Borde alla kläder vara unisex?
Feminster och genusfolk menar att vi ska bredda våra roller. Det ska till exempel vara lika ok för en man att använda klänning och läppstift. Vad tycker du?
Feminster och genusfolk menar att vi ska bredda våra roller. Det ska till exempel vara lika ok för en man att använda klänning och läppstift. Vad tycker du?
Så länge man tillför och inte tar bort något är det okej för min del.
Skulle man tex ta bort figurnära kläder, urringningar och liknande från damavdelningen och ersätta dessa plagg med någon lam unisexmodell kan jag tänka mig att jag skulle protestera.
Ja - alla ska ha rätt att dra på sig vilka kläder de vill. Om folk ostraffat får gå runt i trasiga mjukisbyxor med pumps till så fattar jag inte varför det är provocerande med en man i en snygg kjol.
Jag köper inte unisex och vill att det ska vara uppdelat. Jag vill endast bära typiskt kvinnligt och klä min dotter i flickigt. Men visst kan man ha en liten avdelning med unisex för de som vill handla.
Om en man vill ha klänning och läppstift, ska han naturligtvis få ha det på sig.
Varför lägga energi på hur en människa klär sig?
Finns det inte mer intressanta sidor hos en människa än dennes garderob?
Röderaff: jag skrev ju att det gärna får finnas en del i butiken med unisex. Men jag tycker fortfarande det ska finnas könsuppdelat så man vet var man ska leta runt.