• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • PumpkinQueen
    Daddy Cool skrev 2012-10-05 11:30:31 följande:
    Alla som använder hen tänker inte på samma sätt.
    Det är sant. Alla som använder orden hon och han tänker inte heller på samma sätt, men förvånande ofta lyckas de kommunicera med varandra i alla fall. Detta beror på att de har samma uppfattning om vad orden betyder.
  • PumpkinQueen
    Anonym (humanist) skrev 2012-10-05 11:36:19 följande:
    *suck*
    arbetstagarparten och arbetsgivaren. en överenskommelse där emellan.
    Men om din arbetsgivare tycker att du har för låg lön, varför ger han dig då inte mer lön? Jag förstår inte hur du menar här.
  • Anonym (humanist)
    FMGA skrev 2012-10-05 11:43:14 följande:
    Ibland får jag känslan av att ett av antifeministens kännetecken är att hen aldrig har behövt ta ansvar för någon annan än i bästa fall sig själv.
    Bara att tacka nej till ett jobb!
    Så är det inte för många av oss som tar ansvar för barn och familj.

Min tro att det är där förändringen måste komma: Om män och kvinnor bättre förmår att dela ansvar för  barn så kommer resten på köpet.
    Då drar vi återigen alla över en kam.
    Alla kvinnor ska göra si, alla män ska göra så, nu ska vi gå in och bestämma att ni ska dela lika (men men, jag är bättre på å laga bilen...) håll käften och gör som vi säger. Nu ska vi vara jämlika.

Självklart ska alla ha lika rättigheter oavsett kön eller icke kön. Men ska vi verkligen STYRA alla? Vissa kanske önskar dela ansvaret fifty/fifty medans andra trivs bättre med nåt helt annat.

Självklart är det inte bara att tacka nej till ett jobb, så enkelt är det inte, framförallt inte för människor utan lång utbildning och arbetslivserfarenhet.

Förändringen måste komma, helt rätt där. Det är vi säkert alla överens om. Den stora frågan är hur.
  • PumpkinQueen
    Anonym (humanist) skrev 2012-10-05 11:33:52 följande:
    Bevisligen har vi ju samma åsikt i frågan på vissa sätt. Det är individen som ska avgöra och inte staten som ska detaljstyra våra liv. Exakt just det jag menar med att varje  familj och varje individ själva ska avgöra vad som passar de bäst. Vill stina stanna hemma med barnen tre år får hon göra det, men då får hon också ta konsekvens av detta. Däremot ska inte alla kvinnor ta konsekvens av stinas handlande. Vill stina stanna hemma tre veckor och sen börja jobba så är det också helt ok. Bara inte alla kvinnor behöver ta konsekvens av hennes handlande återigen.

Hur menar du att vi inte ska detaljstyras, men vi ska styras så att vi inte BÖR stanna hemma länge om vi är kvinnor? Det känns lite dubbelmoral i det du skriver.Vem är det istället som ska bräka fram vad som är bäst för varje barn? Staten? Du? Stinas arbetsgivare?

Man kan inte bestämma hur andra männskor ska känna eller uppleva en situation. Om det är så att alla människor av ett kön stannar hemma från jobbet väldigt länge och alla människor av det andra könet låter bli att stanna hemma från jobbet länge, då kommer varje arbetsgivare som är intresserad av att gå med vinst att se till att anställa den som faktiskt är på jobbet.

Jag tycker att var och en borde ta sitt ansvar. Utan att tvingas till det.

Och inse att jag faktiskt struntar i vad som är bäst för ditt barn.
  • Quintus Zebra
    oOOo oOOo skrev 2012-10-05 11:46:46 följande:
    Om jag förstod vilka krav du ställer på bevis så kan jag göra det.

Normalt sett behöver man inte bevisa tex gravitationens  verkan(vi vet inte riktigt hur den fungerar idag) när man gör empiriska beräkningar med gravitation. 

Du har fått exempel på hur incitament förbättrar arbetsviljan hoppas du tar dig en titt till på dessa.
     Ang löner tror jag du också har tillräckligt med info för att gå vidare på egen hand.
    Jag vill att du belägger dina teorier.

