Gullan skrev 2012-09-30 17:56:10 följande:
Hej alla!
Lite roligt att så många av er verkade ha pappor med mörkt hår o mörka ögon.
Hos oss är det jag med grön/bruna ögon och guldfärgat hår. Mannen min har blå ögon o brunt hår men var vithårig hela sin uppväxt. Min mamma har lockigt hår vilket jag ärvt till viss del. Min man har otroligt tjockt hår vilket jag önskar att bäbis kan få ärva. Men vem vet?!
Va olika hur mycket alla ändrats i vikt.
Jag har hittils gått ner ett kg till att nu väga 46 kg. Men tror att det kan vara på väg att börja öka då vågen visat på några gram högre sista dagarna. Men är inte direkt förvånad. Har aldrig tidigare i livet gått upp i vikt oavsett hur mycket/litet jag tränat och oavsett vad jag ätit. Men jag är inte orolig. Min barnmorska trodde inte jag skulle gå upp mer än vad själva barnet vägde.
Sen har jag ju fortfarande mycket problem med illamående så att äta sött är jag inte alls sugen på. Får som tur i är i mig mat ordentligt, även fast det är ett pyssel med det.
Magen börjar faktiskt synas på mig nu, har tagit lite tid men min med mina 46 kg o 168 cm så ser folk ändå att det händer nåt i och med att min mage faktiskt inte är helt platt längre. Känns bra att det är fler än ja o mannen som ser att nåt händer.
I morgon ska jag ringa o prata med läkaren igen. usch, gillar verkligen inte att behöva vara sjukskriven men ser samtidigt att det i nuläget skulle vara omöjligt att klara av att jobba.
Va mysigt med en doppler Mimmisthlm. Har på ett sätt vart sugen på att skaffa en men vi bestämde oss för att hoppa det rätt tidigt i graviditeten. Tror jag skulle bli så nojjig om jag hade svårt att hitta hjärtljudet och så. Men i och med att vi inte gjort kub test så hade det vart skönt att få höra ett hjärtljud i allafall. Speciellt när vi haft flera fall bland våra kompisar då graviditeten inte gått bra.... men men, i och med att magen växer o jag är illamående så verkar det tyda på att bäbis lever i allafall.
Lycka till på måndag Lali. Hoppas sockervärdena jämnar ut sig.
Ha det bra alla!
Heh, kul ändå att se att vi är så många som har svårt att gå upp i vikt... Ju mer skit jag stoppar i mig desto mindre väger jag (kan ju tillägga att jag har IBS också...)
Men jag har ändå lyckats hålla mig någorlunda jämt i vikt, har försökt länge komma över 55kg (är 173cm) men brukar vanligtvis ligga på 52-54kg. nu sis jag vägde mig för någon vecka sedan så är min totala vikt sen graviditetens början 2.8kg, och jag äter som en häst :P och är hungrig var 3dje timme :P
Ska bli spännande att se hur mycket man har lyckats gå upp i slutänden, vill ligga mellan 55-60 normalt (icke gravid) så jag hade varit glad om lite hade stannat kvar ;)