• ljung och viol

Borde alla kläder vara unisex?

Feminster och genusfolk menar att vi ska bredda våra roller. Det ska till exempel vara lika ok för en man att använda klänning och läppstift. Vad tycker du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borde alla kläder vara unisex?
  • Pissenisse

Ja visst skall det vara okej för en man att använda läppstift, men hade min man gjort det så hade han åkt ut direkt!

• jodå

Ska man rösta på "Borde alla kläder vara unisex?", eller på om det ska vara ok för en man att använda läppstift och klänning?

• ljung och viol
    jodå skrev 2012-08-31 20:44:04 följande:
    Ska man rösta på "Borde alla kläder vara unisex?", eller på om det ska vara ok för en man att använda läppstift och klänning?

Borde alla kläder vara unisex. Det med klänning och läppstift var bara ett exempel.
  • duntäcke

Det ska väll naturligtvis vara okej att ha på sig vad man vill/skippa det man inte vill.

• fortsätt paddla

Förlåt men jag fattar inte frågan?

• ljung och viol
    fortsätt paddla skrev 2012-08-31 20:52:46 följande:
    Förlåt men jag fattar inte frågan?

Idag finns en herravdelning och en damavdelning. Borde detta tas bort så alla kläder är för alla?
  • Meddelande borttaget
  • jodå
    ljung och viol skrev 2012-08-31 20:44:57 följande:

Borde alla kläder vara unisex. Det med klänning och läppstift var bara ett exempel.
    Vilket konstigt exempel! Tycker det är helt skilda saker. Jag har inget behov av enbart unisex-kläder, men har däremot ingen åsikt om män som vill gå i klänning och använda läppstift!
  • Meddelande borttaget
  • fortsätt paddla

Nja, vuxna män och vuxna kvinnor är i regel lite olika byggda. ( och så finns det sådana som jag, måste handla på barn ibland)

Svar på tråden Borde alla kläder vara unisex?