• AnnaOnIce

Syskonvagn

Kan ni tipsa mig om syskonvagn?

Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
    Ska man köpa en vagn eller vänta`?

Vill ha en smidig vagn...

• Svar på tråden Syskonvagn
  • Bella B

mammaE - va skönt att ni bestämt er! Va bra att Barnens Hus inte har så lång leveranstid längre. Nä nån svart vill man inte ha. Tror en orange/ljusblå med mönstrad suflett blir hur snyggt som helst! Jag är urnöjd med vår knallröda *FIIIN* och hade definitivt valt den färgen om vi köpt en ny också. Gillar även den gröna väldans mycket!

• mammaE

Jag tycker oxå om både den röda och den gröna Är så trött på mörka färger som nästan alla har för att det ska vara så praktiskt. Vi har då aldrig behövt tvätta våran gråa vagn en endaste gång. Det känns så skönt att ha bestämt sig och jag känner mig riktigt nöjd med att jag testade den igen. Den va ju mycket lättare att lyfta upp i bilen vilket gör att jag kommer använda den mer

• mammaE

Nu har jag beställt min syskonvagn Blev en UJ duo i färgen beach/lime och en lime färgad insats. Hade tänkt ta en annan färg men det visade sig på färgprovet att den va mycket gulare än jag tänkt mig. Så tänk på att be om att få titta på färgprover om det inte har vagnen inne! Känns jätteskönt att ha bestämt sig äntligen. Kalaset blir dyrt men gubben får betala. Är ju trots allt nått som man använder varje dag och då kan det vara bra att tänka på ryggen Lycka till ni andra som inte bestämt er än.

• AnnaOnIce

mammaE: vad kostade den? Den låter verkligen fin!!!!
    varf¨ro valde du just UJ? Kram

• Heli77

Å hjälp, det skulle ta mig en evighet att läsa igenom hela den här tråden, men jag är också väldigt intresserad av att hitta en bra syskonvagn. Det kommer att vara 19 månader mellan våra barn.

Är det någon som skulle kunna vara så vänlig och tipsa mig om bra hemsidor?
    Jag har kollat redan lite på de vanliga, som Teutonia, Emmaljunga och Brio...
    Några fler?
    Allt är välkommet!

• Jefa

Funderar på om man ska köpa ny eller bättre begagnad? Låt säga att jag köper vagnen jag vill ha, den kostar 6000. Om jag säljer den sen igen kan jag väl få ut ca 3500. Alltså 2.500 mindre än vad jag gav för den.
    Jag har sett dessa vagnar för 3500 nästan nya på nätet (folk som inte fått så stor användning av dem). Om man köper en sån för 3500 kan man nog sälja den för 2500 iaf. (Just dne jag vill ha) Då har man ju bara lagt ut 1000 kr.
    Eftersom det inte är så lång tid vill säga.

• Pallas Athena

Heli77:

Babywelt Alaska Twin S 202: Fullt liggläge och sittläge, 72 cm bred, endast framåtvänt läge, 17 kg, svängbart framhjul, kostar 2995 kr i Sverige.
    www.evendi.de/jsp/eVendi2004/product_info.jsp

Babystyle Twin Classic 2006: Fullt liggläge och sittläge, 79 cm bred, vändbart läge, 20 kg, icke svängbara framhjul, kostar 3900 kr i Storbritannien (exkl frakt)
    www.babystyle.co.uk/Low%20website/Twin%20Classic/twinclassic.html

ABC Design Tandem Air: Fullt liggläge och sittläge, 60 cm bred, liggbredd 38 cm, icke vändbart läge, 18,3 kg, svängbara framhjul, kostar 1600 kr i Storbritannien (inkl frakt)
    cgi.ebay.de/ABC-Design-Geschwisterwagen-Tandem-Air-sand_W0QQitemZ7392489969QQcategoryZ23628QQtcZphotoQQrdZ1QQcmdZViewItem

Hauck Roadster Duo SL: Ej fullt liggläge och ej fullt sittläge, 76 cm bred, liggbredd 32 cm, icke vändbart läge, 16 kg, svängbara framhjul, kostar 2600 kr i Sverige
    www.quelle.de/cgi/kooperation.cgi

