• Fruhn

Äggdonation höst/vinter 2012

Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)

• Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012
  • lyckligtlottad1234

Jenkis: Var är det du gör din bahanling?

Shakira: hoppas donatorn ultraljud går bra imorgon!

Min mens idag några dagar för tidigt. jag började med progynovan och mailade kliniken och frågade om det stör behandlingen att mensen kom några dagar för tidigt. Jag hoppas att det inte gör nåt, men man vet aldrig. Hoppas på svar imorgon nu!

• Sharika
    ewa00 skrev 2012-09-29 14:15:45 följande:
    Jag har följt tråden i det tysta de senaste veckorna. Vi fick insättning 2 relativt snabbt och jag är redan på rd9, igår testade jag positivt!!! svagt var de men ett plus är väll alltid ett plus? det var lika svagt idag så jag hoppas att de blivit starkare tills imorgon :) Lycka till alla med insättning och planering för nya försök :)
    Grattis ewa00! Åh vad härligt! Ja ett plus är ett plus är ett plus :) Är man sk "låghormonare" så kan det vara lite svagare i början. Ta ett sådan där digitalt test. Då står det hur långt gången du är, i intervall.. (1-2 veckor, 2-3 veckor 3- veckor) KUL! och lycka till!

Jenkis: Hoppas du får svar idag av kliniken, vart går du? 

Idag ringde Uppsala akademiska iaf och allt verkar vara okej (än så länge) På onsdag ska vi dit och lämna sambons "bidrag"  ;) Och jag börjar då samtidigt med vagitorierna. Så nu har vi en plan iaf. Antar att återföring kommer att ske på fredagen om allting funkar  som det ska.

Kram på er! 
  • Jenkis
    Sharika skrev 2012-10-01 10:49:43 följande:
    Grattis ewa00! Åh vad härligt! Ja ett plus är ett plus är ett plus :) Är man sk "låghormonare" så kan det vara lite svagare i början. Ta ett sådan där digitalt test. Då står det hur långt gången du är, i intervall.. (1-2 veckor, 2-3 veckor 3- veckor) KUL! och lycka till!

Idag ringde Uppsala akademiska iaf och allt verkar vara okej (än så länge) På onsdag ska vi dit och lämna sambons "bidrag"  ;) Och jag börjar då samtidigt med vagitorierna. Så nu har vi en plan iaf. Antar att återföring kommer att ske på fredagen om allting funkar  som det ska.

Kram på er! 
    Läste någonstans att ÄL-flytningar kommer av östrogenet. Så mycket och så länge har jag aldrig haft i hela mitt liv... Fortfarande ont i bröstvårtorna, men annars mår jag som vanligt (som när jag inte sprayar).

Funderar på att ringa i alla fall i morgon om jag inte får en blödning innan dess. Då har jag sprayat i 14 dagar. Bara tala om läget på telefonsvararen, så att jag inte får höra sen, "du borde ha ringt".  Jag går i Uppsala.

Kul Sharika att du fått en plan nu. Vad spännande! Rapportera sen.

Undrar hur det går för Fruhn?   
  • Fruhn

Hej Jenkis :) här går det bra. Äggplock var idag och min man har gjort sin insats.. hmm.. ja ni förstår. Jag ska in för insättning på onsdag, har tagit ledigt på jobbet resten av veckan för att ta det lugnt och landa lite :)
    Gällande dina frågor kring sprayen är jag helt lost.. jag tog bara en Procrenspruta, sen började jag med östrogenet för ett par veckor sedan. Men det är väl bra att ringa, hellre ringa en gång extra än att något blir strul.
    Håll gärna tummarna på onsdag :)

