• loka

Varför adoption så lätt

Hur kan man välja adoption så lättvindigt? Att försöka få barn på egen väg i tre år är ju inte alls lång tid, ofta läser man om folk som står i adoptionskö eller nyss har adopterat och blir gravida ÄR inte de bättre? Vet ett par som fick ett barn och barnet levde bara i två veckor pga hjärtfel, och då väljer de sedan Adoption???? Det är ju inte så att de inte kan få egna barn eller hur. Sådana borde i te få adoptera enligt mig. Och de köper inte bara en unge utan två! Varför väljer man adoption så lätt?

• Svar på tråden Varför adoption så lätt
  • Fenrisulven
    Core skrev 2012-09-04 13:27:36 följande:

Hallå?! Vad är problemet? Jag vill ju läsa och förstå!

kom igen nu TS
  • pigglo

Du har några frågor att svara på här TS! Blev det besvärligt för dig, trubbel i trollskogen eller?

• stikkem
    loka skrev 2012-09-04 09:12:13 följande:
    Hur kan man välja adoption så lättvindigt? Att försöka få barn på egen väg i tre år är ju inte alls lång tid, ofta läser man om folk som står i adoptionskö eller nyss har adopterat och blir gravida ÄR inte de bättre? Vet ett par som fick ett barn och barnet levde bara i två veckor pga hjärtfel, och då väljer de sedan Adoption???? Det är ju inte så att de inte kan få egna barn eller hur. Sådana borde i te få adoptera enligt mig. Och de köper inte bara en unge utan två! Varför väljer man adoption så lätt?
    Nar jag laser asikter som dina kan jag inte lata bli undra om retroaktiv abort ar lagligt anda.

Sorry.
  • Fenrisulven
    pigglo skrev 2012-09-04 13:38:19 följande:
    Du har några frågor att svara på här TS! Blev det besvärligt för dig, trubbel i trollskogen eller?
    Trollet åt kanske upp TS medans alla enhörningarna tittade på. Allt enl TS fantasivärldCool
  • Nahoj23

Usch vad sorgligt TS att du lägger energi på detta. Att du kallar en bekants barn för två negrer som du sedan säger att mamman kommer att få ångra den dagen hon dör. Kanske just de här barnen och just den familjen känner lycka för första gången på många år.

Det är beklagligt på alla sätt att du rör upp så många känslor hos oss alla här som undrar vad det är som gör att du stör dig så på detta.

Jag lämnar denna tråden nu med en känsla av lätt illamående och hoppas för din skull att du inte lär ditt barn att hata på det sätt du gör.

• Fiona M

jag hoppas att TS inte är allvarlig. vem kan ha så knasiga åsikter IRL?
    adopterade barn är också EGNA och jag tycker det är fint att ta hand om barn som ingen annars vill ha (oavsett man kan få biologiska barn eller ej).

• Core
    Fenrisulven skrev 2012-09-04 13:32:44 följande:

kom igen nu TS

Ja, vi kanske kan hålla med och förstå när vi läser rapporten om en djupt psyksjuk mamma? Eller vad det nu kan vara som ogiltigförklarar denna som förälder, jag är genuint intresserad av att förstå!
  • Fenrisulven
    Core skrev 2012-09-04 13:49:09 följande:

Ja, vi kanske kan hålla med och förstå när vi läser rapporten om en djupt psyksjuk mamma? Eller vad det nu kan vara som ogiltigförklarar denna som förälder, jag är genuint intresserad av att förstå!

jag också. Och jag undrar hur socialtjänsten, familjerätten och mammas referenser missat allt detta som är så uppenbart för TS
  • pigglo
    Core skrev 2012-09-04 13:49:09 följande:

Nåt jag undrar är varför TS har den rapporten. Vem har sina bekantas adoptionsutredingar liggande hemma liksom!? Och vad är det hon menar att vi ska kunna ta reda på om hon inboxar personnumret, och var ska vi hitta den informationen?

Inte en fråga till dig Core men jag spinner vidare på din fråga.

• miffykat

Det är något fint att adoptera. Barn som inte har någon förälder får chansen att leva i en familj. Jag kan säga att jag skulle kunna tänka mig att adopter "trotts" att jag har två fina biologiska barn. Varför inte? Det barnet skulle i såfall vara lika mycket mitt som mina biologiska.

Svar på tråden Varför adoption så lätt