Syskonvagn
Kan ni tipsa mig om syskonvagn?
Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
Ska man köpa en vagn eller vänta`?
Vill ha en smidig vagn...
Kan ni tipsa mig om syskonvagn?
Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
Ska man köpa en vagn eller vänta`?
Vill ha en smidig vagn...
Pallas Athena, TACK så jättemycket för listan! Verkligen snällt!
Ska kolla igenom lite så får vi se...
Nu när jag har kikat runt lite snabbt på nätet så tyckte jag rent spontant att Babywelt Oregon Tandem verkar intressant;
www.babystugan.com/product_info.php&products_id=988
Just det att den är lika bred som vanliga vagnar tyckte jag om, och att den verkar stabil men ändå lättmanövrerad.
Någon mer som har funderat på den?
Hej!
Vår son kommer att vara ca 1 år och 10 mån när den andra bebisen kommer, och hur ska jag kunna få sambon att fatta att vi MÅSTE ha en syskonvagn??? Han säger bara att det är en onödig utgift då han ej kommer att sitt ai den, men va tusan han åker ju vagn nu... *Suck* Karlar....
Svarade precis på en fråga om syskonvagn här:
beta.familjeliv.se/Forum-3-96/m7974412.html
Läs gärna!
SaraMara: Nu har jag läst
Verkar som att jag kommit fram till det mesta du beskrivit bara genom att testa att sätta sonen i de olika vagnarna i affären. Allt utom det med fastsittande båge. Men UJ har ingen så det är ju bra. Kikade själv in babytravelns eftersom det verkar vara väldigt många som är nöjda med den. Det enda som talade emot den för mig var egentligen det rent estetiska. Hade den inte bara ett framhjul oxå? Annars tror jag den är riktigt prisvärd
Kevinsmamma83: Är det du som kommer vara hemma mest?? Antar det eftersom han inte riktigt verkar fatta hur mycket man använder vagnen. Gubben lät mig avgöra för det är jag som är hemma och kommer använda min varje dag, fram och tillbaks till dagis. Vi kommer ha 22 mån mellan och jag garanterar att en 2 åring sitter mycket i vagnen. De blir trötta fort och det kan vara bra att ha barnet någonstans när man tex handlar. Min kompis ångrar bittert varje dag när hon hämtar sin nu 3.5 åring att hon inte köpte en vagn. Hon är helt slut efter dagis och orkar inte gå.
Hihi...
SaraMara, det var min tråd du hänvisade till. Jag är överalllt på forumet och luskar...
Kan verkligen rekommendera er att läsa SaraMaras inlägg där, för det var mycket goda råd och bra läsning. TACK, SaraMara, för din hjälp! Verkligen guld värt!
mammaE: Babytravels vagn hade bara ett däck fram men jag tror att de satte dit ett extra för ett par år sedan eftersom den välte lätt.
Heli77: Tack, tack!
Har nu letat fram lite gamla trådar där det finns mycket matnyttigt om just Babytravels syskonvagn där jag också lobbat för den
www.familjeliv.se/Forum-3-141/m6491599.html
www.familjeliv.se/Forum-3-141/m6236861.html
www.familjeliv.se/Forum-3-141/m6265700.html
Babywelt Alaska Twin S 202: Fullt liggläge och sittläge, 72 cm bred, endast framåtvänt läge, 17 kg, svängbart framhjul, kostar 2995 kr i Sverige.
www.evendi.de/jsp/eVendi2004/product_info.jsp
Babystyle Twin Classic 2006: Fullt liggläge och sittläge, 79 cm bred, vändbart läge, 20 kg, icke svängbara framhjul, kostar 3900 kr i Storbritannien (exkl frakt)
www.babystyle.co.uk/Low%20website/Twin%20Clas...
ABC Design Tandem Air: Fullt liggläge och sittläge, 60 cm bred, liggbredd 38 cm, icke vändbart läge, 18,3 kg, svängbara framhjul, kostar 1600 kr i Storbritannien (inkl frakt)
cgi.ebay.de/ABC-Design-Geschwisterwagen-Tande...
