• AnnaOnIce

Syskonvagn

Kan ni tipsa mig om syskonvagn?

Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
    Ska man köpa en vagn eller vänta`?

Vill ha en smidig vagn...

• Svar på tråden Syskonvagn
  • kristinah

så....lite snabbt uträknat blir det 5090:- inkl frakt med enklaste dubbelvarianten från england.....dvs....1000:- billigare

• Gladskiten

Kolla på den här annonsen www.blocket.se/vi/7331898.htm

Vagnen verkar ju hur fin som helst...men varför så billig??? Tror ni det är nåt lurt med den? Eller är det för att det är ett konstigt märke??

• Bella B

Blir galen snart, kan inte bestämma mig och jag har bf om 8 veckor så det börjar bli dags...

Jag hade ju blivit tipsad om Bobbiway vagnen förut, hittade nu en tråd om den inne på föräldrar forumet:

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m7370682.html

Tydligen kan man byta ut ena sittdelen mot en liggdel och man kan som sagt ha barnen i olika färdriktning även sittande. Jag ska helt klart kolla på denna vagn, finns bla på Hornsgatan i Sthlm om man vill se den live...

Var och klämde på en UJ idag och det är helt klart den bästa vagnen i denna kategori dvs "framåtvänd vagn modell liten och smidig" lixom. Jag gillade inte Babytravel alls, denna känns klart bättre i så fall. Med carrycoten väger den 19 kg så det är ju först när man tar bort den som man märker av att den är lättare. Känns klart smalare och otympligare än Teutonian vilket är ett plus. 12 veckors leveranstid var det tydligen, men vi har ändå inte råd med en ny utan det är beg. som gäller i så fall. Expediten i butiken jag var i hade själv en sån och hennes son hade växt ur liggdelen redan vid 4 månader och hon tyckte _inte_ att det kändes bra att sätta honom framåt då... Ja detta är ju den STORA nackdelen med denna vagn. SUCK blir galen snart...

Har ni andra bestämt er ännu?

• kristinah

Bella B - vi har bestämt oss - en P&T står ivåran hall....den uppfyller alla våra krav och behov + att den är klart snyggast tycker jag

• mammaE

kristina: Är det en sån där tandem variant när de sitter efter varandra? Tyckte den verkade himla smart men när jag kände på den i affären så kändes den lite instabil. Min kille rör sig ganska mycket så jag är rädd att den skulle välta. Annars var den snygg

Bella: har inte bestämt mig men det står just nu mellan brios nya (om den kommer) och UJ som verkar smidigast.

• Tingilya

Bella, vi har bestämt oss för Teutonian .-)
    Hoppas ni hittar en vagn snart!

• AnnaOnIce

Var inne o tittade på Babywelt Alaska Twin, på babystugan. Den är ju både billig, lätt och snygg.. Liggläge och mjuklift kunde man få till.

Men på blocket hade hon skrivit vikt 13 kg, men på babystugan står det 17kg.

Vad tycker ni andra?

P&T e snyggaste vagnen tycker jag, min dotter vägrade bara att sitta i sittdelen, den är så liten när man har babyliftan i. Men hon kanske går att vänja...
    E också osäker på hur mycket babynr2 kommer att se där bak.

• Gladskiten

Jag tycker att Babywelt Alaska Twin ser jättefin ut & det är ju verkligen ett kanonpris.
    Men det måste ju vara nåt med den eftersom den är så billig.
    Vad är haken liksom?

• Europa

Efter att vi nu vet med hus & lagringsplats för en vagn och eventuellt forstätter utan bil ett år till (så sjukt dyrt att ha en i det här landet), så jag tror att vi köper en Teutonia (min man är bara inte ännu helt övertygad men skall dra iväg med honom och titta på olika modeller på lördag). Köper i så fall den från Tyskland, eventuellt så att svärföräldrarna tar med den när de kommer i maj elelr så från samma postorder firma som vår nuvarande vagn.

Vi kommer nämligen att ha en dryg km till affären, åka en del buss och måste kunna ta oss fram också i ordentlig snöyra och då vill jag inte ha för små hjul. Dessutom är Rasmus så tung att flera av vagnarnas rekommenderade övre användningsgräns säkert nås senast nästa höst (max 15 kg/barn).

Svar på tråden Syskonvagn