• loka

Varför adoption så lätt

Hur kan man välja adoption så lättvindigt? Att försöka få barn på egen väg i tre år är ju inte alls lång tid, ofta läser man om folk som står i adoptionskö eller nyss har adopterat och blir gravida ÄR inte de bättre? Vet ett par som fick ett barn och barnet levde bara i två veckor pga hjärtfel, och då väljer de sedan Adoption???? Det är ju inte så att de inte kan få egna barn eller hur. Sådana borde i te få adoptera enligt mig. Och de köper inte bara en unge utan två! Varför väljer man adoption så lätt?

• Svar på tråden Varför adoption så lätt
  • Fenrisulven
    Core skrev 2012-09-04 13:13:33 följande:

Jaha när ska man få se det då? Du lovade ju det tidigare
  • En struts

Tycker du det är något dåligt att folk adopterar ts? Och tar hand om barn som inte har några föräldrar. Det behövs ju föräldrar som vill ta hand om utsatta och föräldralösa barn. Ska dessa barn inte kunna få värme och kärlek av ett par föräldrar som längtat efter dem, istället för att leva vidare i barnhemsmiljö resten av livet?

• En struts

Okej. Du har träffat på någon som inte adopterat ts.
    Har du träffat på föräldrar som inte borde blivit föräldrar också? Jo, det gör man ibland.
    Och visst kan man då träffa på föräldrar som inte borde ha adopterat också då.
    Ska vi för den skull sluta att bli föräldrar allihopa? Eller strunta i att adoptera också?

• Kookaburra
    loka skrev 2012-09-04 13:02:22 följande:

Inte det minsta, snarare tvärtom. Att hon kallar sig mamma är BARA tragiskt.
    Finns rätt mycket mer i denna tråd som jag skulle kalla tragiskt. Och en hint - dina inlägg toppar listan
  • Zchimla
    Kookaburra skrev 2012-09-04 13:23:28 följande:
    Finns rätt mycket mer i denna tråd som jag skulle kalla tragiskt. Och en hint - dina inlägg toppar listan
  • En struts

Och ja. Om vi nu ska kalla det för köpa. Man kanske köper sitt eget barn, genom provrörsbefruktning eller insemination eller så adopterar man ett. Det är kostnader som blir när man inte lyckas få barnet på naturlig väg.

• Fenrisulven
    Kookaburra skrev 2012-09-04 13:23:28 följande:
  • Core
    Core skrev 2012-09-04 13:13:33 följande:

Jaha när ska man få se det då? Du lovade ju det tidigare

Hallå?! Vad är problemet? Jag vill ju läsa och förstå!
  • gnuttenn

Vi har två biologiska barn, men pga att båda har fötts förtidigt och det har blivit så mycket sjukhus besök osv så vill vi inte skaffa fler biologiska barn.. Men skulle kunna tänka mig att adoptera i framtiden. Varför tycker du att det är så fel?

• Maria Nabard
    loka skrev 2012-09-04 09:45:04 följande:
    Det är inte alls bar och ens ensak - det handlar om att köpa en annan människas barn.

Du köper inte ett barn, du adopterar ett barn som någon annan inte vill ha. Barnet har blivit övergivet av sina föräldrar och bor på ett barnhem. För barnets skull är det väl bättre att det får komma till ett hem där det blir älskat än att växa upp på barnhem.
Svar på tråden Varför adoption så lätt