• Fruhn

Äggdonation höst/vinter 2012

Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)

• Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012
  • Jenkis
    Jenkis skrev 2012-10-03 19:32:52 följande:
    Jag får väl visualisera ett VUL i morgon utan störande äggblåsor helt enkelt
    VUL igår och jag är inte nedreglerad... Treskiktsslemhinna i livmodern och en stor äggblåsa på vänster äggstock.

Kändes i förrgår sen kväll som att mensen (Synrelablödningen) skulle sätta igång, så jag hade hoppet att mensen skulle komma igår morse. Jag blev glad när jag på morgonen hade jag fruktansvärd mensvärk och var helt övertygad om att allt var klappat och klart. Tror ni mensen dök upp? NEJ! Har aldrig haft sån mensvärk utan att mensen kommit igång. Inte ens en brun flytning har jag fått. Hur är det möjligt? Fortfarande ont i bröstvårtorna. Lite mindre nu än förut men helt klart tydligt ont. Det har jag haft nu i 8-9 dagar.

Mina UL-bilder blev faxade till Uppsala (gjorde VUL på mitt hemsjukhus) och jag blev uppringd väldigt snabbt och tänkte "nu är det dags att åka till Uppsala för att punktera", men det enda jag fick höra var att jag skall börja spraya tre gånger om dagen i stället för två och ringa när jag får mens. Jaha?! Skönt att inte få höra en deadline, samtidigt undrar jag ju om jag fortfarande är aktuell för att få ta emot?

Har gått upp 2 kilo i vikt på två veckor. Kan inte ha mina jeans längre. Cyklar 9 km varje dag till jobbet + tränar annat + äter en bra kost. Trodde inte det skulle hända mig Men svaret visade sig på VUL igår. Jag har vätska i buken. Skönt då är jag inte så fet då även om jag kanske har gått upp lite i fett med eftersom Synarelan gör mig hungrig...
  • Sharika

Hej på er! 
    Nu har vi fått tillbaka ett jättefint litet ägg och hela 6 (av 11) överlevde, blev befruktade och delade sej fint och ligger nu i frysen!  
    Så nu är det bara till att vänta! Lättare sagt än gjort ;)

• Jenkis
    Sharika skrev 2012-10-05 17:16:31 följande:
    Hej på er! 
    Nu har vi fått tillbaka ett jättefint litet ägg och hela 6 (av 11) överlevde, blev befruktade och delade sej fint och ligger nu i frysen!  
    Så nu är det bara till att vänta! Lättare sagt än gjort ;)
    Vad kul!!!

Skönt att ha ett litet lager i frysen också...

Förstår att väntan är jobbig. Det sägs vara den värsta perioden av en behandling. Jag är ju inte där ännu, så jag vet inte.

Hur kändes insättningen?

Jag har äntligen fått en blödning, så nu kan vi gå vidare
  • Sharika
    Jenkis skrev 2012-10-08 18:22:19 följande:
    Vad kul!!!

Skönt att ha ett litet lager i frysen också...

Förstår att väntan är jobbig. Det sägs vara den värsta perioden av en behandling. Jag är ju inte där ännu, så jag vet inte.

Hur kändes insättningen?

Jag har äntligen fått en blödning, så nu kan vi gå vidare
    Vad SKÖNT att du äntligen fått blödningen.. Heja!
    Ja det är skönt att ha ett litet lager, även om man aldrig vet om de ens överlever upptining.
    Väntan är ASJOBBIG!!! Jag är helt övertygad om att det inte lyckats den här gången, men jag har inget att basera den känslan på.. så inte vet jag inte.
    Insättningen var mycket smidig och snabb och smärtfri. Så ingen fara där inte :)

Fortsätter att ruva.. och kommer väl börja tjuvtesta inom  en snar framtid :P
    Hur mår du Fruhn i ruvningen?

Kram på er 
  • Fruhn

Nahoj23: Hoppas att du mår bättre nu. Förstår verkligen att det har varit tufft för dig!

