• AnnaOnIce

Syskonvagn

Kan ni tipsa mig om syskonvagn?

Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
    Ska man köpa en vagn eller vänta`?

Vill ha en smidig vagn...

• Svar på tråden Syskonvagn
  • AnnaOnIce

Kan man beställa UJ via internet billigare också?

• Naomi

Kopierar sammanställningen:

Babywelt Alaska Twin S 202: Fullt liggläge och sittläge, 72 cm bred, endast framåtvänt läge, 17 kg, svängbart framhjul, kostar 2995 kr i Sverige.
    www.evendi.de/jsp/eVendi2004/product_info.jsp

Babystyle Twin Classic 2006: Fullt liggläge och sittläge, 79 cm bred, vändbart läge, 20 kg, icke svängbara framhjul, kostar 3900 kr i Storbritannien (exkl frakt)
    www.babystyle.co.uk/Low%20website/Twin%20Clas...

ABC Design Tandem Air: Fullt liggläge och sittläge, 60 cm bred, liggbredd 38 cm, icke vändbart läge, 18,3 kg, svängbara framhjul, kostar 1600 kr i Storbritannien (inkl frakt)
    cgi.ebay.de/ABC-Design-Geschwisterwagen-Tande...

Hauck Roadster Duo SL: Ej fullt liggläge och ej fullt sittläge, 76 cm bred, liggbredd 32 cm, icke vändbart läge, 16 kg, svängbara framhjul, kostar 2600 kr i Sverige
    www.quelle.de/cgi/kooperation.cgi

Valco 2005 Twin Runabout: Fullt liggläge och sittläge, 75 cm bred, liggbredd 30 cm, icke vändbart läge, 16 kg, svängbara framhjul, kostar 4200 kr i USA (exkl frakt)
    OBS! Går att ha babyskydd (bilbarnstol) i, och då ligger bebisen vänd mot föräldrarna
    stores.kiwi-kid.com/Detail.bok

Valco 2005 Runabout Stroller & Toddler Seat: Fullt liggläge och sittläge, 66 cm bred, liggbredd ca 40 cm, icke vändbart läge, 15,5 kg, svängbara framhjul, kostar 3200 kr i USA (exkl frakt)
    OBS! Går att ha babyskydd (bilbarnstol) i, och då ligger bebisen vänd mot föräldrarna
    stores.kiwi-kid.com/Detail.bok

Brio Double Wave: Fullt liggläge och sittläge, 77 cm bred, liggbredd 26 cm, vändbart handtag, ca 19 kg, icke svängbara framhjul, kostar 5800 kr i Sverige

Emmaljunga Twin City Cross: Fullt liggläge och sittläge, 79 cm bred, liggbredd 26 cm, vändbart läge, ca 18,5 kg, icke svängbara framhjul, kostar 4800 kr i Sverige
    OBS! Punkteringsfria däck

Emmaljunga Twin Cerox: Fullt liggläge och sittläge, 79 cm bred, liggbredd 26 cm, vändbart handtag, 20,4 kg, icke svängbara framhjul, kostar ? kr i Sverige
    OBS! Punkteringsfria däck

Urban Jungle:
    Bredd 74 cm. 15,6 kg, liggdel 3,5 kg. Framåtvänd, ej vändbar, sittdel byts ut mot hårdlift, två stora roterande framhjul, finns i flera färger, ganska stor varukorg. Blir väldigt liten ihopfälld. Kostar 8695 kr, liggdel 1895 kr Väldigt bra andrahandsvärde. www.onetreehill.nl

Baby Travel: Bredd 73 cm. Vikt 15,5 kg, liggdel 3,5 kg. Framåtvänd, ej vändbar, sittdel byts ut mot hårdlift, två stora roterande framhjul, finns i tre(?) färger, varukorgen är jättesvår att nå när sittdelarna är i liggläge. Pris 3995 kr, liggdel 695 kr (inte helt säker på pris) www.babyproffsen.se

Teutonia Team Alu S4: Fullt ligg och sittläge. Bredd 79 cm, sitt/liggbredd 33 cm. Vikt 19,4 kg. Vändbart läge, stora svängbara framhjul. Funkar med både mjuk- och hårdlift. Stor varukorg. Kostar 6494 kr i Sverige. Lift 1195 kr. www.teutonia.de

Bobbiway Spider: Fullt ligg och sittläge. Bredd 78 cm, vikt 19,3 kg. Individuellt vändbara sittdelar/hårdliftar!!!! Sittdel byts ut mot hårdlift. Två stora svängbara framhjul. Pris 6995 kr inkl 1 st hårdlift. www.bobbiway.com

• Naomi

För mig lutar det nog åt Bobbiway spider eller Team alu. Väljer ni bort vagnar bredare än 72-73 cm?

• mammaE

Va och kollade i vår barnvagns affär och hon hade fått nya uppgifter från Brio angående DW. Två färger ska komma i april och två färger i maj!! Men de verkade lite tveksamma när hon ringde så hon vill inte ta några beställningar när det strular så. Måste nog allvarligt överväga en annan vagn. Vill ju beställa en snart så att jag verkligen har den när liten kommer.
    Zun: vart hade du sett DWn? Hur var det med liggmåttet. Tänker på hur min Astor ska få plats. Han är nog ca 85 cm nu och lägger väl på en del nu till sommaren. Antar att hans fötter kommer sticka ut

• Naomi

Brio DW borde väl vara tung att köra utan svängbara hjul? Någon som prövat den ordentligt. Tycker nu att min Nova är i tyngsta laget när det gäller att svänga. Speciellt med lite last.

• mammaE

Zun lite högre upp på sidan har testat en DW. Jag va idag och tittade på andra alternativ på babyland. men jag fastnade inte för någon. Klämde lite extra på P&T båda varianter och kollade även in babytravels tvilling jogger. P&T breda va ganska stor som ihopfälld och den kändes svår att byta från sitt till liggläge. Den andra varianten på längden tycker jag fortfarande känns instabil och ligginsatsen va väldigt kort, endast 60 cm! Astor va 55 när han föddes. Babytravelns går nog tyvärr bort för den föll mig inte alls i smaken. Imorrn ska jag försöka få med mig en bakfull sambo till affären. Får se om det lyckas

• Pallas Athena

Lilja84: Ja, på de flesta affärerna, men de finns billigare också.. På Bergs www.bergs.nu/leksaker/index.asp finns den för 4995 kr och på G-knapp finns den för 4795 kr, dock kallar de den för Twin Crossway, men visst är det väl samma vagn!?

Svar på tråden Syskonvagn