• Sharika
    Fruhn skrev 2012-10-01 22:09:01 följande:
    Hej Jenkis :) här går det bra. Äggplock var idag och min man har gjort sin insats.. hmm.. ja ni förstår. Jag ska in för insättning på onsdag, har tagit ledigt på jobbet resten av veckan för att ta det lugnt och landa lite :)
    Gällande dina frågor kring sprayen är jag helt lost.. jag tog bara en Procrenspruta, sen började jag med östrogenet för ett par veckor sedan. Men det är väl bra att ringa, hellre ringa en gång extra än att något blir strul.
    Självklart håller jag/vi tummarna för dej imorgon. Håll gärna en för oss när vi ska in imorgon bitti och sambon ska lämna sitt bidrag ;)

Kram på er.
    PS. Blev lite sur idag när jag fick veta att de höjt högkostnadsskyddet från 1800 till 2200 på medicinerna.
    Men men, tröstar mej med att det skulle kosta så mycket mer om allt skulle skett privat.
  • Jenkis
    Fruhn skrev 2012-10-01 22:09:01 följande:
    SÅHÄR LIGGER DET TILL just nu.

Ringde i morse till koordinatorn och sa som det var att jag inte fått någon Synarelablödning på de här 14 dagarna och att jag haft ÄL-flytningar i en vecka. Ojdå fick jag som svar och hon misstänkte precis som jag att jag inte kommer att vara nedreglerad på torsdag...

Vi skall höras på torsdag och se hur vi går vidare. Ev har jag nu en äggblåsa som kommer störa behandlingen och den måste i så fall punkteras... Antar att det blir som ett ägguttag? Ser jag inte fram emot direkt, men vad gör man?

Om jag fick välja skulle jag i lugn och ro vilja använda Synarelan 1-2 veckor till och skjuta på donationen, men det kommer ju inte funka då det är två till som kommer lida av det...

Håll tummarna för att jag nästan är nedreglerad och slipper punktering. Att jag hinner ner helt innan det är försent att börja med östrogenet.

Jag håller mina tummar för er! Vad spännande! Det är nog bra att ta någon dag ledigt efteråt om man kan. Det tänker jag också göra. Dagen efter tänker jag vara ledig.

Högkostnadsskyddet höjdes 1/1, men de som börjat en period 2011 låg kvar att komma upp i 1800 kr för frikort.
  • Fruhn

Hemma efter insättning, allt har gått bra. Vår donator gav "bara" 4 ägg, men dom verkar bra, alla 4 blev befruktade. De har satt in ett som var en fullpoängare, fryser in en till fullpoängare sen är det två som också ser jättebra ut men som de odlar i ett par dagar till och sen ser om de kan frysas in, så vi får veta nästa vecka hur många som hamnar i frysen. Men nu ruvar jag på ett guldägg :)
    Känns konstigt hur snabbt det gick med tanke på den långa väntan fram till idag.

Sharika: hoppas det går bra för er idag och på fredag!
    Jenkis: hoppas det löser sig för er!!

• lyckligtlottad1234
    Fruhn skrev 2012-10-03 16:59:04 följande:
    Hemma efter insättning, allt har gått bra. Vår donator gav "bara" 4 ägg, men dom verkar bra, alla 4 blev befruktade. De har satt in ett som var en fullpoängare, fryser in en till fullpoängare sen är det två som också ser jättebra ut men som de odlar i ett par dagar till och sen ser om de kan frysas in, så vi får veta nästa vecka hur många som hamnar i frysen. Men nu ruvar jag på ett guldägg :)
    Känns konstigt hur snabbt det gick med tanke på den långa väntan fram till idag.

Sharika: hoppas det går bra för er idag och på fredag!
    Jenkis: hoppas det löser sig för er!!
    *Hoppas, hoppas*
  • lyckligtlottad1234
    Sharika skrev 2012-10-01 10:49:43 följande:

Kram på er! 
    Spännande!! :) Hoppas allt gått väl idag! :)
  • lyckligtlottad1234

Nu har vi påbörjat behandlingen. Mitt nästa steg är att den 12 oktober besöka läkare i sverige och mäta om min slemhinna växt sig tillräckligt tjock för insättning! Skönt att vara igång! Nu hoppas jag på en superdonator till oss. :)

Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012