Syskonvagn
Kan ni tipsa mig om syskonvagn?
Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
Ska man köpa en vagn eller vänta`?
Vill ha en smidig vagn...
Kan ni tipsa mig om syskonvagn?
Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
Ska man köpa en vagn eller vänta`?
Vill ha en smidig vagn...
Vilka vagnar är det max 15kg på?
Har endast sett en maxbelastningsgräns på Babytravels...
Jag minns tyvärr inte riktigt vilka vagnar det var, men flera av de här "skrangligare", som säkert annars också skulle ha blivit oköpta hos oss. Av de ni funderat på tror jag ingen har den här 15 kg gränsen. Mitt minne har blivit som ett såll...
Oki
Jag har bara kollat på Babytravels och de riktigt "rejäla" som EL och brio...
För min del blev det tillslut en Babytravel (beställd så jag har inte provkört den än). Anledningen att det blev just den är att Emmaljunga, Brio o Teutonia inte går in genom vår dörr, samt att den är lättare än de "rejäla" vagnarna.
Fast jag kommer nog att fortsätta tjuvkika på tråden...
Europa: hur mycket tjänar man på att beställa/köpa direkt i tyskland? Hade du släktingar där? Annars blir det ju lite dyrt om man inte skulle dit ändå.
På måndag är det ultraljud för min del och om allt går bra då så ska jag dra med mig gubben till vagnaffären för att klämma. Antar att brios inte kommit men man kan ju testa de andra. Det är ju så skoj
Nån som vet ifall man kan köpa UJ billigare på nätet? Eller vart förutom på Blocket kan jag hitta en begagnad?
Teutonia kan man i alla fall beställa billigare på www.mypram.com/teutonia ifall man inte har vägarna förbi Tyskland
mammaE: Mina svärföräldrar är tyskar och i deras lokala babyshop finns Teutonian med två större framhjul för 479 ?. Samma pris, men då tillkommer frakten till dörren (om jag minns rätt ca 30 ?) fanns på www.babyonlineshop.de, varifrån vi beställde vår nuvarande vagn. Ifall man skaffar tilläggssaker eller annat samtidigt kan man förhandla om rabatt - vi fick senas transporten + litet till gratis när vi skaffade vagnen, en mjuklift och skötväska. Sparade ca 200 ? i jämförelse med ifall vi skaffat den här i Helsingfors.
Europa: Vad bra, 200? är ju rätt mycket pengar!!
mammaE: det tyckte vi också
Länge funderade vi på att skaffa vagnen via en polsk sida, men det blev så kosntiga turer där att vi hellre betalade 100? mer och skaffade vagnen från Tyskland än att plötsligt eventuellt ha betalt för en vagn och aldrig fått någon.
Den här gången har vi ju redan mjukliften, så det är själva vagnen vi kommer att köpa. troligen får vi då ingen rabatt, så kan mycket väl vara att vi ber svärföräldrarna hämta med sig en vagn när de kommer över Valborg, eller hankar oss fram med bara den här vagnen till 15.9 då vi åker på min mans brors bröllop.
Hu, när det är sånt här väder (snö och vind) blir man verkligen motiverad att köpa en vagn där barnen kan sitta mot en och inte bara i färdriktningen. Min minsta i magen kommer att vara ca 6 månader när vintern är ruskig nästa år och har då säkert börjat vilja sitta upp så att liggdelen är borttagen. Alltså blir det till att sitta framåt om man väljer en Babytravel eller UJ. Det är svårt att veta hur det kommer att fungera allting!