• ljung och viol

Borde alla kläder vara unisex?

Feminster och genusfolk menar att vi ska bredda våra roller. Det ska till exempel vara lika ok för en man att använda klänning och läppstift. Vad tycker du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borde alla kläder vara unisex?
  • Furstinna

Polypond: men det är väl bara att gå till dam- eller herravdelningen? Varför försvåra för alla andra? Det finns INGET som hindrar varken män eller kvinnor att handla på de andra könets avdelning.

Precis som nenne666 ovan. Starta en egen butik med speciell inriktning eller en del i en butik som inriktar sig på unisex.

Jag får t.ex gå till speciella butiker eller vända mig till nätet för att hitta behå i min storlek. Jag kräver inte att man ska fylla alla butiker med min storlek bara för att JAG behöver en speciell storlek utan jag förstår att butikerna tar in de vanligaste storlekarna. Precis som överviktiga har specialbutiker eller delar i en butik anpassat för deras storlek.

• Furstinna

Man måste anpassa efter vad den stora massan efterfrågar.

• FrökenLöken

Alla kläder är väl unisexa? Vem är det som säger att bara pojkar får ha klänning? Eller hur var det nu, flickor ...?

• Furstinna

Frökenlöken: det där är ju faktiskt helt sant! :)

• PolyPond
    Furstinna skrev 2012-09-03 19:50:01 följande:
    Polypond: men det är väl bara att gå till dam- eller herravdelningen? Varför försvåra för alla andra? Det finns INGET som hindrar varken män eller kvinnor att handla på de andra könets avdelning.

Precis som nenne666 ovan. Starta en egen butik med speciell inriktning eller en del i en butik som inriktar sig på unisex.

Jag får t.ex gå till speciella butiker eller vända mig till nätet för att hitta behå i min storlek. Jag kräver inte att man ska fylla alla butiker med min storlek bara för att JAG behöver en speciell storlek utan jag förstår att butikerna tar in de vanligaste storlekarna. Precis som överviktiga har specialbutiker eller delar i en butik anpassat för deras storlek.
    Det skulle inte försvåra för alla andra.

om det vore så att det bara gick att gå till den andra avdelningen, mer än i teorin, skulle fler göra detta.
    Ska jag starta en butik för att du ställer mig en fråga??! Förvånad

• Furstinna

Polypond: jo om man delade upp alla plagg efter plagg och inte kön.

Men vad är problemet med att göra det?
    Det är ett alternativ.

Men som någon ovan sa är ju egentligen alla kläder unisex. Man får lov att köpa vad man vill :)

• PolyPond
    Furstinna skrev 2012-09-03 20:28:57 följande:
    Polypond: jo om man delade upp alla plagg efter plagg och inte kön.
    Det tror inte jag. Jag tror att shoppingen skunde unerlättas för många om man sorterade efter kroppsform istället för kön - och framförallt om man demonterade stigmat att råka ha "fel köns kläder".

• Elit
    PolyPond skrev 2012-09-03 20:44:41 följande:
    Det tror inte jag. Jag tror att shoppingen skunde unerlättas för många om man sorterade efter kroppsform istället för kön - och framförallt om man demonterade stigmat att råka ha "fel köns kläder".

Eftersom de flesta män och kvinnor har olika kroppsform så lär väl det bli ännu svårare att hitta kläder som passar om man blandar ihop dem?

Sen är det en enorm skillnad på hur män och kvinnor handlar kläder generellt. Jag som man går i regel bara in och köper något som ser ok ut och ligger framme. Är det på NK motsvarande vet jag att det är hyfsat rätt i mode. Vill inte tillbringa en sec längre i klädbutiker än nödvändigt för att leta bland ännu mer kläder.
  • fortsätt paddla

Ang klänning/ kjol på män. Har ni inte sett dom där byggkiltarna. Grymt sexigt på rätt person.
    Kilt för övrigt är rätt snyggt!

• Velouria
    ljung och viol skrev 2012-08-31 20:40:43 följande:

Feminster och genusfolk menar att vi ska bredda våra roller. Det ska till exempel vara lika ok för en man att använda klänning och läppstift. Vad tycker du?

Det gör ju vissa män redan, men helt ärligt så går jag mer igång på olikheterna. Den sexuella attraktionen för mig är att jag dras till män som inte påminner om mig. Lite svårt att förklara.
    Life's a piece of shit, when you look at it...
Svar på tråden Borde alla kläder vara unisex?