Jenkis: Skönt att höra att du nu kommit igång med blödningen så att ni kan gå vidare. Jag tog ju en Procrenspruta och mensen kom då som ett brev på posten runt det datum jag skulle ha fått i vanliga fall.

Sharika: Härligt att insättningen gick bra och att ni fick så många ägg!
    Vi har fått veta att de två ägg som fortsatte odlas har kunnat frysas, så det känns bra att vi har 3 av 3 möjliga i frysen nu när det ändå "bara" blev 4 ägg totalt. Min insättning gick också bra, kände inget direkt. Men det var jättecoolt att kunna följa processen på tv-skärm, även fast jag har jättesvårt att förstå hur de kan tolka något alls av ultraljudsbilderna, bara massa grått, svart och vitt i mina ögon :) Kändes konstigt att det gick så fort.. här har man gått i nästan ett år och längtat efter insättningen, så tar det bara ett par minuter.. nästan att man skulle vilja ha lite hokus pokus bara för att. När läkaren sa att jag skulle gå och kissa och sätta in vagitorien efteråt svarade jag väl som de flesta.. gå och kissa.. nu?? kan jag det?? Känns ju som ägget ska "hoppa ut" :) De skrattade bara lite och bekräftade att de flesta brukar vilja knipa ihop efter insättningen. Men sköterskan gav liknelsen att det är som ett dammkorn som ligger mellan två pannkakor, bra liknelse tycker jag.

Just nu mår jag sisådär.. är extremt trött, mår illa från och till, dålig kondis, svullen och har huvudvärk. Jag antar att det beror på progesteronet.. det satte igång ordentligt i helgen när jag tagit vagitorierna i ca 5 dagar. Någon annan som har erfarenhet av det? Men även fast kroppen inte riktigt är på topp nu så mår jag bra psykiskt. Så skönt att äntligen ha kommit så här långt i processen.

Hoppas ni andra har det bra och lycka till!!

• Nahoj23
    Fruhn skrev 2012-10-09 08:55:48 följande:
    Nahoj23: Hoppas att du mår bättre nu. Förstår verkligen att det har varit tufft för dig!

Jenkis: Skönt att höra att du nu kommit igång med blödningen så att ni kan gå vidare. Jag tog ju en Procrenspruta och mensen kom då som ett brev på posten runt det datum jag skulle ha fått i vanliga fall.

Sharika: Härligt att insättningen gick bra och att ni fick så många ägg!
    Vi har fått veta att de två ägg som fortsatte odlas har kunnat frysas, så det känns bra att vi har 3 av 3 möjliga i frysen nu när det ändå "bara" blev 4 ägg totalt. Min insättning gick också bra, kände inget direkt. Men det var jättecoolt att kunna följa processen på tv-skärm, även fast jag har jättesvårt att förstå hur de kan tolka något alls av ultraljudsbilderna, bara massa grått, svart och vitt i mina ögon :) Kändes konstigt att det gick så fort.. här har man gått i nästan ett år och längtat efter insättningen, så tar det bara ett par minuter.. nästan att man skulle vilja ha lite hokus pokus bara för att. När läkaren sa att jag skulle gå och kissa och sätta in vagitorien efteråt svarade jag väl som de flesta.. gå och kissa.. nu?? kan jag det?? Känns ju som ägget ska "hoppa ut" :) De skrattade bara lite och bekräftade att de flesta brukar vilja knipa ihop efter insättningen. Men sköterskan gav liknelsen att det är som ett dammkorn som ligger mellan två pannkakor, bra liknelse tycker jag.

Just nu mår jag sisådär.. är extremt trött, mår illa från och till, dålig kondis, svullen och har huvudvärk. Jag antar att det beror på progesteronet.. det satte igång ordentligt i helgen när jag tagit vagitorierna i ca 5 dagar. Någon annan som har erfarenhet av det? Men även fast kroppen inte riktigt är på topp nu så mår jag bra psykiskt. Så skönt att äntligen ha kommit så här långt i processen.

