• AnnaOnIce

Syskonvagn

Kan ni tipsa mig om syskonvagn?

Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
    Ska man köpa en vagn eller vänta`?

Vill ha en smidig vagn...

• Svar på tråden Syskonvagn
  • jelt

BellaB: UJ har en liggdel till bebisen, som är tänkt första 6 mån.
    Vår son provsatt UJ vagnen och han satt jättebra! Tror verkligen på den trots min tidigare negativa inställning!

• Bella B

jelt -jo jag känner till att det finns en liggdel till UJ, uttryckte mig nog lite luddigt Vad jag menade var att efter typ ett halvår, max, när liggdelen är urvuxen måste lillan sitta framåt och det gillar jag inte... *fortfarande neggo* Däremot kanske sonen skulle digga den då han föredrar att åka framåt... men han vill sitta helt upprätt (blir galen annars) och inte smått bakåtlutad som det verkar bli i UJ och Babytravel.

Har i stort sett bestämt mig för team alu nu, i brist på bättre, typ! Enda nackdelen är vikten annars tycker jag den verkar helt super! Håller med dig Sandra82 också om att den är förbaskat snygg dessutom

• erical

mamma E: ja teutonian är grymt tung men de är väl de flesta lite robustare vagnarna..
    Jag åker inte så mycket buss...den går in i mitten inte fram.
    Teutonian har fungerat bra i snön nu i vinter och när det inte är snö så bara glider den fram Sedan har den värsta shoppingunderdelen" om man nu är intresserad av att shoppa med två småttingar..hehe not me!

• erical

sandra 82 : ska du ta den nya modellen med större hjul eller den som kom först som jag har folk bara stirrar hehe när man kommer gåendes med den speciellt pensionärer och ungdommar- jäklar viken vagn hehe är kommentare och ojoj pensionärerna backar och ramlar nästan omkull hehe de tror det är nån slags pansarvagn kanske hehe ?

• erical

sandra 82 : ska du ta den nya modellen med större hjul eller den som kom först som jag har folk bara stirrar hehe när man kommer gåendes med den speciellt pensionärer och ungdomar- jäklar viken vagn hehe är kommentare och ojoj pensionärerna backar och ramlar nästan omkull hehe de tror det är nån slags pansarvagn kanske hehe ?

• mammaE

erical: Ja, desvärre verkar de flesta syskonvagnarna jag är intresserad av vara ganska tunga. Jag åker aldrig buss bara bil. Det är att lyfta in den i bilen som jag tycker är tungt. Funderar starkt på att styrketräna upp mina armar Hur långt har du mellan dina barn? Jag kommer ha ca 22 mån. Min äldsta sover mest i sin stora vagn nu och kommer nog fortsätta med det i syskonvagnen. Kan tänka att den glider fram

• erical

ooops skulle rätta stavfel på ungdomar...:-O

• erical

mamma E : jag hade 2 år 3 månader i somras när lillasyster kom...nu är jag gravid igen och har bf 2/9 och får ca 14 månader eller mindre mellan dem hihi. Får köpa en ståbräda också kanske hehe
    Ibland tar jag bärsjalen med mig och sulky till största tjejen ...men det är faktiskt inte så ofta jag har med båda , förutom på många långa promenader ocg när vi går till öppna förskolan någon gång i veckan!
    Shopping på stan passar jag på att göra på helger -barnfri hehe.
    Jag har släpat upp vanen i bilen ett par gånger pust och stön inte bra efter en graviditet och svag rygg....men man kan ju fixa en slags ramp" att putta upp den för liksom det borde gå att fixa på nåt bra sätt??

• Tingilya

Erical, jag ska käpa den nya varianten
    Längtar s tills jag kan dra runt den på stan. Det eju bra att äldre har respekt för den, då slipper man kanske bli ner mejad av deras kundvagnar i affärer...
    *S*
    Hur tycker du att den funkar annars? Det måste ju va bra med så mycket sittyta!

• Bella B

Heeeeeheeee vad jag älskar att älta i den här tråden!!! Tänk att det skall vara så svårt att bestämma sig, tuuur att jag har er så maken slipper höra...han överlåter nämligen detta på mig eftersom jag kommer köra den mest... *s*

erical- Kul att höra att du är nöjd med Team Alu, vi kommer köra på den med nyastora framhjulen. Den är nog ännu vassare!

Svar på tråden Syskonvagn