• AnnaOnIce

Syskonvagn

Kan ni tipsa mig om syskonvagn?

Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
    Ska man köpa en vagn eller vänta`?

Vill ha en smidig vagn...

• Svar på tråden Syskonvagn
  • mammaE

Jefa: Jag kikade på twinetten men den känns lite smal. Dessutom är den framåtvänd endast och suffleten va jättekorkad. Gick liksom inte att fälla ihop vagnen utan att suffleten (löstagbar) tog i. Men den är ju väldigt billig. Jag bara måste jämföra med double waven som tydligen ska ha kommit nu

• Bella B

He he har äntligen hittat en beg. UJ - en RÖD! Precis den färgen jag ville ha! *fiiin* Är så nöjd så........ men det blir en svart liggdel till, hoppas det inte blir för varmt i sommar bara. Skönt att äntligen bestämt sig. Ingen aning om det kommer bli bra men den som lever får se. Annars får vi väl sälja eländet och köpa en annan modell. Man vet ju inte förräns man provat den med båda barnen i om den funkar för oss eller inte.

Fortsätter med sammanställningen:

Babywelt Alaska Twin S 202: Fullt liggläge och sittläge, 72 cm bred, endast framåtvänt läge, 17 kg, svängbart framhjul, kostar 2995 kr i Sverige.
    www.evendi.de/jsp/eVendi2004/product_info.jsp

Babystyle Twin Classic 2006: Fullt liggläge och sittläge, 79 cm bred, vändbart läge, 20 kg, icke svängbara framhjul, kostar 3900 kr i Storbritannien (exkl frakt)
    www.babystyle.co.uk/Low%20website/Twin%20Clas...

ABC Design Tandem Air: Fullt liggläge och sittläge, 60 cm bred, liggbredd 38 cm, icke vändbart läge, 18,3 kg, svängbara framhjul, kostar 1600 kr i Storbritannien (inkl frakt)
    cgi.ebay.de/ABC-Design-Geschwisterwagen-Tande...

Hauck Roadster Duo SL: Ej fullt liggläge och ej fullt sittläge, 76 cm bred, liggbredd 32 cm, icke vändbart läge, 16 kg, svängbara framhjul, kostar 2600 kr i Sverige
    www.quelle.de/cgi/kooperation.cgi

Valco 2005 Twin Runabout: Fullt liggläge och sittläge, 75 cm bred, liggbredd 30 cm, icke vändbart läge, 16 kg, svängbara framhjul, kostar 4200 kr i USA (exkl frakt)
    OBS! Går att ha babyskydd (bilbarnstol) i, och då ligger bebisen vänd mot föräldrarna
    stores.kiwi-kid.com/Detail.bok

Valco 2005 Runabout Stroller & Toddler Seat: Fullt liggläge och sittläge, 66 cm bred, liggbredd ca 40 cm, icke vändbart läge, 15,5 kg, svängbara framhjul, kostar 3200 kr i USA (exkl frakt)
    OBS! Går att ha babyskydd (bilbarnstol) i, och då ligger bebisen vänd mot föräldrarna
    stores.kiwi-kid.com/Detail.bok

Brio Double Wave: Fullt liggläge och sittläge, 77 cm bred, liggbredd 26 cm, vändbart handtag, ca 19 kg, icke svängbara framhjul, kostar 5800 kr i Sverige

Emmaljunga Twin City Cross: Fullt liggläge och sittläge, 79 cm bred, liggbredd 26 cm, vändbart läge, ca 18,5 kg, icke svängbara framhjul, kostar 4800 kr i Sverige
    OBS! Punkteringsfria däck

Emmaljunga Twin Cerox: Fullt liggläge och sittläge, 79 cm bred, liggbredd 26 cm, vändbart handtag, 20,4 kg, icke svängbara framhjul, kostar ? kr i Sverige
    OBS! Punkteringsfria däck

Urban Jungle:
    Bredd 74 cm. 15,6 kg, liggdel 3,5 kg. Framåtvänd, ej vändbar, sittdel byts ut mot hårdlift, två stora roterande framhjul, finns i flera färger, ganska stor varukorg. Blir väldigt liten ihopfälld. Kostar 8695 kr, liggdel 1895 kr Väldigt bra andrahandsvärde. www.onetreehill.nl

Baby Travel: Bredd 73 cm. Vikt 15,5 kg, liggdel 3,5 kg. Framåtvänd, ej vändbar, sittdel byts ut mot hårdlift, två stora roterande framhjul, finns i tre(?) färger, varukorgen är jättesvår att nå när sittdelarna är i liggläge. Pris 3995 kr, liggdel 695 kr (inte helt säker på pris) www.babyproffsen.se

Teutonia Team Alu S4: Fullt ligg och sittläge. Bredd 79 cm, sitt/liggbredd 33 cm. Vikt 19,4 kg. Vändbart läge, stora svängbara framhjul. Funkar med både mjuk- och hårdlift. Stor varukorg. Kostar 6494 kr i Sverige. Lift 1195 kr. www.teutonia.de

Bobbiway Spider: Fullt ligg och sittläge. Bredd 78 cm, vikt 19,3 kg. Individuellt vändbara sittdelar/hårdliftar!!!! Sittdel byts ut mot hårdlift. Två stora svängbara framhjul. Pris 6995 kr inkl 1 st hårdlift. www.bobbiway.com

• Jefa

MammaE
    Ja, jag var inte heller helt 100 på den. Var i en annan barnvagnsaffär här jag bor och hon sa att det är den vagnen de flesta kunder är nöjda med. Hon sa att "det är inte den jag tjänar pengar på, men om man ska se till vad kunderna är riktigt nöjda med, så är det den".

• Ejnie

Träffade en tjej på kulturhuset i lördags som hade någon holländsk vagn vid namn "silverBullet" eller liknande som hon köpt via återförsäljare på Blocket. Jag hittar inte igen den på blocket - är det någon som känner till denna? Ska kosta typ 4000 ny, lättmanövrerad sort.

• Ejnie

Pallas,

nope, den var framåtvänd, fyrhjulig, men framhjulen satt nära varandra.

• Pallas Athena

Nej, de verkar inte ha någon tvillingvagn.. hm..

Svar på tråden Syskonvagn