• loka

Varför adoption så lätt

Hur kan man välja adoption så lättvindigt? Att försöka få barn på egen väg i tre år är ju inte alls lång tid, ofta läser man om folk som står i adoptionskö eller nyss har adopterat och blir gravida ÄR inte de bättre? Vet ett par som fick ett barn och barnet levde bara i två veckor pga hjärtfel, och då väljer de sedan Adoption???? Det är ju inte så att de inte kan få egna barn eller hur. Sådana borde i te få adoptera enligt mig. Och de köper inte bara en unge utan två! Varför väljer man adoption så lätt?

• Svar på tråden Varför adoption så lätt
  • MissMe83

Sannaa: håller med dig. MEN det finns fler som vill adoptera än vad det finns barn tillgängliga för adoption, därför är köerna så långa. Drt är en vanlig missuppfattning som går långt bak i tiden. Många av de utsatta barnen som finns blir aldrig tillgängliga för adoption och det är ett problem. Men det beror på att många länder inte har ett fingerande sammhälls system och därför kan dom inte heller förmedla adoptioner. Dessa barn får klara sig bäst dom kan själv

• Herr Arvidsjaur
    MissMe83 skrev 2012-09-04 19:04:14 följande:
    Sannaa: håller med dig. MEN det finns fler som vill adoptera än vad det finns barn tillgängliga för adoption, därför är köerna så långa. Drt är en vanlig missuppfattning som går långt bak i tiden. Många av de utsatta barnen som finns blir aldrig tillgängliga för adoption och det är ett problem. Men det beror på att många länder inte har ett fingerande sammhälls system och därför kan dom inte heller förmedla adoptioner. Dessa barn får klara sig bäst dom kan själv

Sen vill folk ha de "fulländade" barnen, så fort de får nys om nått handikapp så är barnet inte intressant längre.
  • SoulChild

Varför ens svara på detta inlägg då ts uppenbarligen vill ha uppmärksamhet..

Om hon nu har dessa värderingar i livet kan hon knappast komma långt i livet och jag tycker synd om hennes barn som får ha en sådan människa till mamma.. Dottern/sonen hennes kan inte ha det lätt i livet.

Man kan inget annat än att tycka synd om sånna människor

ღ snart är du här mammas älskling ღ
  • Plutteli
    Velouria skrev 2012-09-04 18:46:51 följande:
    Nope, inte alla. 
    If you say so. Jag har ännu inte stött på någon som lyckats och då har jag ändå träffat en ansenlig andel adoptivföräldrar och barn. De barn som har bra relation till sina föräldrar och aldrig behövt känna tacksamhetsskuld är de vars föräldrar adopterat dem ENBART för att de så gärna velat ha ett barn helt av egoistiska orsaker. Precis som den som föder barn biologiskt. Att "rädda" ett barn har inte varit en del i adoptionen utan mer en "bonus" så att säga.
  • Plutteli
    Herr Arvidsjaur skrev 2012-09-04 19:08:07 följande:

Sen vill folk ha de "fulländade" barnen, så fort de får nys om nått handikapp så är barnet inte intressant längre.
    Stämde förr men inte idag, även på barn med funktionshinder tom svåra sådana är köerna långa.
  • fortsätt paddla

Putteli: jag försöker att inte läsa i tråden. Vill än mindre skriva mer.Man kan verkligen bli mörkrädd . Så stort tack:)

• Limpan1234
    Herr Arvidsjaur skrev 2012-09-04 19:08:07 följande:

Vilket ju även gäller biologiska barn till viss del...
  • Plutteli
    fortsätt paddla skrev 2012-09-04 19:20:10 följande:
    Putteli: jag försöker att inte läsa i tråden. Vill än mindre skriva mer.Man kan verkligen bli mörkrädd . Så stort tack:)
    Så lite :)
  • ElinaNikki

Låt alla göra som dom vill. Du vet inte hur hon känner efter att mist sitt barn efter två veckor. Kanske vet hon sånt som inte du vet, att hon aldrig kan få ett till barn eller att chansen är stor att få ytterligare ett sjukt barn. Varför spekulera överhuvudtaget???

Svar på tråden Varför adoption så lätt