Hauck Roadster Duo SL: Ej fullt liggläge och ej fullt sittläge, 76 cm bred, liggbredd 32 cm, icke vändbart läge, 16 kg, svängbara framhjul, kostar 2600 kr i Sverige
www.quelle.de/cgi/kooperation.cgi
Valco 2005 Twin Runabout: Fullt liggläge och sittläge, 75 cm bred, liggbredd 30 cm, icke vändbart läge, 16 kg, svängbara framhjul, kostar 4200 kr i USA (exkl frakt)
OBS! Går att ha babyskydd (bilbarnstol) i, och då ligger bebisen vänd mot föräldrarna
stores.kiwi-kid.com/Detail.bok
Valco 2005 Runabout Stroller & Toddler Seat: Fullt liggläge och sittläge, 66 cm bred, liggbredd ca 40 cm, icke vändbart läge, 15,5 kg, svängbara framhjul, kostar 3200 kr i USA (exkl frakt)
OBS! Går att ha babyskydd (bilbarnstol) i, och då ligger bebisen vänd mot föräldrarna
stores.kiwi-kid.com/Detail.bok
Brio Double Wave: Fullt liggläge och sittläge, 77 cm bred, liggbredd 26 cm, vändbart handtag, ca 19 kg, icke svängbara framhjul, kostar 5800 kr i Sverige
Emmaljunga Twin City Cross: Fullt liggläge och sittläge, 79 cm bred, liggbredd 26 cm, vändbart läge, ca 18,5 kg, icke svängbara framhjul, kostar 4800 kr i Sverige
OBS! Punkteringsfria däck
Emmaljunga Twin Cerox: Fullt liggläge och sittläge, 79 cm bred, liggbredd 26 cm, vändbart handtag, 20,4 kg, icke svängbara framhjul, kostar ? kr i Sverige
OBS! Punkteringsfria däck
Urban Jungle:
Bredd 74 cm. 15,6 kg, liggdel 3,5 kg. Framåtvänd, ej vändbar, sittdel byts ut mot hårdlift, två stora roterande framhjul, finns i flera färger, ganska stor varukorg. Blir väldigt liten ihopfälld. Kostar 8695 kr, liggdel 1895 kr Väldigt bra andrahandsvärde.
www.onetreehill.nl
Baby Travel: Bredd 73 cm. Vikt 15,5 kg, liggdel 3,5 kg. Framåtvänd, ej vändbar, sittdel byts ut mot hårdlift, två stora roterande framhjul, finns i tre(?) färger, varukorgen är jättesvår att nå när sittdelarna är i liggläge. Pris 3995 kr, liggdel 695 kr (inte helt säker på pris)
www.babyproffsen.se
Teutonia Team Alu S4: Fullt ligg och sittläge. Bredd 79 cm, sitt/liggbredd 33 cm. Vikt 19,4 kg. Vändbart läge, stora svängbara framhjul. Funkar med både mjuk- och hårdlift. Stor varukorg. Kostar 6494 kr i Sverige.Har sett dem på Babyproffsen för 5995:-. Lift 1195 kr.
www.teutonia.de
Bobbiway Spider: Fullt ligg och sittläge. Bredd 78 cm, vikt 19,3 kg. Individuellt vändbara sittdelar/hårdliftar!!!! Sittdel byts ut mot hårdlift. Två stora svängbara framhjul. Pris 6995 kr inkl 1 st hårdlift.
www.bobbiway.com
Puh har nu läst igenom ALLA 38 sidor. Hade i princip bestämt oss för en Baby Travel men nu vette fasen. Och för er som kollar min prez...ja det är typ 4 veckor till lillbebben kommer. Vi är ju så jä-la sent ute, åhh grrr. Men jestanes vilken bra tråd. Jag har fått all info jag behöver eg., tyvärr borde jag hittat en liknande tråd för ca tre månader sen...jaja iallafall. Bobbiway Spider verkar ju faktiskt bäst för våra krav som vi inte trodde gick att uppfylla. Fullt ligg och sittläge, svängbara framhjul och det bästa av allt, individuellt vändbara sittdelar/hårdliftar. Men hur får jag tag på den på tre veckor...? Har någon här inne talat med butik eller sverigekontakt för denna vagn? Igen, superbra tråd med superduktiga trådskrivare som agerar råd och rön för oss latmaskar...tack.
Lycka2
jag har mailat till den som stod som kontakt för bobbiway spider, tyckte också att den verkade suverän, men inte fått nåt svar än.... jag kan kontakta dig när jag får svar