• ljung och viol

Borde alla kläder vara unisex?

Feminster och genusfolk menar att vi ska bredda våra roller. Det ska till exempel vara lika ok för en man att använda klänning och läppstift. Vad tycker du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borde alla kläder vara unisex?
  • PolyPond
    grind skrev 2012-09-04 15:46:33 följande:
    Det är ju inte butikerna som är orsaken till att det är så. De bara utnyttjar att det är så. 
    Butikerna bidrar till detta.
  • CFly
    Furstinna skrev 2012-09-04 15:37:32 följande:
    Cfly: precis.. Så iden är dum med andra ord och ej tilltalande för den stora massan. Dessutom är det öppet för alla att handla vad man vill eller starta upp en gen butik med eget koncept.

Det där var faktiskt en bra ide. Att starta upp ett eget koncept och egen butik. Det skulle faktiskt kunna fungera. För gör man något helt nytt utifrån detta perspektiv. Det finns inte så jättemånga sådana butiker. Starta en egen butik med kläder sorterat efter passform som ni talade om, ja det kan bli en hit för att folk blir nyfikna och sen går snacket.

Jag tror nog att det är den vägen man måste gå, starta något nytt, går det sen jättebra så tar andra butiker vid. Men att påverka dagens butiker direkt tror jag blir mycket svårt för dem ser en för stor risk och rädda för inkomstbortfall att bara prova något nytt utan att bli lovade mer pengar.
  • grind
    PolyPond skrev 2012-09-04 15:47:33 följande:
    I viss mån kanske men det handlar ju fortfarande om att de tillfredställer människans behov av att vara man/kvinna.
  • CFly
    PolyPond skrev 2012-09-04 15:47:33 följande:

Skulle väl säga att butikerna utnyttjar samhällets spelregler som det ser ut idag. Som alla andra gör. Frågan är hur mycket är det värt för att göra något annorlunda?

Vem ska göra det först. Varför ska just jag (butiksägare eller nån annan) börja och ta den förlust det blir att börja med något nytt?
  • PolyPond
    CFly skrev 2012-09-04 15:52:44 följande:

Skulle väl säga att butikerna utnyttjar samhällets spelregler som det ser ut idag. Som alla andra gör. Frågan är hur mycket är det värt för att göra något annorlunda?

Vem ska göra det först. Varför ska just jag (butiksägare eller nån annan) börja och ta den förlust det blir att börja med något nytt?
    Det är det ingen som vill ta. Det är också anledningen till att vi politiskt bör styra upp reglerna för marknadsföring.
  • PolyPond
    grind skrev 2012-09-04 15:50:05 följande:
    I viss mån kanske men det handlar ju fortfarande om att de tillfredställer människans behov av att vara man/kvinna.
    Det går att skapa behov av nästan vad som helst.
  • Furstinna

Cfly: exakt. Vem vet, det kanske blir en megahit.

• Starbaby
    CFly skrev 2012-09-04 15:50:00 följande:

Det där var faktiskt en bra ide. Att starta upp ett eget koncept och egen butik. Det skulle faktiskt kunna fungera. För gör man något helt nytt utifrån detta perspektiv. Det finns inte så jättemånga sådana butiker. Starta en egen butik med kläder sorterat efter passform som ni talade om, ja det kan bli en hit för att folk blir nyfikna och sen går snacket.

Jag tror nog att det är den vägen man måste gå, starta något nytt, går det sen jättebra så tar andra butiker vid. Men att påverka dagens butiker direkt tror jag blir mycket svårt för dem ser en för stor risk och rädda för inkomstbortfall att bara prova något nytt utan att bli lovade mer pengar.
    Ja och kvinnor ser ju bevisligen annorlunda ut jämfört med män så det skulle ju ändå bli en avdelning för kvinnor och män om man bara utgår ifrån passform.
  • Furstinna

Polypond: Du tycker inte politikerna har bättre saker för sig än att lägga sig i en sån skitsak som hur klädbutikernas uppdelning ser ut? T.ex vem som tillverkar våra kläder och under vilka omständigheter?

Svar på tråden Borde alla kläder vara unisex?