Jag vill se exakt hur forskare kom fram till att lönefördelningen mellan "kvinnliga" och "manliga" jobb i Sverige beror på tillgång och efterfrågan.

Jag vill se exakt hur forskare bevisade att människor jobbar sämre om ingen ovanför dem i hierarkin erbjuder dem morötter!

Om jag googlar på tyngdlagen så kan jag lätt få fram exakt hur den bevisades, vilka bevisas som finns Och det finns massor av forskningsrapporter att läsa. Vad finns denna bevisning för de ekonomiska teorierna?

Och om bevisningen inte finns, varför skall vi då behandla teorierna som naturlagar?
    Rosa Parks sa aldrig att det ska va lätt!
  • Anonym (Em)
    Anonym skrev 2012-10-05 11:28:51 följande:
    Det SKA inte användas på det sättet men den som vill göra det KAN göra det så klart.
    Hur SKA det då användas? Upplys mig!
  • Anonym (humanist)
    PumpkinQueen skrev 2012-10-05 11:47:53 följande:
    Men om din arbetsgivare tycker att du har för låg lön, varför ger han dig då inte mer lön? Jag förstår inte hur du menar här.
    hahaha va? har jag skrivit det nånstans? ja i så fall höjer han ju naturligtvis lönen. det jag svarade på var din fråga om hur en lönesättning styrs, och jag svarade att det rimligtvis bör ske gm en överenskommelse mellan arbetsgivare och arbetstagarparten. Vad är det du inte förstod?
  • FMGA
    Anonym (humanist) skrev 2012-10-05 11:52:41 följande:
    Då drar vi återigen alla över en kam.
    Alla kvinnor ska göra si, alla män ska göra så, nu ska vi gå in och bestämma att ni ska dela lika (men men, jag är bättre på å laga bilen...) håll käften och gör som vi säger. Nu ska vi vara jämlika.

Självklart ska alla ha lika rättigheter oavsett kön eller icke kön. Men ska vi verkligen STYRA alla? Vissa kanske önskar dela ansvaret fifty/fifty medans andra trivs bättre med nåt helt annat.

Självklart är det inte bara att tacka nej till ett jobb, så enkelt är det inte, framförallt inte för människor utan lång utbildning och arbetslivserfarenhet.

Förändringen måste komma, helt rätt där. Det är vi säkert alla överens om. Den stora frågan är hur.
    Nja, läs vad jag skrev - att jag ibland får känslan att ett av antifeministens kännetecken är...

Personligen anser jag att det är bättre att leka med barn än med ord - även om det ena inte utesluter det andra.
  • Anonym (humanist)
    PumpkinQueen skrev 2012-10-05 11:55:16 följande:

Man kan inte bestämma hur andra männskor ska känna eller uppleva en situation. Om det är så att alla människor av ett kön stannar hemma från jobbet väldigt länge och alla människor av det andra könet låter bli att stanna hemma från jobbet länge, då kommer varje arbetsgivare som är intresserad av att gå med vinst att se till att anställa den som faktiskt är på jobbet.

Jag tycker att var och en borde ta sitt ansvar. Utan att tvingas till det.

Och inse att jag faktiskt struntar i vad som är bäst för ditt barn.
    Om ALLA människor av ett kön stannar hemma längre så förstår jag att arbetsgivaren väljer att anställa de av motsatt kön. Vart ville du komma nu?

Men du skrev ju tidigare att föräldrar själva inte är mogna att ta ansvar för vad som är bäst för egna barnet (gällande längd på föräldraledighet), och då frågade jag vem som är bäst lämpad att avgöra det enligt dig? jag vet inte vad du svarade på i sista stycket, men vad du tycker om mitt barn är ju i detta (och många andra fall också) helt irrelevant.
  • Anonym (humanist)
    FMGA skrev 2012-10-05 12:17:16 följande:
    Nja, läs vad jag skrev - att jag ibland får känslan att ett av antifeministens kännetecken är...

Personligen anser jag att det är bättre att leka med barn än med ord - även om det ena inte utesluter det andra.
    Strålande! Låt oss sluta leka med ord. Då är vi överens om detta.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!