopplern från teknikmagasinet som ni pratade om här om dagen, det tog en stund innan vi förstod hur vi skulle få igång den (missade att det var plast runt batteriet...) men efter att vi hade fått igång den tog det inte lång tid innan vi hörde bebisen! Vilken fantastisk känsla!! Blev helt skakis efteråt, fick precis samma nervösa fjärilar i magen som när vi plussade! Det var första gången någonsin som vi hörde bebisens hjärtslag, sitter och sneglar på lådan dopplern ligger i hela tiden för att jag är så sugen på att lyssna igen haha :) 

Började blogga igår också, roligt att få skriva av sig lite så familj och vänner kan läsa och så man kan bläddra tillbaka senare och minnas. Åh vad jag älskar att vara gravid!! 

• Laliii
    Lite kul grej, vad tror ni tjejer att eran bebis kommer få för hår och ögonfärg? :)
    Jag är naturligt blond och har grönblågråa ögon med lite guld i typ, pappan till bebis har väldigt mörkbrunt,nästan svart hår och bruna ögon :)
    Jag tror bebisen får väldigt mörkt brunt hår som nyfödd som kanske blir mer mellanbrunt när bebis blir större och stora fina bruna ögon :)
    Bra fråga :) Jag är ljus, både i hår & ögon, maken är mörkhårig & bruna ögon :) Hans bror som är väldigt lik honom fick en dotter med en väldigt ljus kvinna (blond & blåa ögon) och deras dotter är relativ ljus så det är nog inte alltid det mörka som dominerar så jag vet faktiskt inte :) Drömmer om ett litet hjärta med mörkt hår & ljusa ögon hehe
    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9/3-2013 - alisagonzalez.se
Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013