Borde alla kläder vara unisex?
Feminster och genusfolk menar att vi ska bredda våra roller. Det ska till exempel vara lika ok för en man att använda klänning och läppstift. Vad tycker du?
Feminster och genusfolk menar att vi ska bredda våra roller. Det ska till exempel vara lika ok för en man att använda klänning och läppstift. Vad tycker du?
Polypond: vad har du träffat för män? Alla män jag känner är mkt medvetna om vad för kläder de sätter på sig och hur de sitter. Män har också krav på sig, det är inte bara kvinnor. Alla påverkas mer eller mindre.
Polypond: jag gör ej skillnad på var den är köpt. Jag har herrkläder själv hemma ;). Jag köper ibland på herr om det är något speciellt. Det mesta passar mig givetvis inte men vissa saker köper jag ibland. Men det gör inte att jag vill att alla kläder blandas ihop. Jag ser vad som kanske passar och inte. Och killar är mer än välkomna att handla på dam :)
Polypond: dom vill inte bär klänning. Har en gaykompis däremot som bär kjol. Skitsnygg kille men helt makalöst snygg kropp. Han är tom attraktiv i sin kjol. Nu är han iofs gay så han är inte det minsta intresserad av mig men jag hade inte velat gå vidare med honom. Jag känner ingen direkt attraktion till killar i klänning. Men känner heller inte attraktion till killar i kostym.
Polypond: är det lögn? Jag har aldrig sett någon vakt eller avspärrning på damavdelningen? Har du?
Men vem är det som hindrar egentligen? Är butikens uppdelning eller en bristande självkänsla? Och vilket av dessa är viktigast att jobba med? Att göra sig till ett offer gynnar ingen och allra minst en själv.
Polypond: ingen man har någonsin sagt till mig att han vill bära klänning. Och då är jag absolut en människa man skulle kunna säga det till. jag skulle aldrig döma någon som bar klänning.