• AnnaOnIce

Syskonvagn

Kan ni tipsa mig om syskonvagn?

Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
    Ska man köpa en vagn eller vänta`?

Vill ha en smidig vagn...

• Svar på tråden Syskonvagn
  • mammaE

Jag blev bara mer förbryllad av allt just nu känns det lite svårt. Va helt inställd på DW men det är ju så trist att den aldrig kommer så man får testa den Jag har en pytteliten bil som försvårar det hela lite. Vill helst ha kvar den och då funkar inte UL för den är för stor på fel ledd tror jag. El och teutonia kan jag inte måtten på.Jag får in min Brio Nova på högkant utan däcken och enligt DW måtten så ska jag få in den oxå på högkant utan däck. Men jag vill testa!!
    Kommer nog bli endel turer till barnvagnsaffärn innan jag bestämt mig. Brukar aldrig vela såhär annars
    Sandra82: Visst hade du teutonian?

• Tingilya

Men va kasst! När har du BF och när ska vagnen komma ut i butik enligt Brio själva?
    Ja jag ska köpa en Teutonia, nångång i vår typ..

• Sofia Cronwall

Nu trillar jag in här med =)
    Min mamma ska köpa en syskonvagn till oss, dock begagnad, men det spelar ju ingen roll. Vi får köpa den för 800kr, då ingår mjuklift, regnskydd, m.m. jag har inte sett den men den skulle vara blå och grå tyckte jag att de sa.
    Vi har ju köpt 2 sprillans nya vagnar till vår stora grabb som kommer vara 2,5år när bebben kommer... så vi tyckte inte vi behövde lägga pengar på en helt ny igen. Vagnen kommer jag ju att använda då jag går själv på långpromenader eller åker till stan och shoppar. Ska jag bara iväg kortis typ till min mamma så räcker det med den lilla vagnen och ståbrädan. Som det är nu åker filip gärna vagn, så det e skönt att ha en syskonvagn utifall att han vill åka. Så i sommar så kan jag gå och hämta min son på dagis, minst 5km dit. och e det då direkt efter lunch så somnar han ju gott i den..

E det nån mer som har syskonvagn där det skiljer 2,5år? Tyckte ni att det var onödigt?

• mammaE

Jag har BF 23/7 så det är ju ett tag kvar. Ska på UL 20 feb. Kan ju vara bra att klara av först så man inte behöver en trillingvagn

• Tingilya

MammaE, haha ja det e klart att man ska utesluta en ev trillingvagn
    Jag har bf 20/7, men ska på UL idag, får se va de säger om BF då...

Sofia, nä jag tycker inte det e ett onödigt köp framförallt´inte eftersom ni får den så billigt och den verkar fylla sin funktion vid promenader å så

• mammaE

Sofia: Om man vill så klarar man sig ju alltid utan. Jag är bekväm av mig och vill inte missa mina långpromenader etc för att jag va snål och inte köpte en syskonvagn. Såklart kan man köpa en begagnad men jag vill nog helst ha en ny. De nya modellerna är ju lite smidigare. Men tex UL kostar ju mycket begagnad oxå och då vill jag hellre välja exakt vilken vagn jag vill ha. Dessutom sover min stora bara i vagnen på dagarna. Har en kompis som bittert ångrade att hon inte köpte en syskonvagn för den stora är väldigt trött efter dagis. Hon har 2.5 år mellan.

Sandra: Åh, vad spännande med UL. Håller tummen att allt går bra

• Bella B

Blåser liv i den här tråden igen

Blir galen snart på det här, kan inte bestämma mig!!! Gillar fortfarande Teutonia bäst men den är ju som sagt stor som en tysk pansarvagn Lättkörd pga svängbara framhjulen, och bra sittutrymme. Bra varukorg och bra att man kan ha den bak- eller framåtvänd. Men det vore ju att föredra en lättare och smalare vagn, men som ändå har bra sittutrymme. Kikar då först och främst på Babytravels jogger, men så var det problemet med att sittdelarna bara går att ha framåt. Vill inte ha lillan framåt så fort hon vill sitta. Å andra sidan vill storebror helst sitta framåt så hur sjutton skall man tänka???? *frustrerad*

Hjääälp....

• Norahs mamma

Bella:
    Hur gammal kommer storebror vara när lill*n vill sitta? han kanske inte vill åka vagn då?

• invo

Jag bestämde oss (!) för en EL twin cerox, det kommer att skilja 16 mån mellan mina.
    Det går att vända på den så att den storasyster kan få sitta framåt (vilket hon älskar) när den lille sover. Å andra sidan vill jag kunna ha den vänd mot mig såjag har koll på hur den lille mår och att inte syrran klöser ur ögonen på honom/henne.

Känns som jag kollat igenom hela jungeln. Var inne på Babytravels ett tag, men gillade den inte. UJ tycker jag är för dyr, trots bra andrahandsvärde.
    Nackdelen är vikten och storleken, men man kan inte få allt...

• Norahs mamma

Jag skulle inte kunna ha en bakåtvänd vagn... Norah skulle vägra åka om hon var tvungen att åka baklänges... Hon vill ju se allt...

Svar på tråden Syskonvagn