Borde alla kläder vara unisex?
Feminster och genusfolk menar att vi ska bredda våra roller. Det ska till exempel vara lika ok för en man att använda klänning och läppstift. Vad tycker du?
Feminster och genusfolk menar att vi ska bredda våra roller. Det ska till exempel vara lika ok för en man att använda klänning och läppstift. Vad tycker du?
ja, alla borde kunna få ha alla kläder. Hur kan man tycka något annat?
Polypond: men förstår hur svårt det hade blivit att handla då? Och efter kroppsform? Hur delar man upp det då? Finns ju 1000 olika kroppsformer. Jag tror att folk undvikit att handla i en sådan butik just för att de hade varit rörigt. Då är det bättre att unisex kan få sin lilla hörna precis som tjocka har fått.
Persona: det sitter ju helt olika på kvinnor och män. Våra kroppen är väldigt olika.
Råttfångare: absolut. Även om kläderna är sydda på olika vis för att passa. Men skulle man blanda ihop alla kläder så tror jag det skulle skapa en stor irritation. Just för att män och kvinnor har så olika kroppar. Jag tycker det är kanon som det är idag. Det enda jag hade önskat var att man delade upp efter storlek men fortfarande indelat i män och kvinnor.
Ja, ffa så gillar jag inte pojk-/flickuppdelnongen i butik. Så opraktiskt. Måste ju gå till båda.