• loka

Varför adoption så lätt

Hur kan man välja adoption så lättvindigt? Att försöka få barn på egen väg i tre år är ju inte alls lång tid, ofta läser man om folk som står i adoptionskö eller nyss har adopterat och blir gravida ÄR inte de bättre? Vet ett par som fick ett barn och barnet levde bara i två veckor pga hjärtfel, och då väljer de sedan Adoption???? Det är ju inte så att de inte kan få egna barn eller hur. Sådana borde i te få adoptera enligt mig. Och de köper inte bara en unge utan två! Varför väljer man adoption så lätt?

• Svar på tråden Varför adoption så lätt
  • Limpan1234

TS, jag tycker synd om dig! Vilket tragiskt liv du måste ha som får sådana våldsamma reaktioner på något som gör andra lyckliga och inte har med dig att göra. {#emotions_dlg.flower}

Om du är så olycklig, sök hjälp! Det är inte sund att gå med aggressioner och bitterhet för länge, förr eller senare brister allt...

• JAG är BÄST

Hahahah jag var tvungen att kolla flertalet gånger för att se om tråden låg under sandlådan,,men icket då

TS du är inte så påläst ang adoption ser jag. Ett tips kan vara att du börjar med det först sedan kan vi diskutera. 

• Core
    pigglo skrev 2012-09-04 13:55:53 följande:

Nåt jag undrar är varför TS har den rapporten. Vem har sina bekantas adoptionsutredingar liggande hemma liksom!? Och vad är det hon menar att vi ska kunna ta reda på om hon inboxar personnumret, och var ska vi hitta den informationen?

Inte en fråga till dig Core men jag spinner vidare på din fråga.

Jamen precis! Men jag tänker att OM man har det så måste man ju ha en riktigt god anledning för annars är man ju lite vriden om man bara har det för att, men det tror jag knappast om TS hon verkar så säker på sin sak. Jag vill såklart också vara säker på min sak och ser fram mot presonnumret, vilket man tydligen kan använda för att få fram utredningen!
  • Plutteli
    Core skrev 2012-09-04 14:12:36 följande:

Jamen precis! Men jag tänker att OM man har det så måste man ju ha en riktigt god anledning för annars är man ju lite vriden om man bara har det för att, men det tror jag knappast om TS hon verkar så säker på sin sak. Jag vill såklart också vara säker på min sak och ser fram mot presonnumret, vilket man tydligen kan använda för att få fram utredningen!

Jag tror inte för fem öre på att TS har någon utredning, det är högsta sekretess på dem så enda möjligheten att hon har den är om HON är sin väns utredare och då är det ju ytterst märklgit om hon beviljade adoption ;)
  • Core
    Plutteli skrev 2012-09-04 14:14:42 följande:

Jag tror inte för fem öre på att TS har någon utredning, det är högsta sekretess på dem så enda möjligheten att hon har den är om HON är sin väns utredare och då är det ju ytterst märklgit om hon beviljade adoption ;)

Men det är väl såklart man inte hittar på sånthär

SpökeTyst
  • Virriga Vera
    loka skrev 2012-09-04 09:22:19 följande:

För att det gör mig så irriterad att man väljer att adoptera när man uppenbart kan bli gravid på egen hand.

Men varför skall man bara få adoptera om man inta kan få egna barn?
  • MammaLkpg

Nu har jag bara läst TS men vad spelar det för roll hur länge man väntar? I mina ögon är det skit samma varför man adopterar, om det är för att man inte kan få barn eller om man bara vill att ett barn ska få komma till ett kärleksfullt hem? Barnet ska väl inte ses som ett substitut till det man själv inte kunde få?  

• JAG är BÄST
    loka skrev 2012-09-04 13:02:22 följande:

Inte det minsta, snarare tvärtom. Att hon kallar sig mamma är BARA tragiskt.

Hon ÄR mamma ovsett vad du tycker. Adoption betyder UPPTA SOM SIN EGEN!!!!!!!!!!!!!
    loka skrev 2012-09-04 13:07:01 följande:

Jag vet när hennes barn dog, året efter stod hon med sitt första adoptivbarn - om inte det är för lätt vad är det då?????

Mig veterligen går inte en adoption igenom med köandet 1år. Du har nog inte all info från vederbörande.

Man köar bara här hemma i Sverige hor sin förening beroende på land MINST 1år sedan är det MINST 1år i det land man adopterar ifrån. Mig veterligen är köerna idag fleråriga i det flesta länder. Så nej en adoption går inte igenom på 1år.  

• Baginbox
    loka skrev 2012-09-04 09:12:13 följande:
    Hur kan man välja adoption så lättvindigt? Att försöka få barn på egen väg i tre år är ju inte alls lång tid, ofta läser man om folk som står i adoptionskö eller nyss har adopterat och blir gravida ÄR inte de bättre? Vet ett par som fick ett barn och barnet levde bara i två veckor pga hjärtfel, och då väljer de sedan Adoption???? Det är ju inte så att de inte kan få egna barn eller hur. Sådana borde i te få adoptera enligt mig. Och de köper inte bara en unge utan två! Varför väljer man adoption så lätt?
    Om man börjar försöka få barn vid 36 så är tre år rätt lång tid. Om de sedan de fått hem sitt adopterade barn, råkar bli gravida, vad har det med saken att göra? Grattis istället. Om man väljer att adoptera efter att ha mist ett barn kan ju bero på att man befarar att det är stor risk för samma hjärtfel på nästa barn av genetiska orsaker.

Om något av dessa varianter hade gällt dig, hur hade du löst situationen? Du verkar en smula trångsynt här och tycks sakna förmåga att se saker i större perspektiv än din egen bakgård.
Svar på tråden Varför adoption så lätt