• ljung och viol

Borde alla kläder vara unisex?

Feminster och genusfolk menar att vi ska bredda våra roller. Det ska till exempel vara lika ok för en man att använda klänning och läppstift. Vad tycker du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borde alla kläder vara unisex?
  • PumpkinQueen

Jag tycker att alla kläder är unisex. Om jag vill ha byxor på mig så är det ju ingen som hindrar mig. Om man man vill ha kjol så får han ha det. Könet sitter ju inte i kläderna, det sitter UNDER kläderna. Glad

Frågan är alltså felaktigt ställd, tycker jag.

• CFly

Jag tror nog det är fler herrkläder som passar åt kvinnor än kvinnokläder som "fungerar" på män.

• Pycke

Alla får klä sig precis som de vill, men JAG skulle inte vilja ha en man som bar klänning & läppstift.

• CFly
    Pycke skrev 2012-09-05 15:47:52 följande:
    Alla får klä sig precis som de vill, men JAG skulle inte vilja ha en man som bar klänning & läppstift.
    Det här är en rätt intressant grej. I ena stunden jobbar man hårt för att bli av med könsuppdelning och va man ska tycka är kvinnligt och manligt. Men fortfarande vill inte kvinnor ha en man som tycker om läppstift och nagellack t.ex. Varför inte? Varför jobbar man inte att få det könsneutralt även här då?

• CFly
    CFly skrev 2012-09-05 15:52:29 följande:
    Det här är en rätt intressant grej. I ena stunden jobbar man hårt för att bli av med könsuppdelning och va man ska tycka är kvinnligt och manligt. Men fortfarande vill inte kvinnor ha en man som tycker om läppstift och nagellack t.ex. Varför inte? Varför jobbar man inte att få det könsneutralt även här då?

Egen teori. Kan det rent utav vara så att vad män och kvinnor finner attraktivt och går igång på styrs av vilket kön vi har och är inte lika mellan män o kvinnor. Därför finns det också ett annorlunda utbud för män o kvinnor. För att om vi klädde oss lika så skulle det ta bort en viss attraktion mellan oss.
  • PolyPond
    CFly skrev 2012-09-05 15:52:29 följande:

Det är i regel inte samma personer. Jag har inget problem med män i klänning och läppstift.
  • leehlo

Pycke skrev 2012-09-05 15:47:52 följande:
  • leehlo

Jag skulle bli så avtänd om min man började sminka sig, använda klackar och klänningar. En går inte igång på andra etniciteter, vissa dofter, utseenden osv och en del går inte igång på män i kvinnokläder. Om 100 år är det kanske annorlunda. Idag bär ju kvinnor byxor tex. Jag är väl en produkt av min tid men jag står för det. 

• ljung och viol

Det är väl inget konstigt att jag som heterosexuell kvinna tänder på män i manskläder och inte i kvinnokläder. Heterosexuella män tänder väl oftast inte på butchflator??

• ljung och viol
    leehlo skrev 2012-09-05 17:09:42 följande:
    Jag skulle bli så avtänd om min man började sminka sig, använda klackar och klänningar. En går inte igång på andra etniciteter, vissa dofter, utseenden osv och en del går inte igång på män i kvinnokläder. Om 100 år är det kanske annorlunda. Idag bär ju kvinnor byxor tex. Jag är väl en produkt av min tid men jag står för det. 
Svar på tråden Borde alla kläder vara unisex?