Borde alla kläder vara unisex?
Feminster och genusfolk menar att vi ska bredda våra roller. Det ska till exempel vara lika ok för en man att använda klänning och läppstift. Vad tycker du?
Feminster och genusfolk menar att vi ska bredda våra roller. Det ska till exempel vara lika ok för en man att använda klänning och läppstift. Vad tycker du?
Jag tycker att alla kläder är unisex. Om jag vill ha byxor på mig så är det ju ingen som hindrar mig. Om man man vill ha kjol så får han ha det. Könet sitter ju inte i kläderna, det sitter UNDER kläderna. 
Frågan är alltså felaktigt ställd, tycker jag.
Jag tror nog det är fler herrkläder som passar åt kvinnor än kvinnokläder som "fungerar" på män.
Alla får klä sig precis som de vill, men JAG skulle inte vilja ha en man som bar klänning & läppstift.
Jag skulle bli så avtänd om min man började sminka sig, använda klackar och klänningar. En går inte igång på andra etniciteter, vissa dofter, utseenden osv och en del går inte igång på män i kvinnokläder. Om 100 år är det kanske annorlunda. Idag bär ju kvinnor byxor tex. Jag är väl en produkt av min tid men jag står för det.
Det är väl inget konstigt att jag som heterosexuell kvinna tänder på män i manskläder och inte i kvinnokläder. Heterosexuella män tänder väl oftast inte på butchflator??