• ljung och viol

Borde alla kläder vara unisex?

Feminster och genusfolk menar att vi ska bredda våra roller. Det ska till exempel vara lika ok för en man att använda klänning och läppstift. Vad tycker du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borde alla kläder vara unisex?
  • PolyPond
    Furstinna skrev 2012-09-04 20:50:05 följande:
    Storleksuppdelning hade också varit kanon.

32-36, 38-42, 44-50 osv. Då behöver man bara gå till EN avdelning. För man vet väl vilken storlek man har iaf?

Och likadant för män. Underkläder får dock hänga vanligt.
    Small till XL har jag.
  • PolyPond
    Furstinna skrev 2012-09-04 20:55:18 följande:
    Polypond: Du har ingen lust som i att du inte är intresserad? Det hade nog underlättat för dig. Lösningen är nog inte att alla butiker ska ändra om utan att du kanske lär dig vad som passar din kropp?
    Jag är inte intresserad. Varför ska jag behöva vara det? Ingen kräver att män skall vara intresserade.
  • Furstinna

Polypond: nä men det finns massvis med tighta t-tröjor för män på herravdelningen. Varför ska de köpa på dam när det finns på herr? Bara att storlekarna är anpassade efter en manlig kropp och inte en kvinnas.

Jag har förstått de och jag kan bara säga att en sån butik hade jag aldrig handlat i och jag tro aldrig att butikerna skulle göra sig den otjänsten att förstöra för den stora massan.

Varför handlar du inte på herr? Det är fritt fram, ingen som hindrar förutom din dåliga självkänsla.

• Furstinna

Polypond: small till XL?? Hur fan går det till?

• Furstinna

Vadå ingen kräver att män ska vara intresserade? Intresserade av vad?

• PolyPond
    Furstinna skrev 2012-09-04 21:02:36 följande:
    Polypond: small till XL?? Hur fan går det till?
    Säg det. Jag vill att kläderna ska sitta som jag vill. Och det skiljer sig enormt i storlekar beroende på modell och butik.
  • PolyPond
    Furstinna skrev 2012-09-04 21:03:17 följande:
    Vadå ingen kräver att män ska vara intresserade? Intresserade av vad?
    Kläder. Och sin kroppsform i förhållande till dem.
    Ingen var att ta i, men de flesta män förväntas vara okunniga på området. Det får jag med.
  • Furstinna

Ja men du har ju ingen lust så det är inte särskilt förvånande när jag tänker efter.

• PolyPond
    Furstinna skrev 2012-09-04 21:02:03 följande:
    Polypond: nä men det finns massvis med tighta t-tröjor för män på herravdelningen. Varför ska de köpa på dam när det finns på herr? Bara att storlekarna är anpassade efter en manlig kropp och inte en kvinnas.

Jag har förstått de och jag kan bara säga att en sån butik hade jag aldrig handlat i och jag tro aldrig att butikerna skulle göra sig den otjänsten att förstöra för den stora massan.

Varför handlar du inte på herr? Det är fritt fram, ingen som hindrar förutom din dåliga självkänsla.
    Som jag sa: det finns massor av män som kvinnliga t-shirts sitter kanonbra på.

Självklart skulle du handla på de butikerna om det var så man byggde upp dem.

Svar på tråden Borde alla kläder vara unisex?