Hoppas ni andra har det bra och lycka till!!
    Jag mådde precis som du Fruhn när det gäller progesteronet. Jag mådde skit av dem, gick upp och kände mig svullen och med dåligt flås, tung i kroppen och huvudvärken känner jag igen.

Underbar liknelse med dammkornen och pannkakorna, den bilden önskar jag att jag hade när jag satte in min lille Eskimo. Jag gick med korsade ben utifrån rummetCool.

Jag har tackat nej till ny ÄD v 46, klarar inte det just nu. Måste hitta tillbaka till mitt lugn och min kropp. 10 års barnlöshet sätter griller i huvudet och jag tror att en lugn kropp och lugnare sinne är bättre farkost än en kropp och själ i stress.

Kramar till er alla, ruva på och ta det lugnt.
  • Dustpuppy

Nahoj23: jag tror att det är ett klokt beslut att landa lite. Nästa gång, då det kommer att lyckas (håller tummar och tår!), så vill du inte gå in i graviditeten utmattad redan från början. Vi tog en paus på ett år mellan ÄD1 och 2, och hade egentligen behövt pausa mera (jobbstress och allt annat elände livet bär med sig), men vågade inte vänta längre.

/Dustpuppy

• Nahoj23
    Dustpuppy skrev 2012-10-09 12:31:00 följande:
    Nahoj23: jag tror att det är ett klokt beslut att landa lite. Nästa gång, då det kommer att lyckas (håller tummar och tår!), så vill du inte gå in i graviditeten utmattad redan från början. Vi tog en paus på ett år mellan ÄD1 och 2, och hade egentligen behövt pausa mera (jobbstress och allt annat elände livet bär med sig), men vågade inte vänta längre.

/Dustpuppy
    Tack, det känns bra i magen och även om man vill kasta sig in i hoppets karusell igen så tror jag att vi gör klokt att avvakta.
    Tack för bra tankar och fina resonemang DP, det uppskattar jag mycket när man själv inte är kapabel att tänka klart och objektivt.Hjärta
  • lyckligtlottad1234

Hej, hoppas det går bra för er alla!

Fruhn & Shakira. hoppas ni båda får plus denna gången!

Nahoj: Vad skönt att du kommit till ett beslut för tillfället. Hur mår du?

Jenkis: Skönt att blödningen kom. Vad är ditt nästa steg?

Dustpuppy: Hoppas allt går fint med graviditeten!

På fredag är det dags för mig att besöka läkaren här i Göteborg för att mäta slemhinnan inför eventuell insättning. Nästa vecka bör vara veckan då mannen skall åka och lämna sitt bidrag. Just nu tycker jag tiden bara sniglar sig fram. Känns som vi vill ta nästa steg nu så hoppas det går fort till fredag!

• Sharika
    lyckligtlottad1234 skrev 2012-10-10 19:59:28 följande:
    På fredag är det dags för mig att besöka läkaren här i Göteborg för att mäta slemhinnan inför eventuell insättning. Nästa vecka bör vara veckan då mannen skall åka och lämna sitt bidrag. Just nu tycker jag tiden bara sniglar sig fram. Känns som vi vill ta nästa steg nu så hoppas det går fort till fredag!

Hur gick det med mätningen av slemhinnan? Hoppas allt såg bra ut och att allt är på G nu den här veckan! 

Nu är tjuvtestningarnas tid här kära ni. Idag är jag RD9 och kunde inte låta bli att testa även om jag veeeeeet att de säger att HCG:et först kan ses på RD11. Och självklart fick vi ett minus och självklart är jag nedstämd och tappat hoppet och självklart skulle jag ha väntat till vår ordinarie testdag.
    Nåja, men så är det iaf. Nu får vi se om det kommer slå om till plus.. men känslan har varit negativ hela den här processen för mej..

Kram på er och hoppas det känns som en mer positiv ruvning för dej Fruhn! 
Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012