Valco 2005 Twin Runabout: Fullt liggläge och sittläge, 75 cm bred, liggbredd 30 cm, icke vändbart läge, 16 kg, svängbara framhjul, kostar 4200 kr i USA (exkl frakt)
    OBS! Går att ha babyskydd (bilbarnstol) i, och då ligger bebisen vänd mot föräldrarna
    stores.kiwi-kid.com/Detail.bok

Valco 2005 Runabout Stroller & Toddler Seat: Fullt liggläge och sittläge, 66 cm bred, liggbredd ca 40 cm, icke vändbart läge, 15,5 kg, svängbara framhjul, kostar 3200 kr i USA (exkl frakt)
    OBS! Går att ha babyskydd (bilbarnstol) i, och då ligger bebisen vänd mot föräldrarna
    stores.kiwi-kid.com/Detail.bok

Brio Double Wave: Fullt liggläge och sittläge, 77 cm bred, liggbredd 26 cm, vändbart handtag, ca 19 kg, icke svängbara framhjul, kostar 5800 kr i Sverige

Emmaljunga Twin City Cross: Fullt liggläge och sittläge, 79 cm bred, liggbredd 26 cm, vändbart läge, ca 18,5 kg, icke svängbara framhjul, kostar 4800 kr i Sverige
    OBS! Punkteringsfria däck

Emmaljunga Twin Cerox: Fullt liggläge och sittläge, 79 cm bred, liggbredd 26 cm, vändbart handtag, 20,4 kg, icke svängbara framhjul, kostar ? kr i Sverige
    OBS! Punkteringsfria däck

Urban Jungle:
    Bredd 74 cm. 15,6 kg, liggdel 3,5 kg. Framåtvänd, ej vändbar, sittdel byts ut mot hårdlift, två stora roterande framhjul, finns i flera färger, ganska stor varukorg. Blir väldigt liten ihopfälld. Kostar 8695 kr, liggdel 1895 kr Väldigt bra andrahandsvärde.
    www.onetreehill.nl

Baby Travel: Bredd 73 cm. Vikt 15,5 kg, liggdel 3,5 kg. Framåtvänd, ej vändbar, sittdel byts ut mot hårdlift, två stora roterande framhjul, finns i tre(?) färger, varukorgen är jättesvår att nå när sittdelarna är i liggläge. Pris 3995 kr, liggdel 695 kr (inte helt säker på pris)
    www.babyproffsen.se

Teutonia Team Alu S4: Fullt ligg och sittläge. Bredd 79 cm, sitt/liggbredd 33 cm. Vikt 19,4 kg. Vändbart läge, stora svängbara framhjul. Funkar med både mjuk- och hårdlift. Stor varukorg. Kostar 6494 kr i Sverige. Lift 1195 kr.
    www.teutonia.de

Bobbiway Spider: Fullt ligg och sittläge. Bredd 78 cm, vikt 19,3 kg. Individuellt vändbara sittdelar/hårdliftar!!!! Sittdel byts ut mot hårdlift. Två stora svängbara framhjul. Pris 6995 kr inkl 1 st hårdlift.
    www.bobbiway.com

• mammaE

Anna OnIce: Det blev en UJ efter mycket funderande och resor till affären. Den jag först tänkt var ju en Brio DW men eftersom det strulat så mycket med deras tillverkning så skippade jag den. Sen har jag testat P&T två varianter, teutonia, brio, emmaljunga, babytravel olika syskon varianter men inte blivit riktigt nöjd. Antingen för tunga, för instabila eller helt enkelt inte snygga Nu blev det UJ för den var lätt att fälla, sonen satt jättebra och den är lätt att lyfta i min bil. Hade gärna haft honom mot mig men man verkar inte kunna få allt. Kalaset gick väl på ca 10500 kr med en ligginsats till. Skiljer ca 4000 mot den jag hade tänkt från början.

• Norahs mamma

jefa:
    det där var dyrt för en så gammal Babytravel! (inte ens delade suffletter)

Hittar vi en begagnad så kommer vi nog att köpa den, men när man bor mitt i ingenstanns så ör det inte så lätt
    Oftast så är vagnarna inte använda så länge, för storasyskonet växer ur den fort (om man inte köper en tvillingvagn)

Svar på tråden Syskonvagn