Borde alla kläder vara unisex?
Feminster och genusfolk menar att vi ska bredda våra roller. Det ska till exempel vara lika ok för en man att använda klänning och läppstift. Vad tycker du?
Feminster och genusfolk menar att vi ska bredda våra roller. Det ska till exempel vara lika ok för en man att använda klänning och läppstift. Vad tycker du?
En del vrkar ha missförstått min fråga. Jag menar alltså inte att vi ska börja tillverka speciella unisexkläder utan att alla kläder ska vara för alla. Vad tycker ni om det? Var min fråga.
Undrar hur många män som i smyg fantiserar om att bära ex. klänning..
Polypond: och allt de skulle bara poff försvinna om man gjorde om uppdelningen i butikerna? Jag tror det hade väckt ganska mkt irritation när folk tvingas springa runt och leta i hela butiken för att ett fåtal män inte vågar köpa kvinnokläder på damavdelningen?
Ljung och viol: det är jättebra om allt var för alla men man kan väl fortfarande ha det uppdelat som det är idag? Det är tillåtet att idag köpa vad man vill. Så jag förstår inte vad man ska förändra.
Polypond: ett steg i rätt riktning att den stora massan ska anpassa sig efter ett fåtal? Du pratar om kroppsform nu och det finns kläder i alla storlekar. Så åter, vad är problemet? Det finns absolut inget som hindrar en man från att köpa klänningar. Det går utmärkt att köpa på nätet om man inte vågar gå till en butik.