Borde alla kläder vara unisex?
Feminster och genusfolk menar att vi ska bredda våra roller. Det ska till exempel vara lika ok för en man att använda klänning och läppstift. Vad tycker du?
Feminster och genusfolk menar att vi ska bredda våra roller. Det ska till exempel vara lika ok för en man att använda klänning och läppstift. Vad tycker du?
Polypond: men det är väl bara att gå till dam- eller herravdelningen? Varför försvåra för alla andra? Det finns INGET som hindrar varken män eller kvinnor att handla på de andra könets avdelning.
Precis som nenne666 ovan. Starta en egen butik med speciell inriktning eller en del i en butik som inriktar sig på unisex.
Jag får t.ex gå till speciella butiker eller vända mig till nätet för att hitta behå i min storlek. Jag kräver inte att man ska fylla alla butiker med min storlek bara för att JAG behöver en speciell storlek utan jag förstår att butikerna tar in de vanligaste storlekarna. Precis som överviktiga har specialbutiker eller delar i en butik anpassat för deras storlek.
Man måste anpassa efter vad den stora massan efterfrågar.
Alla kläder är väl unisexa? Vem är det som säger att bara pojkar får ha klänning? Eller hur var det nu, flickor ...?
Frökenlöken: det där är ju faktiskt helt sant! :)

Polypond: jo om man delade upp alla plagg efter plagg och inte kön.
Men vad är problemet med att göra det?
Det är ett alternativ.
Men som någon ovan sa är ju egentligen alla kläder unisex. Man får lov att köpa vad man vill :)
Ang klänning/ kjol på män. Har ni inte sett dom där byggkiltarna. Grymt sexigt på rätt person.
Kilt för övrigt är rätt snyggt!