• AnnaOnIce

Syskonvagn

Kan ni tipsa mig om syskonvagn?

Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
    Ska man köpa en vagn eller vänta`?

Vill ha en smidig vagn...

• Svar på tråden Syskonvagn
  • AnnaOnIce

Jag kan fortfarande inte bestämma mig. Jag väljer mellan Phil&Ted och BT.

Jag kan inte bestämma mig om jag vill ha en superbkväm bra vagn eller om de ska sitta brevid varandra.... jag antar att stunderna i vagnen inte blir så långa som när man har 1 barn. Bara att få på båda overaller, amning, matsäck... phu jag ser det framför mig. Min dotter slänger sig just nu på golvet elelr rymmer när vi ska ta på overall...

Undra om bebisen vill sitta i en Phil&Ted?

• Jefa

Ni som köper syskonvagn, ska ni sälja era enkelvagnar? Jag har en bra Brio Kombi osm jag är lite tveksam inför att sälja eller att ha kvar!

• HeddaBigBum

jag tror inte vi kommer sälja vår enkelvagn. jag har varit jätte-nöjd med den, å så vitt jag förstår varar inte "syskonvagns-perioden" särskilt länge. Många av de vagnar som sälj begagnade gör ju av skälet "storebror vägrar åka vagn"

• Tingilya

Jag kommer inte sälja min enkelvagn. Den e ju jättebra att ha om man bara ska iväg med ett barn

• Tingilya

Å Bobbiway vagnen blev jag nyfiken på nu ju!
    Men jag vägrar köpa en vagn p ånätet som jag aldrig sett eller klämt på.
    Synd att de inte verkar säljas någonstans i Göteborg!

• Tess H

Puck76; Jag blev också intresserad av Twinco-06, har du sett var man kan beställa den?
    Jag sökte på nätet men hittade inget..........

Någon annan som vet????

• Puck76

tess h: nej, jag hittar inte heller något... hoppades att någon annan visste

• Bella B
    mammaE - Barnens Hus i Nacka har 12 veckors leveranstid på UJ men Barnbutiken.net på Södermannagatan har alltid svarta i lager (enligt de själva) och även de andra "vanligaste" färgerna. Övriga har de ca 5 veckors leveranstid på tror jag. Skulle tippa att den svarta har högst andrahandsvärde och de "knalliga" typ rosa och lime har sämre andrahandsvärde av förståliga skäl. Vi köpte en röd på Blocket och han hade blivit helt nedringd på den annonsen så det verkar allmänt vara bra tryck på UJ vagnarna av de "vanligaste" färgerna.
    Jefa- Vi kommer inte sälja enkelvagnen. Den funkar ju bäst när jag bara skall iväg med bebisen, då verkar det ju lite onödigt att dra runt på en syskonvagn.
  • Naomi

Jag kommer definitivt ha en enkelvagn. Hoppas på stunder med ett barn som sover sött när jag är ute och fixar.

Funderar däremot på att strunta i syskonvagnen. Hittar inget vettigt tycker jag och så kostar de så mycket. Hur länge beräknar ni att den kommer användas? Jag kommer ha 22 månader mellan barnen.

• mammaE

Bella B: Jag va inne idag och frågade på barnens hus och då sa de att just nu var det 4 veckor men nyligen var det 12 veckor. Tänkte beställa en imorgon. Vägrar dock köpa en till mörk vagn. Har 2 st grå, svarta som sambon fått välja så nu ska jag välja en med lite mer färg. Tänker ta den oranga med mönstret i suffleten och en ljusblå ligginsats. Tror det kan bli läckert även om andrahands värdet kanske blir lite sämre. Jag köper den ju för att använda den och inte för att sälja den Jag har ju rätt lång tid kvar till bf men sist jag köpte vagn så tog det betydligt längre tid än vad de sa.

Jag tänker absolut ha kvar min enkelvagn! Inte får man så mycket pengar för en 04 Brio Nova och dessutom behöver jag ju en sån oxå när sonen är på dagis.

Naomi: De kostar ganska mycket men det finns ju många som inte är sådär superdyra tex babytravelns tvilling jogger och det finns en del begagnade har jag sett. Jag tror att vi kommer använda vår ett tag med tanke på att sonen sover i sin varje dag och kommer inte vara på dagis varje dag. Vi har honom där 3 dagar i veckan. Dessutom känner jag att det är en bra investering även om man kanske bara använder den i något år. Jag vill absolut inte känna att jag inte kan komma ut för att jag inte har en vagn eller för att Astor inte orkar gå. Han kommer oxå vara 22 mån när bebisen kommer.

Svar på tråden Syskonvagn