• ljung och viol

Borde alla kläder vara unisex?

Feminster och genusfolk menar att vi ska bredda våra roller. Det ska till exempel vara lika ok för en man att använda klänning och läppstift. Vad tycker du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borde alla kläder vara unisex?
  • Meddelande borttaget
  • frågvis

Så länge man tillför och inte tar bort något är det okej för min del.
    Skulle man tex ta bort figurnära kläder, urringningar och liknande från damavdelningen och ersätta dessa plagg med någon lam unisexmodell kan jag tänka mig att jag skulle protestera. 

• Persona
    Cloudyberry skrev 2012-09-01 08:23:39 följande:
    Nej läppstift och klänning på män är så fjolligt som det kan bli och jag ogillar verkligen fjollor. Unisexkläder i den bemärkelsen att kläderna är neutrala och inte överdrivet maskulina eller feminina, ja. För barn. 

Inget fel på fjollor. Om man nu tänker att manligt/kvinnligt i klädstil handlar om attraktion, om att skapa ett spänningsfält mellan könen så tror jag att det är en väldigt stark kraft som inte "skadas" av klädval ...du attraheras inte av män i klänning och läppstift men den man som skulle välja det om klädklimatet var öppnare skulle kanske inte attraherat dig när han hade kostym heller.
  • Tygtiiger

Ja - alla ska ha rätt att dra på sig vilka kläder de vill. Om folk ostraffat får gå runt i trasiga mjukisbyxor med pumps till så fattar jag inte varför det är provocerande med en man i en snygg kjol.

Krupke, we've got problems of our own!
  • Furstinna

Jag köper inte unisex och vill att det ska vara uppdelat. Jag vill endast bära typiskt kvinnligt och klä min dotter i flickigt. Men visst kan man ha en liten avdelning med unisex för de som vill handla.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Kattdamen

Om en man vill ha klänning och läppstift, ska han naturligtvis få ha det på sig.

En kopp te, tack.
  • logg81

Varför lägga energi på hur en människa klär sig?
    Finns det inte mer intressanta sidor hos en människa än dennes garderob?

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • Furstinna

Röderaff: jag skrev ju att det gärna får finnas en del i butiken med unisex. Men jag tycker fortfarande det ska finnas könsuppdelat så man vet var man ska leta runt.

Svar på tråden Borde alla kläder vara unisex?