• AnnaOnIce

Syskonvagn

Kan ni tipsa mig om syskonvagn?

Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
    Ska man köpa en vagn eller vänta`?

Vill ha en smidig vagn...

• Svar på tråden Syskonvagn
  • Mallan76

Hur går det för er alla som letar efter syskonvagnar? Ville bara säga att jag har en bild på vår I´coo Duo Platon i mitt bildgalleri! Vi är fortfarande otroligt nöjda med vagnen och folk stoppar oss på stan och undrar vart vi har fått tag på den!

Lycka till alla!

• Mia83

Mallan76

Ja, jag skulle då inte ha ngt emot att strosa omkring med den vagnen.
    Tyvärr är priset i högsta laget för vår del, då skulle vi ju betala lika mkt för barnvagnen som vi gjort döe vår bil.....hmm....nja...nej det får nog bli en ngt billigare variant.
    Men bra verkar den!

• Bella B

Mia83 - Jo den har jag sett. Men jag vill ju ha hårdliften till och jag vågar nog mig inte på nån egen konstruktion där...

Finns det hårdlift till P&T syskonjogger? (ej den där tandem modellen) Nån som vet? Den har nämligen ställbara fotstöd...

• Gladskiten

Jag har inte tittat på ngn Babytravel i verkligheten. Ni som gjort det...Är liggdelen alltså väldigt väldigt liten???
    Ryggstöden till sittdelarna då ..går inte dom att han raka i ryggen liksom???

• Norahs mamma

Jag har ju BT enkelvagn och den har samma varukorg och man vänjer sig Jag har endast regnskyddet där.
    Och Norah har åkt i den sen hon var 4 månader och alltid suttit bra och trivs ypperligt så jag är inte orolig över rygg- och fotstöd, varukorg, dragkedjor mm

Ingen som har exakta mått på BT liggdel?
    Sittdelen ska visst vara ca 27cm, vilket är liiite bredare än EL som har 26...

• Bella B

Gladskiten - Jag kollade på en Babytravel igår. Liggdelen/hårdliften är väldigt liten, smal framförallt!!! Sittdelen är något bakåtlutande i både "sitsen" och i ryggstödet. Sonen försökte häva sig uppåt så han skulle komma helt upprätt när vi satte honom i vagnen, och han var inte helt nöjd över att det inte gick nåt vidare Han gillar att sitta långt fram/rak i ryggen så han ser så mycket som möjligt...

Kommer dock inte ihåg måtten men jag tror sittdelen var ca 25 cm bred inuti... Liften kommer jag inte ihåg men nån annan kanske vet?

• Bella B

Har UJ samma mått på hårdlift och sittdel som BT? Nån som har koll?

• mammaE

Har måtten till UJ liggdel här (duo):
    höjd: 19
    bredd: 34
    längd: 75
    vikt: 3.5 kg

Den till singelvagnen är 7 cm bredare och väger 0.5 kg mer. Har inte uppgifterna till babytravel dock.

• Smultronblomman

Gladskiten: Vi kollade på Baytravel i helgen, sonen provsatt och trivdes bra i vagnen märktes det med en gång. Ryggstödet går inte att få rakt upp, men det var inget som verkade oroa honom iallafall Liggdelen är ganska smal, det är den... men bebisen är ju inte särskilt stor så länge den ligger ner heller och jag tror inte att det blir så hemskt mycket mer plats i en mjuklift till en vanlig syskonvagn. Tog inte reda på de exakta måtten på sittdelen, men jag uppfattade det som om lillkillen fick mycket större plats i sin separata sittdel här än när han provsatt en Emmaljunga med mjuklift bredvid, då var det trångt....

• Norahs mamma

Såg på EL's vagnar så måste man ju trycka in liften under bygeln! Den går ju inte att ta bort...

Svar på tråden Syskonvagn