• ljung och viol

Borde alla kläder vara unisex?

Feminster och genusfolk menar att vi ska bredda våra roller. Det ska till exempel vara lika ok för en man att använda klänning och läppstift. Vad tycker du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borde alla kläder vara unisex?
  • ljung och viol

En del vrkar ha missförstått min fråga. Jag menar alltså inte att vi ska börja tillverka speciella unisexkläder utan att alla kläder ska vara för alla. Vad tycker ni om det? Var min fråga.

• ljung och viol

Undrar hur många män som i smyg fantiserar om att bära ex. klänning..

• Nenne666
    ljung och viol skrev 2012-09-03 13:18:46 följande:
    Undrar hur många män som i smyg fantiserar om att bära ex. klänning..
    Det är nog inte så många idag, dom flesta vågar nog kliva ur den där garderoben.
  • Furstinna

Polypond: och allt de skulle bara poff försvinna om man gjorde om uppdelningen i butikerna? Jag tror det hade väckt ganska mkt irritation när folk tvingas springa runt och leta i hela butiken för att ett fåtal män inte vågar köpa kvinnokläder på damavdelningen?

• Furstinna

Ljung och viol: det är jättebra om allt var för alla men man kan väl fortfarande ha det uppdelat som det är idag? Det är tillåtet att idag köpa vad man vill. Så jag förstår inte vad man ska förändra.

• PolyPond
    Furstinna skrev 2012-09-03 13:54:47 följande:
    Polypond: och allt de skulle bara poff försvinna om man gjorde om uppdelningen i butikerna? Jag tror det hade väckt ganska mkt irritation när folk tvingas springa runt och leta i hela butiken för att ett fåtal män inte vågar köpa kvinnokläder på damavdelningen?
    Absolut inte. Men det är ett steg i rätt riktning. Jag tror många faktiskt skulle bli mindre irriterade, när de kan hitta kläder för deras kroppsform enklare.
  • PolyPond
    Nenne666 skrev 2012-09-03 13:25:25 följande:
    Det är nog inte så många idag, dom flesta vågar nog kliva ur den där garderoben.
    De flesta vågar inte kliva ur den så pass att andra vet, skulle jag säga.
  • Furstinna

Polypond: ett steg i rätt riktning att den stora massan ska anpassa sig efter ett fåtal? Du pratar om kroppsform nu och det finns kläder i alla storlekar. Så åter, vad är problemet? Det finns absolut inget som hindrar en man från att köpa klänningar. Det går utmärkt att köpa på nätet om man inte vågar gå till en butik.

• PolyPond
    Furstinna skrev 2012-09-03 16:38:09 följande:
    Polypond: ett steg i rätt riktning att den stora massan ska anpassa sig efter ett fåtal? Du pratar om kroppsform nu och det finns kläder i alla storlekar. Så åter, vad är problemet? Det finns absolut inget som hindrar en man från att köpa klänningar. Det går utmärkt att köpa på nätet om man inte vågar gå till en butik.
    Den stora massan är en diverserad sak med väldigt olika form på kroppen. Det finns MÅNGA kvinnor som skulle hitta kläder lättare bland herrarnas och tvärtom, men det ligger ett stigma över att köpa "fel" kläder. I SYNNERHET om du är man. På vilket sätt skulle folk "anpassa" sig för att man tog bort detta stigma?
  • Nenne666
    PolyPond skrev 2012-09-03 17:05:03 följande:
    Den stora massan är en diverserad sak med väldigt olika form på kroppen. Det finns MÅNGA kvinnor som skulle hitta kläder lättare bland herrarnas och tvärtom, men det ligger ett stigma över att köpa "fel" kläder. I SYNNERHET om du är man. På vilket sätt skulle folk "anpassa" sig för att man tog bort detta stigma?
    Att starta en egen butik med den speciella inriktningen är inte att tänka på?

Det får ju alla andra göra om det är nåt man efterfrågar och som saknas på marknaden.
Svar på tråden Borde alla kläder vara unisex?