Syskonvagn
Kan ni tipsa mig om syskonvagn?
Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
Ska man köpa en vagn eller vänta`?
Vill ha en smidig vagn...
Kan ni tipsa mig om syskonvagn?
Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
Ska man köpa en vagn eller vänta`?
Vill ha en smidig vagn...
Den där Bobbiway-vagnen verkar ju inte gå att ha en liggdel. det ser ut som en tvillingvagn, inte en syskonvagn...
Om man kollar hur det är med liggdel så ändrar man ju hjulinställningen, särar på framhjulen så det blir en 4hjuling...
Eller har jag fel?
(Å så var den skitful
)
Hejsan
Ett tag sedan jag skrev något här, men nu efter mycket funderande hit och dit har vi slutligen bestämt oss för en Babytravel syskonjogger. Det verkar vara det absolut bästa alternativet har jag kommit fram till då lillkillen här provsuttit en del vagnar. Här blir ju han och lillbebisen mer åtskillda då bebisen ligger i liggdelen och jag tror nog att båda två kan slappna av bättre.
Problemet blir ju när bebisen inte vill ligga längre utan ska sitta och jag måste ha pyret framåt. Men då kommer ju Walter vara ännu lite större och man behöver kanske inte alltid ha syskonvagnen, utan kan ha ståbräda till vår Emmaljunga Duo Edge och de gånger syskonvagnen behövs får båda barnen helt enkelt sitta framåt
En någon snurrig förklaring kanske *fniss* Men detta är mina tankar just nu....
Så nu har vi preliminärbokat en -06, som skulle vara ute i affären april-maj någon gång trodde de...
BellaB: Jag fattar inte riktigt den där bobbiway vagnen. De visade ju aldrig att man kan ha åt olika håll samtidigt, varken i bild eller text. Kanske missade jag nått?
För mig är känns det nog viktigare att vagnen är hyfsat lätt och smidigt jämfört med om barnet måste åka framåt lite tidigare. Även om jag vet att det inte är bra för vissa barn med så mycket stimulans......Synd bara att man måste välja mellan olika fördelar.
mammaE:
jo, det stod att det var separat vändbara sittdelar (eller vad man ska säga)...
Måste ha missat det.....
Ja, jag letade länge och noga för att hitta det
Norahs mamma
Jag tror inte heller det är "farligt" att vända framåt tidigt, men jag själv känner mig inte bekväm med att ha mitt/mina barn framåtvända tidigt.
Jag vill som sagt inte ens vända min 14 mån dotter framåt än, och kommer inte göra det förän hon visar att hon vill det, eftersom jag uppskattar att kunna ha den kontakten med henne när vi promenerar.
Nja vet ju inte om den där Bobbyway vagnen är nåt att ha men just funktionen att kunna ha sittdelarna åt olika håll verkar ju super.
Var och tittade på en Babytravel idag men jag är lite skeptisk
Det var ju helt OMÖJLIGT att nå varukorgen (minimal dessutom) om sittdelarna var i liggläge. Och när lilltösen skall börja sitta så måste hon ju typ halvligga och kasa ner så som den är konstruerad. Smått lutande rygg och sluttande (ej justerbara) fotstöd lixom... Tyckte även både hårdliften och sittdelarna kändes väldigt smala. Tur att man får barn på våren i alla fall, det hade ju aldrig funkat med en höstbebis i den där lilla liften. Inte med overall och åkpåse eller lammskinn i alla fall. Däremot så var den ju förhållandevis smal och lätt. 73 cm bred och 18 kilo när hårdliften är på. Annars 15 kg tror jag. Bra pris och ganska snygg var den ju också. FASEN VAD SVÅRT!
Bella B
Titta på den här då, den tycker jag verkar bra, som jämförelese till BT syskonjegger.
www.kikiwelt.de
Gå in på "Zum Shop", sedan "Geschwisterwagen", så kommer den strax, Hauck Roadster Duo är det. Priset är inte fy skam heller, omkring 1900kr inkl frakt.
Fast den har ju ingen hård liggdel förstås.....
Vi var inne på den också ett tag, då tänkte vi göra ngn egen lösning så man kunde ha en liggdel (som på BT). Kändes som det inte borde vara så knepigt eftersom ryggstöden kan ställas in steglöst.