Anonym (humanist) skrev 2012-10-05 10:36:48 följande:
Ja exakt! Varför gnäller du på vad jag skrev då? Det Pumpkin hade skrivit va ju att kvinnor skulle sluta vara hemma och lalla med bebisar. Alla kvinnor undrar jag då? Är det inte upp till var och en? Det är många kvinnor som gnäller över låga löner, men de tänker inte jag ta ansvar för, det handlar ju om en facklig fråga. Män gnäller över låga löner också. Det handlar ju om att visa arbeten är lågt lönesatta, ingenting annat.
Det här hade jag skrivit: Fast OJ vilka fördomar!!!!! "Gå hemma och lalla med en bebis...."
Är det inte upp till individen? Pappa som mamma kan väll "gå där och lalla". Det får väll familjen komma överens om.
Att det sen finns arbetsgivare med samma fördomar som dig kan vi inte ändra på, lika lite som du är öppen för att höra andras åsikter och kanske fundera på om de FAKTISKT har nåt värde.
Vad är det egentligen du argumenterar emot????
Ja, varför ska man vara solidarisk när det inte passar en själv? Det är ju så klart ALLA ANDRA som ska vara solidariska. Inte man själv. Glömde det.
Jag tror att du behöver slå upp ordet "fördom", det betyder nog inte vad du tror att det betyder.
Men jag får gratulera till alla frågetecken som du ställt upp efter varandra, de bidrar verkligen till att förbättra din text.