• Fruhn

Äggdonation höst/vinter 2012

Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)

• Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012
  • Fruhn

Nagoj23: finns det något hinder för att du väntar ett par dagar till innan du testar igen och i så fall slutar med medicinerna? Jag tycker du ska göra det som känns bäst för dig.

Jag har nu fått plan för oss :) på måndag sker äggplockning och onsdag blir insättning! Sharika: vi följs åt :) kul!

• Nahoj23

Ringt Su nu på morgonen, tvärnegativt och de sa att det inte är lönt att fortsätta med medicinerna så jag slutar nu.

Det enda som känns bra i det här att jag äntligen kommer slippa vara så fruktansvärt svullen i kroppen för att inte tala om brösten....herregud Pamela Anderson kan slänga sig i väggenFlört

Inga nya indikationer på när vi kan sätta igång igen, just nu känns det ok, måste försöka landa i detta först...

Lycka till nästa vecka!
    Kramar N

• Dustpuppy

Nahoj23: Jättetråkigt, jag lider med dig. Landa i lugn och ro, sörj och rasa klart och ta nya tag när livet känns normalare igen.

Det känns förjävligt när det går åt pipan, men det kommer bättre dagar om en stund. Hur krasst det än låter så kan misslyckanden vara till hjälp för att få precis rätt vård senare, man samlar på sig en behandlingshistorik som kan hjälpa en läkare att verkligen skräddarsy behandlingen så att det blir precis rätt.

/Dustpuppy

• Sharika

Hej på er! 
    Usch Nahoj23, vad jobbigt. Jag vet hur det känns ju.. och det finns inga ord i världen som hjälper. Man blir bara så trött, ledsen, arg, besviken och.. tom. Men jag är ledsen för din/er skull!

Samtalet från akademiska som jag väntade på hela dagen igår kom inte. Och inte idag heller. Så i förtvivlan ringde jag upp nu i eftermiddags och frågade vad det var som hände på donatorns ultraljud igår. De sa inget annat än att det skulle bli ett nytt ultraljud på måndag och att de skulle höra av sej då. Eh OKEJ?
    Men jag ska fortsätta med mina progynon tabletter och avvakta dårå.

Så vi får väl se. Förbereder mej mentalt på att det kanske blir nåt knas den här gången iaf då.  Att inte äggen räcker till oss eller att hon inte svarar på stimuleringen tillräckligt bra eller så.
    Hur som helst. Trist.

Sköt om er tjejer!
    Kram! 

• Jenkis
    Sharika skrev 2012-09-28 17:46:35 följande:
    Hej på er! 
    Usch Nahoj23, vad jobbigt. Jag vet hur det känns ju.. och det finns inga ord i världen som hjälper. Man blir bara så trött, ledsen, arg, besviken och.. tom. Men jag är ledsen för din/er skull!

Samtalet från akademiska som jag väntade på hela dagen igår kom inte. Och inte idag heller. Så i förtvivlan ringde jag upp nu i eftermiddags och frågade vad det var som hände på donatorns ultraljud igår. De sa inget annat än att det skulle bli ett nytt ultraljud på måndag och att de skulle höra av sej då. Eh OKEJ?

Så vi får väl se. Förbereder mej mentalt på att det kanske blir nåt knas den här gången iaf då.  Att inte äggen räcker till oss eller att hon inte svarar på stimuleringen tillräckligt bra eller så.
    Hur som helst. Trist.

Sköt om er tjejer!
    Kram! 
    Men jösses! Jag trodde de hade mer framförhållning än så...

I min bubbla här trodde jag att man skulle veta typ en vecka innan, när insättning skulle ske. Ser både på ditt inlägg och Fruhns att så inte är fallet.

Jag har sagt som det är på mitt jobb och det kanske är tur? Man har ju hört om dem som inte sagt ett knyst till någon, men de kanske bara sjukanmäler sig rätt upp och ned? Ja, det kanske är smartast?

Jag tycker att det är så tråkigt att man inte får veta VARFÖR det blir som det blir. Det är ju mycket lättare att acceptera att äggen inte räckte eller att donatorn inte svarar på behandlingen än att man själv skall gå runt och spekulera. Har känt precis samma sak som dig i bemötandet från sjukhuset. Det känns som de vet en massa som de inte säger och jag kan inte förstå varför. Vad är det för fel på sanningen?

