Äggdonation höst/vinter 2012
Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)
Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)
Hej på er!
Nu har vi fått tillbaka ett jättefint litet ägg och hela 6 (av 11) överlevde, blev befruktade och delade sej fint och ligger nu i frysen!
Så nu är det bara till att vänta! Lättare sagt än gjort ;)
Nahoj23: Hoppas att du mår bättre nu. Förstår verkligen att det har varit tufft för dig!
Jenkis: Skönt att höra att du nu kommit igång med blödningen så att ni kan gå vidare. Jag tog ju en Procrenspruta och mensen kom då som ett brev på posten runt det datum jag skulle ha fått i vanliga fall.
Sharika: Härligt att insättningen gick bra och att ni fick så många ägg!
Vi har fått veta att de två ägg som fortsatte odlas har kunnat frysas, så det känns bra att vi har 3 av 3 möjliga i frysen nu när det ändå "bara" blev 4 ägg totalt. Min insättning gick också bra, kände inget direkt. Men det var jättecoolt att kunna följa processen på tv-skärm, även fast jag har jättesvårt att förstå hur de kan tolka något alls av ultraljudsbilderna, bara massa grått, svart och vitt i mina ögon :) Kändes konstigt att det gick så fort.. här har man gått i nästan ett år och längtat efter insättningen, så tar det bara ett par minuter.. nästan att man skulle vilja ha lite hokus pokus bara för att. När läkaren sa att jag skulle gå och kissa och sätta in vagitorien efteråt svarade jag väl som de flesta.. gå och kissa.. nu?? kan jag det?? Känns ju som ägget ska "hoppa ut" :) De skrattade bara lite och bekräftade att de flesta brukar vilja knipa ihop efter insättningen. Men sköterskan gav liknelsen att det är som ett dammkorn som ligger mellan två pannkakor, bra liknelse tycker jag.
Just nu mår jag sisådär.. är extremt trött, mår illa från och till, dålig kondis, svullen och har huvudvärk. Jag antar att det beror på progesteronet.. det satte igång ordentligt i helgen när jag tagit vagitorierna i ca 5 dagar. Någon annan som har erfarenhet av det? Men även fast kroppen inte riktigt är på topp nu så mår jag bra psykiskt. Så skönt att äntligen ha kommit så här långt i processen.
Hoppas ni andra har det bra och lycka till!!
.Nahoj23: jag tror att det är ett klokt beslut att landa lite. Nästa gång, då det kommer att lyckas (håller tummar och tår!), så vill du inte gå in i graviditeten utmattad redan från början. Vi tog en paus på ett år mellan ÄD1 och 2, och hade egentligen behövt pausa mera (jobbstress och allt annat elände livet bär med sig), men vågade inte vänta längre.
/Dustpuppy
Hej, hoppas det går bra för er alla!
Fruhn & Shakira. hoppas ni båda får plus denna gången!
Nahoj: Vad skönt att du kommit till ett beslut för tillfället. Hur mår du?
Jenkis: Skönt att blödningen kom. Vad är ditt nästa steg?
Dustpuppy: Hoppas allt går fint med graviditeten!
På fredag är det dags för mig att besöka läkaren här i Göteborg för att mäta slemhinnan inför eventuell insättning. Nästa vecka bör vara veckan då mannen skall åka och lämna sitt bidrag. Just nu tycker jag tiden bara sniglar sig fram. Känns som vi vill ta nästa steg nu så hoppas det går fort till fredag!