• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2012-10-05 13:56:05 följande:
    De betalas av skattemedel. Men många är anställda hos företag som går med miljonvinster och som ändå inte höjer lönerna, trots att efterfrågan på behöriga lärare är stor.
    Ditt antagande att efterfrågan är stor på behöriga lärare är antagligen felaktigt. 
    Många av de kvinnodominerade yrkena betalas av skattesedeln. Så då kanske tillgång och efterfrågan inte är så relevant.
    Det påverkar inte det faktum att kvinnor kan välja vilket jobb de vill. 

Och staten lyder också under tillgång och efterfrågan, skillnaden är att statens levverens av tjänster helt enkelt minskar när den inte har råd.

• Anonym (humanist)
    oOOo oOOo skrev 2012-10-05 13:55:22 följande:
    Sade du inte innan att det skulle bestämmas mellan arbetstagare och arbetsgivare? Ett avtal således.
    Ja. Ett avtal som grundar sig på en överenskommelse mellan arbetstagarparten och arbetsgivaren. Var i ligger frågetecknet?
  • oOOo  oOOo
    Anonym (humanist) skrev 2012-10-05 14:02:29 följande:
    Ja. Ett avtal som grundar sig på en överenskommelse mellan arbetstagarparten och arbetsgivaren. Var i ligger frågetecknet?
    Då är det ju inte arbetsuppgifterna som bestämmer lönen utan vad parterna kommer överens om.

Två personer med samma arbetsuppgifter kan sluta olika avtal. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-05 13:54:55 följande:
    Vad har "hen" med jämställdhet att göra?

Det finns två "hentrådar" på gång (minst) och i varje tråd undrar jag varför "hen" laddas med en massa feministtjafs? Hen är ett helt oladdat ord och betyder ingenting annat än att man talar/skriver om en person som INTE är känd vare sig till namn eller kön! Hur svårt kan det va? Är alla tjejer dumma i huvudet?
  • Quintus Zebra
    oOOo oOOo skrev 2012-10-05 13:46:57 följande:
    Nej, eftersom det inte hänt än Obestämd
    Nja, egentligen har det hänt. Tror tidsfristen gick ut nu i våras. Och ingen löneökning skedde. Men skolverket hann inte med och beslutet sköts upp.

Det går dock inte att undgå att efterfrågan på behöriga lärare har ökat. Det säger sig själv att färre vill anställa obehöriga nu. Och ingenting händer lönemässigt.
    Rosa Parks sa aldrig att det ska va lätt!
  • PumpkinQueen
    De betalas av skattemedel. Men många är anställda hos företag som går med miljonvinster och som ändå inte höjer lönerna, trots att efterfrågan på behöriga lärare är stor.
    Många av de kvinnodominerade yrkena betalas av skattesedeln. Så då kanske tillgång och efterfrågan inte är så relevant.

Jag skulle vilja påstå att arbetslösheten är större idag än den var på 70- och 80-talet.
    Skattemedel = offentlig sektor. Vilket innebär att vi inte längre har tillgång/efterfrågan som styr.

Det är väl främst inom den offentliga sektorn som det finns stora löneskillnader mellan kvinnor och män? Varför söker sig kvinnor till jobb inom den offentliga sektorn?

Vad du vill påstå är så klart intressant, men hur ser det ut i verkligheten? Visst måste det finnas statistik på detta?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-05 14:04:07 följande:

Det finns två "hentrådar" på gång (minst) och i varje tråd undrar jag varför "hen" laddas med en massa feministtjafs? Hen är ett helt oladdat ord och betyder ingenting annat än att man talar/skriver om en person som INTE är känd vare sig till namn eller kön! Hur svårt kan det va? Är alla tjejer dumma i huvudet?
  • Anonym (humanist)
    PumpkinQueen skrev 2012-10-05 14:01:12 följande:
    Så kvinnor väljer lågavlönade jobb för att de inte vill ha hög lön. Hur kommer det sig då att det öht finns en diskussion? Om nu alla är nöjda och glada med sina biologiskt predestinerade val?

Hur VILKET ser ut? Vad är det du pratar om nu? Om jag förstod dig rätt så frågade du mig vad jag ansåg var skälet till att kvinnodominerade jobb var lågavlönade. Detta har jag besvarat.
    Skrev jag att kvinnor väljer lågavlönade jobb för att de inte vill ha högre lön? Svar nej. Jag skrev att de söker de jobb de söker för att de vill ha jobbet. Läs vad jag skriver.

Gällande ditt sista stycke: Nu har du tappat minnet igen. Gå tbx till ditt eget stycke och läs om du inte minns. Jag tycker det är väldigt svårt att föra en diskussion med dig när du återupprepade gånger glömmer vad du själv diskuterar och skriver.
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2012-10-05 14:04:13 följande:
    Men skolverket hann inte med och beslutet sköts upp.
    There you go.
    Quintus Zebra skrev 2012-10-05 14:04:13 följande:
    Det säger sig själv att färre vill anställa obehöriga nu. 
    Tydligen inte.

• Anonym (humanist)

Här har du ditt sista stycke:

"Jag tror att det finns flera skäl till att kvinnodominerade yrken är lågavlönade. Bland annat att kvinnor har ett sämre förhandlingsläge eftersom de förväntas vara borta från arbetsplatsen under några år för att ta hand om barn."

Hädanefter kan du väll åtminstone försöka minnas vad du skriver så jag slipper förklara återkommande. Hela diskussionen blir väldigt långsam och stapplande då.

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!