Jag har fortfarande ÄL-flytningar och nu börjar jag få ont i bröstvårtorna som jag fick direkt efter ÄL när jag var yngre. Undrar om jag kommer att vara tillräckligt nedreglerad till torsdag? Bara fem dagar kvar. Får snart börja ta Synarela tre gånger om dagen på eget bevåg

Är inne på mitt elfte dygn med Synarela. Hur har ni andra känt er då? Har ni också först känt er gravida för att sedan känna som ni fått ÄL?  

• lyckligtlottad1234
    Sharika skrev 2012-09-28 17:46:35 följande:
    Hej på er! 

Hur som helst. Trist.

Sköt om er tjejer!
    Kram! 
    Dåligt att de inte ger mer information! Suck
  • ewa00

Jag har följt tråden i det tysta de senaste veckorna. Vi fick insättning 2 relativt snabbt och jag är redan på rd9, igår testade jag positivt!!! svagt var de men ett plus är väll alltid ett plus? det var lika svagt idag så jag hoppas att de blivit starkare tills imorgon :) Lycka till alla med insättning och planering för nya försök :)

• Jenkis
    ewa00 skrev 2012-09-29 14:15:45 följande:
    Jag har följt tråden i det tysta de senaste veckorna. Vi fick insättning 2 relativt snabbt och jag är redan på rd9, igår testade jag positivt!!! svagt var de men ett plus är väll alltid ett plus? det var lika svagt idag så jag hoppas att de blivit starkare tills imorgon :) Lycka till alla med insättning och planering för nya försök :)
    Vad kul!

Lycka till! 
  • Jenkis
    Jenkis skrev 2012-09-28 20:47:37 följande:
    Men jösses! Jag trodde de hade mer framförhållning än så...

I min bubbla här trodde jag att man skulle veta typ en vecka innan, när insättning skulle ske. Ser både på ditt inlägg och Fruhns att så inte är fallet.

Jag har sagt som det är på mitt jobb och det kanske är tur? Man har ju hört om dem som inte sagt ett knyst till någon, men de kanske bara sjukanmäler sig rätt upp och ned? Ja, det kanske är smartast?

Jag tycker att det är så tråkigt att man inte får veta VARFÖR det blir som det blir. Det är ju mycket lättare att acceptera att äggen inte räckte eller att donatorn inte svarar på behandlingen än att man själv skall gå runt och spekulera. Har känt precis samma sak som dig i bemötandet från sjukhuset. Det känns som de vet en massa som de inte säger och jag kan inte förstå varför. Vad är det för fel på sanningen?

Jag har fortfarande ÄL-flytningar och nu börjar jag få ont i bröstvårtorna som jag fick direkt efter ÄL när jag var yngre. Undrar om jag kommer att vara tillräckligt nedreglerad till torsdag? Bara fem dagar kvar. Får snart börja ta Synarela tre gånger om dagen på eget bevåg

Är inne på mitt elfte dygn med Synarela. Hur har ni andra känt er då? Har ni också först känt er gravida för att sedan känna som ni fått ÄL?  

ÄL-flytningar igår med + ännu mer ont i bröstvårtorna. Det har jag idag med, men nu verkar ÄL-flytningarna gett sig i alla fall.

Vad nojjig man är! Sitter här och oroar mig att jag inte skall vara tillräckligt nedreglerad till torsdag. Varför gör jag det? Varför oroa sig för något som kanske inte kommer hända? Jag kanske visst är fint nedreglerad till dess och är jag inte det så får väl alla andra vackert fortsätta spraya... Eller så är någon annan inte det och vi andra får fortsätta. Vad knäpp man är!

Undrar om jag får någon blödning eller om kroppen tycker att det fick räcka med en ordinarie mens. Läste någonstans på nätet att det inte alls var säkert att man får en blödning av Synarelan (började ju dag 2 och inte 21), men vem vet hur det skall vara? Samtidigt känner jag att det inte är så stor idé att ringa koordinatorn och fråga heller. På tisdag har jag sprayat 14 dagar och jag tänkte ändå inte ringa innan dess. På torsdag får jag ju ändå svart på vitt om det är ok eller ej. Mens eller ej. 
  • lyckligtlottad1234
    ewa00 skrev 2012-09-29 14:15:45 följande:
    Stort grattis!
Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012